روانشناسی

روانشناس کودک در صادقیه

روانشناس کودک در صادقیه

روانشناس کودک در صادقیه

سلام و درود به شما همراهان همیشگی سیتی بین. در این پست قصد داریم ضمن معرفی روانشناس کودک در صادقیه نکات و مطالب مهمی که باید حین انتخاب یک روانشناس برای کودکتان در نظر بگیرید را به شما متذکر شویم پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

ویژگی های یک روانشناس خوب چیست؟

مهمترین اقدام برای بهره مندی از Child Psychology خوب و مفید، انتخاب یک روانشناس خوب می باشد. یک روانشناس کودک مناسب باید ویژگی های خاصی باید داشته باشد که در ادامه مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد.

هم جهت بودن روند روانشناسی با کودک

دقت داشته باشید که کسی که قرار است در جلسات روانشناسی کودک حاضر شود خود کودک است نه شما. اولین نکته که باید در نظر بگیرید این است که کودک بتواند با روانشناس خود احساس راحتی و امنیت کند.

Child Psychology سعی می کند تا بستری دوستانه برای کودک ایجاد کند تا برای او احساس بی اعتمادی ایجاد نشود. همدلی و همراهی دوستانه روانشناس با کودک بسیار با اهمیت است.

داشتن کودک درون فعال و پویا

اگر چه مشاور کودک باید بتواند ابعاد بزرگسالانه و منطقی خود را حفظ کند؛ اما همزمان هم باید بتواند در زمان های لازم خود را جای کودک بگذارد و او را درک کند.

جلسات روانشناسی کودک گروهی

جلسات روانشناسی گروهی

داشتن کودکی فعال به مشاور کمک می کند تا بتواند دنیا را از چشم کودک ببیند. برقراری ارتباط به با کودک درون به این معنا نیست که مشاور رفتار های بچگانه از خود بروز دهد. بلکه به این معنا است که روانشناس مهارت همراهی کودک را در طول مسیر داشته باشد.

درک کردن کودک و پذیرا بودن

خوب و بد در ذهن کودکان نقش پررنگی به نسبت بزرگسالان دارد. این که کودک در ارتباط با رفتار ها و یا کارهای بدش با کسی صحبت کند به او حساس ناخوشایند عذاب وجدان دست می دهد. در این موارد پذیرا بودن مشاور به کودک آرامش کافی برای تعریف کردن این ماجرا ها را می دهد.

ضرورت برقراری ارتباط والدین با مشاوره کودک

در علم Psychology تا زمانی که روانشناس نتواند با سرپرستان کودک در ارتباط باشد نمی تواند کمک بسازی در بهبود اوضاع داشته باشد. از این رو دقت داشته باشید که روانشناسی را انتخاب کنید که به خوبی شما را درک کند و بتواند با شما نیز ارتباط سالمی برقرار کند.

هزینه روانشناسی کودک

جلسات روانشناسی کودک

یکی از برترین روان درمانگران کلینیک ایران که تمام ویژگی های یک روانشناس خوب کودک را داراست خانم شهلا نوروزیان است که توانایی بسیار خوبی در برقراری ارتباط با کودکان و والدین آنها را دارد.

از سال ۱۳۸۹ افتخار همکاری نزدیک با خانم نوروزیان به عنوان مشاور کودک و والدین داریم. مشاوره تخصصی به صدها پدر و مادر در طول این سالها و برگزاری کارگاه های آموزشی در ده ها مهد کودک و مدرسه از فعالیت های ویژه ی ایشان می باشد که ایشان را به عنوان یک مشاور کودک خوب در تهران معرفی کند. تسلط ایشان بر رفتارها و مشکلات کودکان از ایشان یک مشاور و تسهیلگر قابل اعتماد و باتجربه ساخته است.

اختلالات روانی معمول در کودکان

در کودکان معمولا مشکلات روانی ایجاد شده عبارتند از:

  • اختلال در نحوه یادگیری
  • مشکلات و مسائل مربوط به کمبود محبت
  • بیش فعالی
  • استرس، نگرانی، افسردگی و اضطراب
  • تاخیر در رشد
  • اختلالات مربوط به کودکان اوتیسم

۷ مشکل رفتاری در کودکان

از اختلالات و مشکلات رفتاری رایج در کودکان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مکیدن انگشتان
  2. جویدن ناخن
  3. لجبازی
  4. دروغ گویی
  5. خجالت کشیدن
  6. پرخاش گری
  7. بهانه گیری

مسلما از کدام از ما جایی با کودکی که دارای یک یا چند نمونه از این اختلالات بوده است، برخورد داشته ایم. واقعا این مشکلات می تواند زندگی را برای والدین و اطرافیان این کودکان بسیار تلخ کند.

دلیل مکیدن انگشت در کودکان

عادت های عصبی مانند مکیدن انگشتان زمانی در یک کودک بروز می کند، که آن کودک سعی دارد در آن بازه زمانی از یک سری از نگرانی ها و استرس ها رها شود. بنابراین در چنین شرایطی روانشناس، یک سری روش ها را به کودک آموزش می دهد تا کودک بتواند با استفاده از آنها با نگرانی ها و استرس های خود مقابله کند و دیگر به سمت مکیدن انگشتان دست کشیده نشود.

نحوه جلوگیری از مکیدن انگشت در کودکان

بسیاری از خانواده ها برای این که از ناخن جویدن کودکانشان جلوگیری کنند از لاک تلخ استفاده می کنند که ممکن است موثر باشد ولی نمی توان آن را جزء بهترین روش ها برای ترک ناخن جویدن باشد و شما به آن می توانید از راه های زیر کمک بگیرید.

  • فعالیت و کار های دیگر را جاگیزین کنید.
  • نیاز و احساسات کودکتان را شناسایی کنید.
  • دلایل مکیدن انگشت را در کودکان پیدا کنید.

چرا کودکان ناخن می جوند؟

در بحث روانشناسی کودک می توان گفت که یکی دیگر از عادت های عصبی کودکان جویدن ناخن هاست. این رفتار از آن دسته رفتارهایی است که اگر از کودکی جلوی آن گرفته نشود، تا بزرگسالی ادامه پیدا می کند. در واقع روانشناس کودک تحت این شرایط تلاش می کند تا مهارت هایی مانند به دست آوردن آرامش تدریجی و آگاهی نسبت به این اعمال را به کودک بیاموزد. بدین ترتیب با تلاش روانکاو و ادامه ی مراحل درمان، کودک پس از مدتی از انجام این کار دست بر می دارد.

چرا کودکان ناخن می جوند؟

ناخن جویدن در کودکان

شما می توانید ار راه های مختلفی استفاده کنید ولی در کل باید بدانید که این مورد نگران کننده و حاد نیست و ممکن استبعد از گذشت مدتی این عادت به کل از بین رود و خود به خود حل شود و دیگر نیازی به درمان نداشته باشد زیرا اگر ناخن جویدن خفیف باشد مشکلات اجتماعی و جسمی را به همراه ندارد.

با این حال اگر ناخن جویدن با دیگر اختلالات همراهی کند ممکن است خطرناک باشد و حتی در بعضی شرایط به مراقبت های خاص و ویژه ای نیاز باشد. در قدم اول کاری که انجام می دهند این است که سابقه پزشکی کودان را مورد بررسی قرار می دهند.

شما برای ترک این عادت می توانید ماده هایی که طعم بدی دارند را روی ناخن بزنید و یا حتی آن ها را مجازات کنید که این کار با این که موثر است اما گاهی باعث اضطراب آن ها می شود. اما کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که کودکان را به کار های دیگر مشغول کنید به این صورت که آن ها به کلاس های مختلف اعم از موسیقی، تمرین های ورزشی و… ببرید و ذهنشان را درگیر کنید.

در حقیقت جویدن ناخن ها تنها عادت عصبی کودکان نیست. از عادت های عصبی دیگر در کودکان می توان به فشردن دندان ها و کشیدن موهای سر نیز اشاره کرد.  بهتر است بدانید که جویدن ناخن ها در کودکان بیشتر تحت تاثیر عوامل زیر رخ می دهد:

  1. عادت
  2. عصبانیت خیلی زیاد
  3. نگرانی و استرس خصوصا در زمان قرار گرفتن در موقعیت های حساس

روانشناس: دکتر معصومه زارع
خدمات:
زوج درمانی، مشاوره پیش از ازدواج و اختلالات بالینی و …
آدرس:
بعد از میدان صادقیه، خیابان اشرفی اصفهانی، نبش کوچه وحدتی، ساختمان نگین B، پلاک ۱۲۵، طبقه دوم، واحد ۵
تلفن پذیرش:
۰۲۱۴۴۲۵۹۰۱۷
۰۲۱۴۴۲۷۶۴۵۶

سميرا درويشي

جزئیات کلینیک

سميرا درويشي كارشناسي ارشد روانشناسي باليني ، عضو سازمان نظام روانشناسي ، عضو انجمن ازدواج و خانواده ، عضو انجمن روانشناسي ايران
درمانگر در حوزه ازدواج ، تعارضات زوجين ، خيانت ، طلاق شكست عاطفي ، افسردگي ، وسواس ، اضطراب

روانشناس

خانواده, طلاق, روان درمانی

فلكه دوم صادقيه ، خيابان ستارخان ، بلوار شهداي صادقيه شمالي نبش كوچه مرودشت ، پلاك ٤ واحد ٧ كلينيك نداي آرامش روان

٠٩٣٩٥١٩٥٠١٩

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *