ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
روانشناسی

روانشناس خوب در قشم

روانشناس خوب در قشم

سلام و درود به شما دوستان خوبو همراهان همیشگی سیتی بین از اینکه باز هم با ما هستید خوشحالیم. روانشناس خوب در قشم موضوع و عنوانی است که در این پست قصد داریم درمورد آن به شما اطلاعات مفیدی بدیهم و در نهایت یکی از بهترین روانشناسان را معرفی کنیم.

 

 

چگونه یک روان درمانگر خوب انتخاب کنیم؟

 

تابه‌حال برایتان اتفاق افتاده که برای انتخاب روان درمانگر مناسب و خوب دچار چالش و سردرگمی شوید؟ یا از بین چندین روانشناس و درمانگر، به‌درستی ندانید که باید کدامیک از آن‌ها را انتخاب کنید؟ و در نهایت به این فکر کنید که اصلا ملاک‌های انتخاب یک درمانگر خوب چیست؟

همه این‌ها سوالاتی هستند که تقریبا در ذهن هر فردی، برای انتخاب درمانگر ایجاد می‌شود. بنابراین بهتر است ویژگی‌ها و فاکتورهایی را که برای انتخاب یک درمانگر خوب لازم است، بشناسید.

در واقع شما، برای انتخاب درمانگر خوب و پرهیز از اشتباه در این انتخاب، نیاز به یک نقشه راه دارید تا براساس آن عمل کنید.

در این مطلب از وبلاگ افق سلامت قصد داریم شما را با معیارهای یک روانشناس خوب آشنا کنیم. اگر می‌خواهید در این زمینه بهتر عمل کنید و از سردرگمی برای انتخاب درمانگر بیرون بیایید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

روان درمانگر کیست؟

 

قطعا تابه‌حال عبارت روان درمانگر، روانشناس، مشاور و … را شنیده‌اید. همه این عبارات و واژه‌ها در واقع به افرادی اشاره دارند که سرو‌کار آن‌ها با ذهن و روان افراد است. برای آنکه بدانید که چطور می‌توان یک درمانگر مناسب انتخاب کرد، در ابتدا باید روان درمانگر را بشناسید. تعریف روان درمانگر به‌تنهایی کار دشواری است. چراکه هر یک از افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، حوزه تخصصی مخصوص به خودشان را دارند. بنابراین شناخت آن‌ها به تفکیک تخصصشان اهمیت زیادی دارد.

اما، در یک تعریف کلی می‌توان گفت روان درمانگر فردی است که مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های روحی و روانی شما را بررسی می‌کند و با توجه به تخصص خود، شما را در مسیر درست بهبودی هدایت می‌کند.

برای اینکه درمانگر را بهتر و دقیق‌تر بشناسید، بهتر است این افراد را به تفکیک تخصص و حوزه کاری آن‌ها بشناسید:

روانشناس خوب در قشم

روانشناس

روانشناسان افرادی هستند که تحصیلات روانشناسی دارند و در زمینه درمان روان بدون دارو و با صحبت کردن فعالیت می‌کنند. روانشناسان می‌توانند در حوزه‌های مختلف روان درمانی فردی، خانواده، زوج، کودک و … فعالیت کنند.

 

روانپزشک

روانپزشکان در واقع پزشکانی هستند که پس از طی دوره پزشکی عمومی، تخصص خود را در زمینه اعصاب و روان ادامه داده‌اند. روان درمانگری که به عنوان روانپزشک شناخته می‌شود، در زمینه درمان بیماری‌ها و اختلالات روانی تخصص دارد و مجاز به تجویز دارو است.

 

روانکاو

روانکاوها هم دسته دیگری از روان درمانگران هستند که به درمان ریشه‌ای مشکلات روان می‌پردازند. روانکاوی در واقع علمی است که به ناخودآگاه انسان سفر می‌کند و با مکانیسم‌ها و انگیزه‌های خارج از حیطه آگاهی افراد، ارتباط برقرار می‌کند.

روانشناس خوب در قشم

مشاور

مشاور نیز نوعی روان درمانگر است که به کمک صحبت و گفت‌وگو با فرد مشکلات او را می‌شنود و متناسب با آن‌ها راهکارهایی را ارائه می‌کند. مشاوران عموما مشکلات حال حاضر را بررسی کرده و در جهت بهبود شرایط اکنون گام برمی‌دارند.

 

روان درمانگر در هر حوزه‌ای که فعالیت کند و به هر شکلی که تخصص خود را ارائه دهد، فردی است که برای بهبود حال روحی و شرایط روانی افراد تلاش می‌کند.

از آنجایی که روان انسان بسیار حساس است و اهمیت به سلامت و کارکرد درست آن اهمیت دارد، برای انتخاب روان درمانگر مناسب باید حساسیت زیادی به خرج دهید.

 

چرا انتخاب روان درمانگر اهمیت دارد؟

 

تصور کنید که با یک درد جسمی آزاردهنده، مثل معده درد دست‌وپنجه نرم می‌کنید و این درد نظم زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده است. برای بهبود این شرایط به یک پزشک مراجعه می‌کنید که هیچ سررشته‌ای از درمان درد معده ندارد؟! به نظر شما این کار منطقی است؟! قطعا نه.

انتخاب روان درمانگر مناسب هم دقیقا با همین مثال تناسب دارد. روان انسان بخش بسیار حساسی است که وجود مشکل در آن، می‌تواند کل زندگی یک فرد را تحت تاثیر منفی قرار دهد. حالا در نظر بگیرید که با انتخاب یک درمانگر اشتباه مشکل شما چه شکلی خواهد شد؟

اهمیت انتخاب روان درمانگر خوب را می‌توان در موارد زیر جست‌وجو کرد:

 

طولانی بودن درمان

روان درمانی مسیر بسیار طولانی را پیش روی شما قرار می‌دهد. بنابراین باید بخشی از زمان زندگی خود را به آن اختصاص دهید. قطعا انتظار دارید در انتهای این مدت تقریبا طولانی، به یک نتیجه مطلوب و تاثیر مثبت برسید. بنابراین سهل‌انگار در انتخاب درمانگر می‌تواند به هدر رفتن وقت شما بینجامد و انگیزه درمان و بهبودی را در شما از بین ببرد.

 

هزینه

خدمات روانشناسی و روان درمانی هزینه‌بر هستند و متاسفانه این حمزه درمانی تحت پوشش بیمه نیست. بنابراین برای انجام هر جلسه روان درمانی باید هزینه‌ای را بپردازید. با اینکه پرداخت این هزینه مالی می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات در زندگی و هزینه‌های هنگفت آینده جلوگیری کند، اما، بخشی از درآمد شما را در طول ماه به خودش اختصاص می‌دهد.  بنابراین هرگونه کم‌کاری و بی‌دقتی در انتخاب درمانگر مناسب به از بین رفتن هزینه شما، بدون دریافت نتیجه مطلوب منجر می‌شود.

 

بی‌اثر ماندن درمان

پی بردن به وجود مشکل در زندگی، پذیرفتن آن و رفتن به سمت درمان بسیار مهم است و تا یک فرد به این مرحله برسد، زمان زیادی نیاز است. تصور کنید که بعد از مدت‌ها کلنجار رفتن با خودتان در نهایت پذیرفته‌اید که روان درمانی را به کمک یک متخصص شروع کنید! غفلت در انتخاب روان درمانگر مناسب، درمان شما را بی‌اثر و بدون نتیجه باقی می‌گذارد.

در نهایت این اتفاق موجب دلسردی شما از درمان خواهد شد و با مشکلی اضافه روی دیگر مشکلات خود رها می‌شوید. به همین دلیل دقت در انتخاب درمانگر خوب و پرهیز از اشتباه در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

حجت اله صفری

حجت اله صفری

کارشناس ارشد روان درمانی و روانشناس بالینی

زمینه فعالیت: دانشجوی مقطع دکتری روان شناسی، دارای بورد تخصصی درمانگری شناختی رفتاری (CBT) – درمانگر اختلالات روانی – زوج درمانگر – مشاوره پیش از ازدواج و پیش از طلاق
دسته بندی:
بیماری های روانپزشکی
کارشناس ارشد روان درمانی و روانشناس بالینی در شهر قم
اطلاعات مطب
مطب :
شماره تماس: ‪02532911800‬‏
نشانی: قم خ عطاران مرکز زندگی به رنگ خدا

https://www.instagram.com/dr.h.safari

https://telegram.me/salamati24

https://www.facebook.com/Salamati24-335562590570223/

h.a.safaripsy@gmail.com

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
ایجاد اولین منو ناوبری در اینجا
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
با تبلیغات در سایت ما و اینترنت بیشتر دیده شوید.
فروشگاه
نوار کناری