روانشناسی

روانشناس کودک در زاهدان

روانشناس کودک در زاهدان

سلام و درود به شما همراهان گرامی و دوستداران عزیز سیتی بین. در این پست قصد معرفی بهترین روانشناس کودک در زاهدان را داریم و در این باره مطالبی را برای شما فراهم کرده ایم که در ادامه به بیان ان ها خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

 

ویژگی های روانشناس خوب کودک

 

روانشناس کودک خوب

روانشناس کودک باید در درجه اول عاشق این حرفه باشد و با علاقه قلبی آن را انتخاب کرده باشد. کار با کودکان روحیه خاصی میخواهد و با کار رواندرمانی و مشاوره با بزرگسالان متفاوت است. شناختن دنیای ذهنی، روانی و عاطفی کودک از مقدمات ورود به این عرصه ارزشمند میباشد. روانشناس کودک باید نسبت به مسایل مربوط به رشد، فنون اصلاح رفتار و فرزندپروری آگاه بوده و قادر باشد نقش والدین و خطاهای تربیتی را بازشناسد و در فرایند اصلاح آن به خانواده با راهنمایی های صحیح کمک نماید. همچنین در سطوحی بالاتر نیاز به دانش کافی در خصوص اختلالات دوران کودکی بوده و برای درمان آنها با دانش بروز عمل کند.

از بایسته های بنیادی دیگر برای یک روانشناس کودک خوب بودن ، شور و اشتیاق واقعی برای مراقبت از کودکان است . انسان های بالغ و مهربان بیشتر قادر به ارتباط گرفتن و بازی با کودکان هستند این کمک به لذت بردن کودک از درمان و پروسه درمان لازمه یک مشاور کودکان است.

روانشناس کودک در زاهدان

یک مشاور و روانشناس کودک باید یک توانایی ذاتی برای بدست اوردن اعتماد کودک و خانواده او را داشته باشد . به طوری که با او احساس راحتی بکنند و مسائل شخصی و احساسی خود را بدون هیچ کم و کاستی و یا احتیاط و خجالتی با او در میان بگذارند. یک روانشناس خوب همیشه باید حریم خصوصی درمانگر و خانواده اش را حفظ کند و آن را موضوع گفتگوی خود با همکاران خود نکند .

یک روانشناس کودک باید دارای مهارت و تخصص در مسایلی باشد که کودک با آن مواجه می شود تا بتواند موثر تر با او برخورد کند . به عنوان مثال یک کودک ناتوان در یادگیری مستلزم مشاوره گرفتن از یک روانشناس مدرسه متخصص در تکنیک های کمک به کودکان در کلاس درس است . مهارت های تخصصی برای ارتباط به این معناست که روانشناس بداند در هنگام مشاهده کودکی که مساله ای برای او پیش آمده است چگونه سوالات درست را از او بپرسد و چگونه داده های منتج از پاسخهای کودک را تجزیه و تحلیل کند .

 

روانشناس کودک در زاهدان

دکتر محبوبه فیروزکوهی مقدم

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان
متخصص روانپزشکی
بیمارستان:
زاهدان
خیابان آزادی – بیمارستان حضرت علی اصغر

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *