روانشناسی

دکتر روانشناس ذهن

.دکتر روانشناس ذهن

سلام و درود به همه ی شما همراهان و دوستداران همیشگی سیتی بین. روانشناس ذهن عنوان و موضوعی است که در این پست به آن خواهیم پرداخت و در این موضوع نکات مهمی را به شما بیان خواهیم کرد پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

در کشورهای پیشرفته دنیا، روانشناسی و درمان بیماری های روح و روان، یکی از جنبه های عادی و ضروری زندگی مردم به حساب می آید و خوشبختانه در سال های اخیر، مردم ایران نیز بیشتر از قبل به سلامت روح و روان خود اهمیت می دهند و به دنبال بهترین دکتر روانشناس در تهران و سایر شهرها هستند. در ایران و خصوصا در تهران روانشناس خوب زیاد وجود دارد اما پیدا کردن بهترین دکتر روانشناس در تهران کار ساده ای نیست.

راه های پیدا کردن یک دکتر روانشناس خوب

معمولا پیدا کردن یک دکتر روانشناس خوب و بهترین دکتر روانشناس در تهران کار زمان بر و چالش برانگیزی است. بهترین راه برای انتخاب بهترین دکتر روانشناس در تهران و شهرستان ها، پرس و جو از کسانی است که در آن شهر از خدمات مشاوره استفاده کرده اند. به این شکل شما می توانید به دور از هرگونه تبلیغات فریبنده، یک روانشناس خوب پیدا کنید و زندگی خود را در مسیر آرامش پیش ببرید.

چه زمانی باید به دکتر روانشناس مراجعه کنیم؟

همه ما در مقطعی از زندگی دچار حس درمانگی می شویم و نیاز به کمک داریم تا بتوانیم بر مشکلات و ناراحتی ها غلبه کنیم. مشکلاتی مثل از دست دادن شغل، مرگ عزیزان، افسردگی، اضطراب، سوء مصرف مواد، مشکلات خانوادگی، مشکلات جنسی رابطه و غیره مشکلاتی هستند که برای رفع آن ها می توانیم از کمک یک دکتر روانشناس خوب بهره مند شویم. به همین علت جستجو برای پیدا کردن بهترین دکتر روانشناس در تهران، یکی از دغدغه های مهم زندگی ساکنین این شهر به حساب می آید.

ویژگی های بهترین روانشناس

1.شنوا بودن

مهم ترین ویژگی یک روانشناس خوب، شنونده بودن روانشناس است تا بتواند صحبت های مراجعین را به خوبی گوش دهد و تمام حواس او به مراجعه کننده باشد.

2.ارتباط مناسب

روانشناسی بهترین روانشناس است که بتواند با مراجع به نحوی ارتباط برقرار کند تا شخص با خیال آسوده تمام موضوعات و مشکلات را با او درمیان بگذارد.

3.قابل اطمینان

بهترین دکتر روانشناس تهران کسی است که قابل اطمینان ترین آن ها باشد. روانشناس باید محرم اسرار باشد تا بتوانید به راحتی رازهای خودتان را به او بگویید.

4.مثبت اندیش

یک دکتر روانشناس خوب کسی است که به هر شیوه ای شما را امیدوار نگه دارد تا بتوانید با احساس رضایت در جهت بهبودی سلامت روان خودتان تلاش کنید.

5.شفافیت درمان

روانشناس خوب به مراجع توضیح می دهد که مراحل درمان به چه صورت است و در طول مسیر درمان چه به جلسات و فرایندهایی نیاز می باشد.

6.توصیه غیرمستقیم

یک دکتر روانشناس با تجربه به مراجعه کننده دیکته نمی کند که چه کاری باید انجام دهد بلکه روش تصمیم گیری درست را به او یاد می دهد.

7.احترام به عقیده

بهترین روانشناس کسی است که به عقاید فرهنگی، اجتماعی و مذهبی افراد احترام بگذارد و به هیچ عنوان آن ها را تحقیر و سرزنش نکند.

8.به روز بودن

همانطور که علم روانشناسی روز به روز درحال پیشرفت است یک روانشناس خبره نیز باید بتواند در علم روانشناسی به روز بماند.

بهترین روانشناس

برای پیدا کردن بهترین روانشناس ، بهترین راه استفاده از تجربه دیگر مراجعه کنندگان است که به کلینیک یا مرکز مشاوره مورد نظر شما مراجعه کرده اند.

اگر چنین شرایطی برای شما وجود ندارد پس بهتر است نسبت به کلینیک مشاوره و روانشناسی ای که قصد مراجعه به آن را دارید تحقیق کنید و اطلاعات کافی را درباره آن بدست بیاورید تا مطمئن شوید دکتر روانشناس مورد نظر شما دارای سواد، دانش و تجربه کافی در زمینه مشکل مربوط به شما باشد.
روانشناسان معمولا در یک یا چند حوزه محدود به صورت تخصصی اقدام به مشاوره و درمان می کنند و به همین خاطر، نمی توان برای تمامی مشکلات روحی و روانی، یک متخصص را به عنوان بهترین دکتر روانشناس معرفی کرد. به همین علت، بهتر است روانشناس خبره و معتبری را در زمینه نیاز خود پیدا کنید و با او ارتباط برقرار کنید.

دکتر حمید احدی

دکتری روانشناسی شناختی، ارزیابی و توانبخشی توجه، تمرکز و حافظه، مشاور شغلی، تحصیلی و کنکور

دکتر مژگان سلطانی

دکتری روانشناسی کودک، ارزیابی و تشخیص اختلالات روانشناختی کودکان، مشاور و رواندرمانگر کودک

دکتر مجتبی ریاحی

فوق دکتری روانشناسی سلامت، رواندرمانگر اختلالات بالینی اضطرابی، افسردگی، مشاوره خانواده و ازدواج

دکتر محبوبه امیدی نژاد

مشاوره فردی، مشاوره زوج، مشاور خانواده و آموزش والدین

دکتر فرزانه یزدانی

مشاوره قبل از ازدواج، زوج درمانی و درمان شناختی رفتاری CBT

دکت.ر حوریه پورحنیفه

دکتر روانشناس کودکان، درمان اختلالات روانشناسی کودکان، بیش فعالی و اختلالات یادگیری

دکتر طیبه موسوی

درمان بیش فعالی کودکان، اختلال یادگیری و ارتقا عملکردهای شناختی کودک

دکتر سپیده رئیسی

درمان روانشناسی وسواس فکری عملی، افسردگی، اضطراب، چاقی و اعتیاد

پیدا کردن بهترین دکتر روانشناس در تهران و مرکز مشاوره‌ای که بهترین خدمات را به شما ارائه دهد می‌تواند معضل بزرگی باشد. خصوصا اگر برای بار اول می‌خواهید به روان درمانگر مراجعه کنید.

ما اینجا هستیم تا شما را به بهترین متخصصین مربوط به مشکل شما را چه در مرکز مشاوره ذهن آرا و چه در کلینیک‌های دیگر ارجاع دهیم.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *