روانشناسی

روانشناس در شهرک ولیعصر

روانشناس در شهرک ولیعصر

سلام به همه سیتی بینی ها.در این پست میخواهیم روانشناس در شهرک ولیعصر را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین ها را انتخاب کنید و ضمن معرفی آن ها نکات بسیار مهمی درباره ی یک رواشناس خوب به شما متذکر خواهیم شد.

انواع مشاوره روانشناسی

همان‌طور که گفته شد، مشاوره روانشناسی برای تمامی سنین کاربرد دارد. از سویی دیگر انواع مختلفی با توجه به کاربرد آن دارد. این انواع مختلف در حال حاضر بسیار شناخته‌شده و بسیار مورداستفاده مردم هستند. با نگاهی به انواع مشاوره روانشناسی می‌توان ادعا کرد که مشاوره روانشناسی در طول حیات خود بار بزرگی را از دوش اجتماع برداشته است.

در زیر فهرست مشهورترین انواع مشاوره روانشناسی را می‌خوانید؛

مشاوره:

  • ازدواج
  • خانواده
  • تحصیلی
  • اعتیاد
  • شغلی
  • توان‌بخشی
  • سلامت روان

در ادامه با چند نوع مشهورتر مشاوره روانشناسی بیشتر آشنا می‌شویم.

 

مشاوره ازدواج

مشاوره. ازدواج که با عنوان مشاوره پیش از ازدواج هم شناخته می‌شود، نوعی از مشاوره روانشناسی است که زوجین را آماده ازدواج و آغاز زندگی زناشویی می‌کند. مشاوره ازدواج.. به زوجین کمک می‌کند تا مطمئن شوند که رابطه آن‌ها به‌قدری مستحکم و سالم است که بتواند ضمانت یک زندگی پایدار و رضایتمندانه را برای آن‌ها فراهم کند.

 

مشاوره خانواده

مشاوره خانواده که شاید محبوب‌ترین نوع مشاوره روانشناسی باشد، نوعی از مشاوره است که به اعضای خانواده کمک می‌کند که رابطه خود را بهبود بخشیده و مشکلاتی که با یکدیگر دارند را حل کنند. گاهی اوقات تنها زوجین در مشاوره حضور دارند و گاهی اوقات فرزندان نیز در مشاوره خانواده حضور دارند. حضور هریک از اعضای خانواده در دوره مشاوره خانواده بستگی به درخواست خانواده و یا صلاحدید مشاور خانواده است.

مشاوره خانواده

 

 

مشاوره تحصیلی

احتمالاً شما هم با شنیدن واژه مشاوره تحصیلی، به یاد مؤسساتی مانند «قلم‌چی»، «گاج» و هزاران دکانی که به‌واسطه پهن شدن سفره کنکور شکل‌گرفته‌اند افتاده‌اید. اما مشاوره تحصیلی در اصل نوعی از مشاوره روانشناسی است که اسم دقیق آن مشاوره دوران تحصیل است. این نوع مشاوره روانشناسی به افراد، به‌خصوص کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا به مشکلات دوران تحصیل خود از دبستان تا دانشگاه فائق آیند.

معمولاً این نوع مشاوره با کاربرد آن برای دانش‌آموزانی که دچار افت تحصیلی شده‌اند شناخته می‌شود اما مشاوره تحصیلی برای حل مشکلاتی از قبیل اعتمادبه‌نفس پایین، مشکل با معلم، قلدری و بسیاری از مشکلاتی که در حین تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان به وجود می‌آید کاربرد دارد. امروزه مشاوره تحصیلی یکی از ارکان اصلی آموزش در مدارس محسوب می‌شود.

 

دیگر کاربردهای مشاوره روانشناسی

در بخش انواع مشاوره روانشناسی به‌نوعی با کاربردهای آن نیز آشنا شدید. اما برخی از کاربردهای مشاوره روانشناسی که در دل انواع آن جای می‌گیرد، در بحث بالا نیامد که بد نیست با آن‌ها نیز آشنا شوید.

به‌طور مثال یکی از کاربردهای مشهور مشاوره، روانشناسی رشد (کودکان) است. این کاربرد روانشناسی که در دل مشاوره خانواده قرار می‌گیرد، به والدین کمک می‌کند تا با مشکلات کودکان خود آشنا شده و بتوانند آن‌ها را حل کرده و در تربیت فرزند خود موفق‌تر عمل کنند.

دیگر کاربرد معروف مشاوره، مشاوره اختلالات تغذیه است. اختلالات تغذیه یا سوءتغذیه روش‌های درمانی فراوانی دارد که مشاوره روانشناسی نیز با تکنیک‌هایی قادر به درمان آن است.

تفاوت مشاوره روانشناسی و روان‌پزشکی

هنوز هم بسیاری از مردم تفاوت مشاوره روانشناسی و روان‌پزشکی را نمی‌دانند. این عدم آگاهی باعث می‌شود که بسیاری از اوقات اشتباه بزرگی مرتکب شوند و وقتی باید سراغ مشاوره بروند، به روان‌پزشک مراجعه کنند و بالعکس.

روان‌پزشکی شاخه‌ای از رشته‌های پزشکی است. یک روان‌پزشک ابتدا در رشته پزشکی تحصیل می‌کند و پس از گذراندن دوره رزیدنتی، می‌تواند در رشته روان‌پزشکی ادامه تحصیل دهد. اما مشاوره مهارتی از رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی و ارشد است.

اما تفاوت اصلی و اساسی روان‌پزشکی و مشاوره روانشناسی، رویکرد درمانی آن‌ها است. رویکرد درمانی روان‌پزشکی کاملاً مبتنی بر دارودرمانی بوده و به دنبال تغییر شیمیایی در مغز برای حل مشکلات روانی فرد است. درحالی‌که مشاوره روانشناسی کاملاً مبتنی بر گفت‌وگو و حل مشکلات افراد از طریق صحبت و توصیه‌های عملی است.

یک فرد زمانی نیاز به مراجعه به روان‌پزشک دارد که دچار بیماری‌های روانی عمیقی است که قابلیت درمان با مشاوره روانشناسی را ندارد؛ بیماری‌هایی که به دلیل اختلال در عملکرد مغز به وجود آمده‌اند و یا بیماری‌هایی که درمان آن‌ها تنها از طریق تأثیرگذاری شیمیایی بر عملکرد مغز امکان‌پذیر است.

مشاوره روانشناسی اما بیشتر به مشکلات رایج افراد در زندگی و محیط پیرامونی آن‌ها می‌پردازد و به دنبال پیدا کردن راهکاری روان‌شناسانه برای حل مسائل افراد است. همان‌طور که گفته شد رویکرد درمانی مشاوره روانشناسی مبتنی بر گفت‌وگو است و برای حل مشکلات و اختلالاتی به کار می‌رود که در جریان زندگی روزمره افراد اتفاق می‌افتد.

«فرق روانشناس و روانپزشک و روانکاو چیست؟»

مشاوره چیست

چگونه بهترین مرکز مشاوره روانشناسی را پیدا کنیم

واقعیت این است که در حال حاضر تعداد بسیار زیادی مشاور روانشناسی در تهران و شهرهای مختلف ایران به‌صورت حضوری، تلفنی و آنلاین مشغول ارائه مشاوره به مردم هستند. در میان این تعداد مشاور روانشناسی، بسیاری از آن‌ها مشاورانی برجسته و باتجربه هستند که می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

روانشناس در شهرک ولیعصر

دکتر محمداسمعیل ساوری

خیابان ولیعصر،عدالت34،ساختمان پزشکان آراد،طبقه سوم
اطلاعات تکمیلی دکتر محمداسمعیل ساوری
متخصص اعصاب و روان از دانشگاه علوم پزشکی تهران-دارای بورد تخصصی
روانپزشک-رواندرمانگر
درمان دارویی و غیر دارویی(رواندرمانی و مشاوره)
صاحب امتیاز کلینیک درمانی توانبخشی و نگهداری شبانه روزی بیماران اعصاب و روان مزمن کسرا

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *