روانشناسی

روانشناس کودک در سیرجان

روانشناس کودک در سیرجان

روانشناس کودک در سیرجان

سلام به شما همراهان گرامی سیتی بین. انتخاب یک روانشناس نیازمند دقت فراوانی است حال اگر این روانشناس را برای فرزند دلبندتان بخواهید نیازمند دقت چندبرابری است. در این پست قصد داریم به شما روانشناس کودک در سیرجان را معرفی کنیم

روان شناسی کودک چیست؟

بر مبنای نظریات روانشناس برجسته، زیگموند فروید، کودک از همان دوران نوزادی تحت تاثیر محرک های غریزی و غیر ارادی قرار می گیرد. کودک کم کم سعی می کند آنچه را که در اطراف خود دیده است تقلید کند و ارزش و قوانین را از والدین خود بی آموزد. یکی از مهمترین مواردی که والدین باید با آن آشنایی پیدا کنند، روند روانشناسی کودک می باشد.

 

 

درک و شناخت Child Psychology به این معنا نیست که والدین در زمینه فرزند پروری مدرکی کسب کنند. بلکه به این معنا است که والدین بتوانند به درکی بهتری از علاقه مندی ها و تنفرات کودکاشان برسند. همچنین بتوانند به این توانایی برسند که به کمک چیز های دیگر، کودک خود را به خنده بی اندازند و یا اینکه دلیل گریه های آن ها را متوجه شوند.

شرح شغل روانشناسی کودک

شغل روانشناسی کودک در واقع با هدف ارزیابی و درمان کودکانی به وجود آمده است؛ که دچار مسائل و مشکلات عاطفی و احساسی هستند و دکتر روانشناس باید برای این کودکان برنامه ی درمانی تنظیم نماید. در حقیقت ریشه ی شغل روانشناسی کودک بر پایه ی نظریات روانشناختی شکل گرفته است و به طور ویژه به مدیریت و کمک به درمان افسردگی، بیماری های روانی، چالش های استرس زا و فشار های احساسی کودکان می پردازد.

به عبارتی دیگر زمانی که کودک در معرض بدترین مشکلات ذهنی و عاطفی قرار می گیرد، تنها یک روانشناس کودک خبره و ماهر است که می تواند به خوبی این مشکلات را بر طرف نماید. روانشناس کودک، مختص کودک و نوجوان است و بهتر است که برای اختلالات روانی مربوط به بزرگسالان به او مراجعه نشود. لطفا برای تعیین وقت مشاوره روانشناسی کودک فرم زیر را پر کنید:

 

هدف از روان شناسی کودک چیست؟

اصلی ترین هدف مطالعه روانشناسی کودک و نوجوان بدست آوردن ۱ الگو مناسب و طبیعی برای روند زندگی جوانان و کودکان است. بدین صورت می توان آنها را برای ادامه زندگی و چالش های آن آماده کرد و بعد از آن می توان آنها را از انحرافات و خطرات احتمالی دور کرد. نمودار عادی و طبیعی تکامل و رشد کودکان و نوجوانان در تمام سنین از قواعد خاصی پیروی می کند که به کمک روان شناسی کودک می توان به این موارد و اصول دست پیدا کرد.

روانشناس کودک خوب

شما باید بدانید که روانشناسی کودک و نوجوانان هدف های زیادی را دنبال می کند ولی مهم ترین هدف آن تربیت و پرورش کودکان با سالم ترین شخصیت است ولی نکته ای که وجود دارد این است که بخش های مختلفی در شخصیت سالم دارد و نتیجه ای که دارد سلامت کودک را از بعد های مختلف بیان و بررسی می کند.

بسیای از ابعادی زندگی کودکان که شخصیت سالمی دارد و یا برای آن ها می سازد اعمم از رشد شخصیتی، رشد جسمی، رشد های احساسی، ذهنی و زبانی است و افرادی که سعی می کنند که فرزندانشان در بیشتر این ابعاد سالم و مسیری صعئدی داشته باشند، مسلما می توان گفت که این کودکان شخصیت سالمی قطعا دارند.

چرا روانشناسی کودک اهمیت دارد؟

همه والدین دوست دارند تا در زندگی شاهد موفقیت و رشد کودک شان باشند. با وجود آن که ضمن رشد کودک والدین او با ابعاد شخصیت او آشنایی پیدا می کنند؛ اما باز هم ممکن است آنها متوجه طبیعی و غیر طبیعی بودن رفتارهای کودکشان نشوند. روانشناس کودک با بررسی جنبه های مختلف شخصیت کودکان به شما در زمینه این رفتار ها آگاهی می دهد.

آشنایی داشتن با این الگوها به والدین کمک می کند تا با برقرار ارتباط بهتر با فرزندشان به آنها آموزش دهند تا احساساتشان را به درستی مدیریتی کنند. همچنین با داشتن اطلاعات در این زمینه می توانند به پیشرفت بیشتر کودک در تمام مراحل زندگیش کمک کنند.

روانشناسان به دنبال پیدا کردن ریشه های رفتارهای غیر طبیعی در کودکان هستند. پس از بررسی دلیل بروز این اختلالت به درمان آنها می پردازند. در طی جلسات روانشناسی کودک به پیشگیری و ارزیابی مشکلات جسمانی که در اثر ابتلا به بیماری هایی چون اوتیسم در کودکان بروز پیدا می کند؛ نیز پرداخته می شود.

روانشناس کودک چه کسی است؟

طلایی ترین زمان زندگی هر فردی، دوران کودکی او به حساب می آید. یک انسان در دروان کودکی باید بتواند تمامی مراحل رشد را به درستی و با موفقیت سپری کند. از این رو لازم است تا به یک روانشناس متخصص کودک مراجعه کرد. تا او یک برنامه مناسب برای تمامی مراحل رشد کودک طراحی کند.

Child psychologist در جلسات روانشناسی کودک به والدین کمک می کند تا به شناخت بهتری نسبت به فرزند خود برسند. همچنین کمک می کند تا رابطه ی مستحکم و صمیمانه ای بین دو طرف ایجاد شود.

جلسات روانشناسی کودک و نوجوان

روانشناس خوب کودک

در مواقع بروز سوالات و چالش های ذهن والدین و یا حتی مشکلات می توانید از یک مشاوره کودک کمک بگیرید. این فرد با دادن راهکارها و راه حل های عملی کمک می کند تا مشکلاتشان را برطرف کنند و هر دو بتوانند زندگی آرام تر و موفق تری را تجربه کنند.

در چه مواقعی باید به مشاور کودک مراجعه کرد؟

همانطور که در مطالب بالاتر نیز اشاره کردیم؛ مراجعه به Psychologist در تمامی زمینه های پرسش و پاسخ حوزه تربیتی کودک می تواند مفید واقع شود. مراجعه به روانشناس در زمینه های زیر نیز ضروری است.

  • در یادگیری اختلالاتی دارند.

  • دارای نقص توجه و عدم توجه

  • اضطراب جدایی والدین را دارند.

  • ناتوانی را در خود احساس می کنند.

  • زمانی که کودک احساس خشم دارد.

  • کودک با همسن و سالان خود تعامل ندارد.

  • از فضا و عوامل مختلف محیطی ترس دارند.

  • وقتی کودک مدتی درگیر افسردگی و انزوا شده است.

  • هنگامی که کودک احساس اضطراب و نگرانی می کند.

  • زمانی که فکر می کنیم کودک درگیر بیماری هایی مثل اوتیسم، عقب ماندگی و… است.

دکتر فاطمه زیدآبادی نژاد

روانشناس کودکان استثنایی| روانشناس کودک| روانشناس نوجوان| مشاور خانواده

خدمات

مطب 1

آدرس مطب دکتر فاطمه زیدآبادی نژاد

سیرجان – خیابان قدس جنوبی – ساختمان پزشکان بزرگمهر – طبقه 2 – واحد 204 – مرکز خدمات مشاوره رویش


شماره تلفن مطب دکتر فاطمه زیدآبادی نژاد
۰۳۴-۴۲۲۵۳۷۵۹
۰۹۱۳-۶۷۹۷۴۶۳

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *