روانشناسی

روانشناس خوب غرب تهران

روانشناس خوب غرب تهران

روانشناس خوب غرب تهران

همراهان دوستداران همیشگی سیتی بین سلام. اگر به دنبال یک روانشناس خوب غرب تهران هستید این پست را از دست ندهید چرا که قصد داریم دراین پست نکات مهمی نیز در ضمن معرفی بیان کنیم که به شما کمک فراوانی خواهد کرد.

 

بهتر است نقاط مشترک با بیمار داشته باشد .

روانشناس خوب از جلسات اول با شما نقاط مشترک و احساس تفاهم دارد و شما به او اعتماد می‌کنید و یک نوع صمیمیت بین خود و وی احساس می کنید . وجود این تفاهم باعث می‌ شود راحت تر صحبت کنید و در نهایت تشخیص و درمان بیماری شما به بهترین شکل پیش رود .

روانشناس باید امید دهنده باشد .

روانشناس و همیشه بهتر شدن وضعیت شما امیدوار است . وی این حس امیدواری که قرار است شرایط بهتر شود را به صورت کلامی و غیر کلامی به شما القا می کند . روانشناس این کار را با لبخند زدن به شما ، تکان دادن سر به نشانه تایید صحبت‌ها و … انجام می ‌دهد .

روانشناس خوب با زبان بدن آشنایی دارد .

روانشناس خوب زمانی که با شما در حال صحبت کردن است ، رفتارها و حرکات شما را زیر نظر دارد و از آنجایی که با نشانه های زبان بدن آشنایی کافی دارد ، با بررسی حالات رفتاری ، شما را بهتر می‌ شناسد . همین امر باعث می‌ شود که روند تشخیص و درمان بیماری شما هرچه سریعتر اتفاق بیفتد .

روانشناس برای شما ارزش خاصی  قائل است .

بسیاری از افراد که به روانشناس برای حل مشکلات ، ناهنجاری ها و اختلالات خود مراجعه می ‌کنند ، مدام در جامعه مورد قضاوت های بی رحمانه قرار گرفته‌ اند.

روانشناس خوب فردی است که برای شما ارزش و احترام خاصی قائل است و شان شما را رعایت می‌کند و می‌ کوشد به بهترین شکل با احترام کامل صحبت های شما را گوش می دهد و شما را درک می کند و در حل مشکلات به شما یاری می رساند . همچنین روانشناس خوب هرگز شما را قضاوت نمی کند .

گفته های شما را ثبت می کند .

روانشناس خوب تمام صحبت ها ، گفته ها ، افکار ، عقاید و احساسات شما را به صورت یادداشت هایی در پرونده ثبت می‌ کند و به جزئیات آن تسلط دارد تا در جلسات آتی بتواند از نوشته‌ ها برای نتیجه‌ گیری ، تشخیص و درمان شما کمک بگیرد .

 خوب قدرت حل مسائل را دارد .

روانشناس خوب قدرت ، دانش و توانایی لازم برای حل انواع مشکلات شما را دارد و این حس را به شما القا می‌ کند که می تواند انتظارات و مشکلات شما را به بهترین شکل حل کند و نیازهای شما را برطرف کند .

باید مسئولیت پذیر باشد .

مسئولیت پذیری یکی از خصوصیات بارز یک روانشناس خوب است که بدین معناست که روانشناس بتواند یک رابطه به شکل صحیح با شما شروع کند و شام بتوانید به راحتی مسائل را با وی در میان بگذارید .

روانشناس خوب مسائل قانونی و اخلاقی را رعایت می ‌کند .

روانشناس خوب در حین برگزاری جلسات مصاحبه و مشاوره درمانی می ‌بایست مسائل قانونی و اخلاقی را رعایت کند و از یک نظام ارزشی و هنجاری مشخص در طی جلسات پیروی کند .

باید فضا را برای شما آماده  کند تا به راحتی صحبت کنید .

روانشناس خوب موقعیت و فضا را طوری آماده می ‌کند که فرصت بیان مطالب و مشکلات توسط شما وجود داشته باشد و بتوانید به راحتی و آزادانه با روانشناس خود ارتباط برقرار کنید . برای آماده کردن این موقعیت روانشناس می بایست نکات زیر را رعایت کند :

  1.  بیشتر گوش می‌ دهد و کمتر حرف میزند .
  2.  سوالات را واضح مطرح می ‌کند تا باعث گیجی و سردرگمی و اشتباه نشود .
  3.  شما را در پاسخ دادن راهنمایی نمی‌ کند که شما فقط برای جلب رضایت وی پاسخ صحیح و درست را بدهید .
  4. روانشناس خوب خوش برخورد است و روی خوش از خود نشان می دهد .
  5.  از پیام های کلامی و غیرکلامی که خسته کننده و ملال آور هستند می بایست پرهیز کند .
  6.  لحن کلامش مناسب و سرشار از برخوردهای مثبت است .

دکتر هانیه زراعت کار

مشاور فردی| روان درمانگر

دکتر هانیه زراعت کار

مطب 1

آدرس مطب دکتر هانیه زراعت کار

تهران – بزرگراه اشرفی اصفهانی – بعد از پل همت – نبش گلستان شرقی – ساختمان مجلل (بالای املاک ۷۷) – طبقه ۳ – واحد ۵ – مرکز مشاوره و توانمندسازی کودک و نوجوان عابد


شماره تلفن مطب دکتر هانیه زراعت کار

خدمات

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *