آدرس و شماره تماس, پزشکی, تغذیه

لیست متخصص تغذیه شیراز

لیست متخصص تغذیه شیراز

لیست متخصص تغذیه شیراز

سلام بر شما همراهان گرامی سایت شیرازیاب. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص  لیست متخصص تغذیه شیراز را در اختیار شما قرار دهیم

متخصص تغذیه شیراز

نیاز انسان به خوراک یکی از احتیاجات ذاتی یا فیزیولوژیک است که مهم‌ترین عامل بقای زندگی و طول عمر می‌باشد. احتیاج به خوراک دائمی است و ارگانیسم را مجبور می‌کند تا برای بدست آوردن خوراک و رفع گرسنگی کوشش کند.

تغذیه صحیح رشد را میسر می‌سازد، به تندرستی و طول عمر می‌انجامد و با تأثیر بر روی مغز و روان سبب رشد فکری می‌گردد.

لیست متخصصان تغذیه شیراز تلفن و آدرس

نام مجموعه شماره تماس آدرس
دکتر آیدا نجفی متخصص تغذیه شیراز 07132318319 ابتدای خیابان زند بین هفت تیر و فلسطین روبروی هتل پارس سومین مجتمع پزشکان ساختمان ۴۹۰ طبقه سوم واحد ۱۶
آرش همایونی متخصص تغذیه شیراز 07138238081 شیراز بلوار پاسداران روبه روی درمانگاه محمد رسول الله ساختمان هامون طبقه 5 واحد 11
راضیه خطیبی نژاد متخصص تغذیه شیراز 07132362770 شیراز خیابان زند بیست متری سینماسعدی بعد از بیمارستان سعدی ساختمان پزشکی پارسیان طبقه 4

متخصص تغذیه شیراز نی نی سایت

هانیه قاسم زاده متخصص تغذیه شیراز 07138440301 شیراز میدان مطهری ابتدای بلوار مطهری جنوبی جنب مرکز خرید الهیه درمانگاه رضوان
هانیه قاسم زاده متخصص تغذیه شیراز 07138440301 شیراز میدان مطهری ابتدای بلوار مطهری جنوبی جنب مرکز خرید الهیه درمانگاه رضوان



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: لیست متخصص تغذیه شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



 

متخصصان تغذیه شیراز

غذای انسان باید شامل پروتئین‌ها، چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها، مواد معدنی، ویتامین و آب باشد تا رشد و سلامت یاخته‌های بدن تأمین شود. این مواد با تغییراتی که در لوله گوارش حاصل می‌کنند قابل جذب می‌شوند و برای تأمین نیازهای حیاتی مورد استفاده یاخته‌های بدن قرار می‌گیرند. و ضامن بقا هستند.

متخصص تغذیه در شیراز

  1. قبل از اشتهای کامل غذا نخوریم و قبل از سیر شدن کامل دست از غذاخوردن بکشیم.
  2. در هنگام خوردن غذا و حتی بعد از صرف غذا حفظ ارامش از نکات ضروری است(بسیار سریع غذا خوردن و طولانی شدن مدت زمان صرف غذا هردو بد است)
  3. حرکات شدید و فعالیت های ورزشی و همچنین به بستر رفتن برای خواب بلا فاصله بعد از صرف غذا پسندیده نمی باشد.

بهترین متخصص تغذیه شیراز

  1. تنوع و مصرف غذاهای رنگارنگ همزمان باهم باعث سوء هاضمه می شود مثلا وجود چندین نوع خورشت و انواع سالاد و ترشی و ماست و سوپ و…بر سر یک سفره و استفاده ازتمامی آنها عامل سوءهاضمه و ایجاد خلط غیر طبیعی خواهد بود.همچنین مصرف بعضی از غذاها باهم می تواند بسیار مضر باشد که گاهی تأثیرات این تداخلات در چندین سال بعد به صورت بیماری های صعب العلاج بروز خواهد کرد به عنوان مثال حکمای طب ایرانی معتقد هستند مصرف همزمان گوشت با ماست میتواند باعث تولید خلط خام در بدن شده و بعضی از لکهای پوستی را طی چندین سال به وجود می آورد.لذا ازخوردن ترکیب غذایی ذیر جداَخودداری فرمایید:(کله پاچه+انگور)،(ماهی تازه+شیر وتخم مرغ)،(گوشت+ماست و دوغ)،(پنیر+بادام)،(حلیم+انار)،(خربزه+عسل)،(لبنیات+انواع آلو)،(سرکه+برنج وماش)

دکتر هژبری متخصص تغذیه شیراز

  1. مداومت برمصرف یک نوع غذا نیز پسندیده نیست مثلا هرروز برنج خوردن.
  2. غذا باید به خوبی جویده شود و به آرامی بلعیده گردد و این امر باعث تسهیل در هضم معده خواهد شد و از ترش کردن و نفخ گوارش جلوگیری می کند.
  3. پرهیز از خوردن میوه های نارس که باعث سوءهاضمه میشود.
  4. اگر یک وعده غذای سنگین مصرف شود ضروری است روز بعد کم خوری و امساک وجود داشته باشد و اگر این مسأله رعایت نشود طول عمر کوتاه خواهد شد.
  5. گرسنگی و سیری زیاد هردو باعث ضعف هاضمه می شود.

متخصص تغذیه کودکان در شیراز

  1. غذاهایی که از ارزش غذایی بالایی برخوردار هستند و سریع الهضم می باشند باعث حفظ سلامتی می گردند مانند:(نان تهیه شده از گندم کاملا رسیده،گوشت معتدل زود هضم مانند گوشت گوسفند،مرغ و کبک و تیهو که به روش طبیعی پرورش یافته است،شیرینی جات طبیعی و معتدل مانند عسل و شیره انگور،خرما و انجیر تازه.
  2. زیاده روی در مصرف ترشیجات باعث افزایش ضعف اعصاب و پیری میگردد.

متخصص تغذیه خوب در شیراز

پیرشدن و سالخوردگی با کاهش تدریجی فعالیت‌های فیزیکی و افزایش بیماری‌های مزمن همراه می‌شود و به نظر می‌رسد که بهبود تغذیه تا حد زیادی قادر است از این مشکلات پیشگیری کند یا آن‌ها را تخفیف دهد. به همین دلیل یکی از مسائل مهم سالمندان، مسائل پزشکی و بهداشتی از جمله وضعیت تغذیه آنهاست. با افزایش سن، نیاز آن‌ها به انرژی کاهش یافته و تمایل به مصرف غذا کمتر می‌شود. در این حال اگر انتخاب غذا درست صورت نگیرد، میزان دریافت مواد مغذی ضروری در آن‌ها پایین‌تر از حد مطلوب خواهد بود.

دکتر عباسی متخصص تغذیه شیراز

از دو سالگی به بعد، اصول تغذیه برای کودکان با اصول تغذیه برای افراد بالغ مشابه است، کودک همانند افراد بالغ نیاز به میزان معینی درشت‌مغذی شامل کربوهیدرات، پروتئین و چربی و میزان معینی ریزمغذی شامل مواد معدنی و ویتامین دارد. این میزان بر حسب میزان کالری مورد نیاز کودک با توجه به سن، قد، وزن و جنسیت او قابل محاسبه است. عدم دریافت کافی هر کدام از مواد مغذی لازم ممکن است اختلالات و مشکلاتی را ایجاد کند که با مصرف مواد مغذی دیگر جبران نمی‌شود.

دکتر شکیب متخصص تغذیه شیراز

بنابراین پدران، مادران و مراکز آموزشی باید باگروه‌های غذایی اصلی[۴] میزان مورد نیاز روزانه آشنایی داشته باشند و تا حدی آنها را به کودکان هم در عمل و هم در گفتار یاد بدهند. روش‌های درست تغذیه باید هر چه زودتر به کودکان آموخته شود تا به رشد و سلامت آن‌ها کمک نماید و انرژی لازم برای فعالیت‌های علمی و هنری و ورزش‌های مورد علاقه‌شان را به داشته باشند.

 

مطالب بیشتر:

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *