دفاتر پیشخوان دولت

ساعت کار دفاتر پیشخوان

ساعت کار دفاتر پیشخوان

باسلام خدمت دوستان عزیز و همراهان گرامی شیرازیاب امروز می‌خواهد به شما اطلاعاتی در مورد ساعت کار دفاتر پیشخوان قرار دهد. ممنون که با ما هستید!

ساعت کار دفاتر پیشخوان

ساعت کار دفاتر پیشخوان دولت در تهران

ساعت کار دفاتر پیشخوان دولت سال ۹۹ – 99

به گفته‌ی حی شاد، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری، ساعت فعالیت دفاتر پیشخوان دولت با توجه به شیوع ویروس کرونا از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ است که این ساعت در شهرها و استان‌های مختلف بر اساس  تصمیم استانداران هر یک از استانهای کشور مشخص می‌شود. این در حالی که ما به هیچ عنوان هیچ محدودیتی برای فعالیت دفاتر پیشخوان دولت تا ساعت ۸ شب با رعایت مصوبات و پروتکل های بهداشت نداریم.

به طور معمول دفاتر پیشخوان دولت معمولا از ساعت 8 تا 14 و بعد از ظهرها  16 تا 18:30 فعال هستند و در روزهای پنجسنبه تا ساعت  14:30 فعالیت می کنند. اما برخی از این دفاتر در روزهای عادی از ساعت 8 بطور پیوسته تا ساعت 16 فعال هستند.

لذا توصیه‌ی تیم شیرازیاب این است که در صورت امکان در بازه‌ی زمانی قید شده و به خصوص اول وقت ساعت ۸ صبح به این دفاتر مراجعه کنید تا هم از باز بودن این مراکز مطمئن باشید و هم به ازدحام و شلوغی جمعیت برخورد نکنید و یا قبل از مراجعه‌ی حضوری به دفاتر پیشخوان دولت در تهران، ابتدا به صورت تلفنی با مراکز مربوط تماس حاصل فرمایید.

ساعت کار دفاتر پیشخوان دولت سال ۹۸ – 98 – 97

دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی و غیردولتی یا دفتر پیشخوان، به دفاتری گفته می‌شود که دولت ایران برای ارائهٔ خدمات الکترونیک به مردم در سطح کشور احداث کرده‌است. کلیهٔ دستگاه‌های اجرایی دولتی ایران موظفند خدمات الکترونیکی خود را از راه این دفاتر ارائه دهند. این دفاتر به دست بخش خصوصی اداره می‌شوند.  یکی از دلایل تشکیل این دفاتر جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های دولتی و حرکت به سوی دولت الکترونیک بیان شده‌است.

برونسپاری خدمات دستگاه‌های اجرائی به این دفاتر مطرح است، اما حدود ۱۶ هزار دفتر پیشخوان خدمات دولت، در ایران مشغول به فعالیت هستند که نزدیک به ۱۰ هزار واحد آن در روستاها و حدود ۶ هزار واحد دیگر در شهرها قرار دارند. امور بیمه‌ای، امور سجلی و ثبت احوال و گواهینامه و تخلفات رانندگی و گذرنامه، شارژ کارت‌های مختلف اعتباری و کارت‌های دانشجویی، فروش بلیت اتوبوس‌های بین شهری، پرداخت الکترونیکی قبوض، امور مربوط به اسقاط خودرو، خدمات گمرکی، پست‌بانک، خدمات مخابراتی و… از جمله خدمات قابل عرضه در دفاتر پیشخوان خدمات دولت است. بر طبق برنامه‌ریزی‌ها باید تقریباً به ازای هر ۲۰ هزار نفر یک دفتر پیشخوان با توزیع مناسب در سطح کشور ایجاد شود.

در قانون

در همین رابطه و بر اساس قانون می‌بایستی با هدفت یکپارچه سازی خدمات و دفاتر از سال ۱۳۸۸ دفاتر موازی مانند دفاتر پلیس به اضافه ۱۰، دفاتر الکترونیک شهر، دفاتر خدمات بیمه تأمین اجتماعی به این دفاتر تبدیل شوند که عملاً سازمان‌های مربوط در این خصوص مقاومت می‌کنند.

با توجه به ابلاغیه شماره ۲۰۶/۹۳/۷۷۴۰ سال ۱۳۹۳ شورای عالی اداری مسئولیت ایجاد سامانه الکترونیکی و نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان خدمات دولت بعهده کانون انجمن‌های صنفی دفاتر پیشخوان خدمات دولت گذاشته شده‌است.

از پست های دیگر شیرازیاب دیدن بفرمایید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *