روانشناسی

عکس روانشناس یونگ

عکس روانشناس یونگ

عکس روانشناس یونگ

کارل یونگ روانشناس سوئیسی است که بخاطر پرداختن به نظریاتی درباره روانشناسی تحلیلی، از جمله اشخاصی است که طرفداران بسیاری در طول تاریخ داشته و دارد. در این مقاله از سایت سیتی بین ابتدا در رابطه با روانشناسی صحبت خواهیم کرد.سپس به سراغ بیان آدرس روانشناس یزد خواهیم پرداخت.با ما همراه شوید.

زندگینامه کارل گوستاو یونگ

یونگ (Carl Gustav Jung) روانپزشک و متفکر سوییسی است که در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم زندگی می‌کرده است.

یونگ در سال 1875 میلادی به دنیا آمده و در سال 1961 فوت کرده است.

ناخودآگاه جمعی، آرکتایپ‌ها، عقده های روانی و برونگرایی و درونگرایی از جمله مفاهیمی هستند که یونگ مفهوم پردازی کرده و آنها را به حوزه روانشناسی وارد کرده است.

تست شخصیت شناسی MBTI نیز بر پایه مطالعات یونگ شکل گرفته است.

عکس دوران طلایی روانشناس یونگ

عکس روانشناس یونگ

عکس روانشناس یونگ

 

کارل یونگ در این زمان ها بود که شروع به شرکت در جلسات احضار روح کرد. وی توانست پایان نامه دکتری خود را در این رشته و در سال ۱۹۰۲ میلادی در همین قالب تهیه و ارائه کند. تقریبا در همین سال ها بود که علم روانشناسی با حضور تفکر افرادی مانند فروید و شارکو در حال پیشرفت به سزایی بود. بهترین موقعیت شغلی برای یونگ تحت عنوان یک کارآموز در سال ۱۹۰۰ به وقوع پیوست. در این راستا  او در بیمارستان بورگهولتزلی که در آن زمان زیر نظر دانشگاه زوریخ بود، شروع به کسب تجربه کرد.

کارل یونگ ۹ سال در بورگهولتزلی در برنامه ای به اسم پیشگام تجربی روانشناسی به سرپرستی اوژن بلویلر رئیس بیمارستان به انجام فعالیت هایی در این حوزه مشغول بود. شایان ذکر است که تحقیقات رئیس بیمارستان در خصوص با موضوع اسکیزوفرنی بود.

یونگ

یونگ به منظور کسب نتایج بهتر با ابتکار خود از گالوانومتر برای اندازه ‌گیری حالات روانی از مسیر جواب ‌های پوستی و غده‌ های عرقی بهره گرفت، جالبه بدونید که این همون دستگاهی است که امروزه به منظور بازجویی بسیار کاربرد دارد و خیلی زیاد مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع به دروغ یاب شهرت دارد. در این میان او تحقیقی بر روی آزمون ارتباط کلمات و تأثیر آن بر بیماران روانی و تبه‌ کاران کرد که طی آن توانست به نتایج بسیار مهمی برسد. در ادامه این تلاش های او موجب شهرتش شد و در سال ۱۹۰۵ میلادی تحت عنوان پزشک ارشد بورگهولتزلی و مدرس دانشکده طب در دانشگاه زوریخ مشغول به فعالیت شد.

عکس روانشناس یونگ و فروید

امروزه کارل گوستاو یونگ را در مقابل زیگموند فروید می‌بینند.

مکتب یونگ و مکتب فروید، دو نگاه کاملاً متفاوت به انسان و انگیزاننده‌های انسان و روح و روان و جسم و رفتار انسان هستند.

اما شاید برای شما جالب باشد که یونگ در ابتدا علاوه بر اینکه شاگرد فروید بود، از ایده‌ی فروید در زمینه ناخودآگاه به شدت حمایت می‌کرد.

یونگ از اعضای فعال جامعه روان تحلیل گری وین بود.

وقتی در سال 1910 انجمن بین المللی روان تحلیل گری تاسیس شد، فروید از یونگ خواست که ریاست آن را بر عهده بگیرد.

سال 1912 را می‌توان آغاز جدا شدن مسیر یونگ و فروید دانست.

زمانی که یونگ برای یک سخنرانی به آمریکا رفته بود در آنجا نظریات فروید را خصوصاً در زمینه عقده اودیپ و تحلیل جنسی رفتار کودکان مورد انتقاد قرار داد و از آنجا، نطفه مکتب روانکاوی یونگ شکل گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *