روانشناسی

روانشناس در یوسف آباد

روانشناس در یوسف آباد

روانشناس در یوسف آباد

درود و سلامی دوباره به همه ی شما دوستان و همراهان همیشگی سیتی بین. در این پست قصد داریم تا با راهنمایی شما، به شما در انتخاب یک روانشناس در یوسف آباد کمک کنیم.

ویژگی های یک روانشناس خوب

4- روانشناس خوب، رازدار است.

هنگامی که یک درمانجود به مشاور یا روانشناس مراجعه می کند، بسیاری از مسائل شخصی و محرمانه خود را با روانشناس در میان می گذارد. آنچه بین درمانجو و درمانگر گفته و شنیده می شود باید مانند یک راز باقی بماند. پس رازداری را می توان به عنوان برجسته ترین ویژگی یک روانشناس خوب مطرح کرد. پس اگر کسی پیش روان‌شناس برود و بگوید به همسرش خیانت کرده یا دزدی کرده نباید نگران باشد چون روان‌شناس رازدار خواهد بود.

همچنین در جریان مشاوره، روانشناس به بسیاری از ویژگی های اخلاقی و رفتاری درمانجو پی خواهد برد. و این مطلب موید این است که یک روانشناس خوب باید رازداری خود را در این مورد به اثبات برساند

5- رفتار و گفتار یک روانشناس خوب سنجیده است.

روانشناسان به دلیل اقتضای شغل، ممکن است با مراجعانی مواجه شوند که رفتار نامناسبی از خود نشان دهند. در برخورد با این دسته مراجعان، روانشناسان باید صبور باشند. یک روانشناس خوب در چنین مواردی باید با اخلاق خوب و گفتار سنجیده خود، مراجع را آرام کند و با رفتار و گفتار مناسب، راه صحیح را به درمانجو نشان دهد. پس یکی از ویژگی های یک روانشناس خوب رفتار و گفتار سنجیده است.

6- روانشناس خوب هرگز قضاوت و داوری نمی‌کند.

قضاوت و داوری، چیزی است که یک روانشناس خوب باید از آن پرهیز کند. این کار درمانجود را از روانشناس و مشاور دور خواهد کرد. هر انسانی در زندگی خود اشتباهات، ناکامی، شکست و دغدغه هایی دارد. آنچه مراجعه کننده به آن نیازمند است، این است که او را درک کنیم.
پس یک روانشناس خوب از سرزنش کردن، قضاوت و پیش داوری درباره درمانجو پرهیز می کند. در صورتی که درمانجو مورد قضاوت و پیش داوری قرار گیرد، ممکن است مشکل اصلی او دیده نشود. درمانجو برای سرزنش شدن به مشاور روانشناس و مشاور خانواده مراجعه نمی کند. بلکه برای حل مشکلات روانشناسی و یا مشکلات خانوادگی به مشاور رجوع کرده است.

روانشناس خوب در ورامين

دکتر فرزانه حاجی زاده

روانشناس

تهران
تهران- خیابان شریعتی- جنب نگین ظفر-خیابان صادقیان-پ6 واحد5

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *