محله ها

خطرناک ترین محله های شیراز

خطرناک ترین محله های شیراز

خطرناک ترین محله های شیراز

خطرناک ترین محله های شیراز ،

شیراز، پنجمین شهر بزرگ ایران، با جمعیت بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر، به مساحت ۲۴۰ کیلومتر مربع، در ارتفاع ۱۴۸۶ متر از سطح دریا و در منطقه کوهستانی زاگرس قرار دارد.شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی ایران شناخته می‌شود و به عنوان زادگاه شاعران معروف در دنیا به شهر شعر و باغ و گل مشهور است.

اما همه چیز در این شهر هم گل و بلبل نیست ،در شیراز هم محله های خوب و هم محله های خطرناک وجود دارد که در ادامه در سایت شیراز بین این محله ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

مشاهده خطرناک ترین ها:

باز هم نگاهی به خطرناک‌ترین محله‌های شیراز خواهیم داشت، هم‌زمان که 4 نقطه از این مناطق را به شما معرفی می‌کنیم.

کوزه گری یکی از خطرناک ترین محله های شیراز:

مهمترین خواسته‌های اهالی محله درباره سهولت دسترسی به مواد و مشروبات بود، که این مسئله نه تنها نشان‌دهنده سلامت جوامع محلی بلکه تاثیر مستقیمی بر سلامت کل شهر داشته و هیچکس از افراد محلی برای مقابله با این مشکل استعداد و توانمندی لازم را ندارد.

یک شخص محلی به عنوان یک مقام کلان شهر دوربین‌ها را به یکی از خیابان‌ها اشاره کرده و توضیح داد: بسیاری از این خانه‌ها آشپزخانه‌های تهیه مواد صنعتی دارند و نه تنها محصولات محلی تولید می‌کنند بلکه نیاز شهر کل را نیز تامین می‌کنند، مگر آنکه ما اطلاع داشته باشیم و مسئولان انتظامی و امنیتی ندانند؟ اگر کسی در شهر مانده‌است که اطلاع ندارد، شما که آمده‌اید به آنها هم اطلاع دهید.

چرا هیچکس با افرادی که در روز روشن درگیر چنین فعالیتی هستند و در مقابل خلافکاران در این محله پاهای همه را باز می‌کنند، برخورد نمی‌کند؟ این کارتن‌خواب‌ها که در دشت مقابل این خانه‌ها پهن شده بود صدق ادعای این شخص را تایید می‌کرد.

یکی از معتادانی که به گفته‌های خودش چند وقتی است پاک شده، به این اظهارات عکس‌العمل نشان داد و گفت: همه معتادان خطرناک و ترسناک نیستند. معتادان هم برای خودشان شخصیت دارند و نیازمند توجه هستند نه صرفاً برخورد. معتادان از بی‌مکانی و آوارگی به اینجا پناه می‌آورند تا خرابه‌ای برای خودشان داشته باشند. به ریشه مشکلات ما هم باید توجه شود؛ ما هم بی‌دلیل معتاد نشدیم، مشکلات زیادی ما را به سمت اعتیاد کشانده و بعد هم از خانواده طرد شدیم. کاش کسی به حرفها و مشکلات ما هم توجه می‌کرد.

بولوردی:

تصور کنید در یکی از زیباترین بولوارهای ایران، یعنی بولوار چمران در شیراز، در کنار همسر گرامی‌تان قدم می‌زنید. صحنه‌ای خیره‌کننده از هتل چمران و فضای مدرن آن به چشم می‌خورد. اما ناگهان چهار جوان، پشت درختچه‌ها قرار گرفته و با قلیان‌ها در دست، به شما می‌گویند: «بیشی بیشی». مشاهده ماشین شهرداری که قلیان‌ها را جمع می‌کند اما بی‌توجه به این صحنه می‌گذرد، نشان‌دهنده‌ی وضعیتی است که در بولوردی رو به رو خواهید بود. اینجا یکی از خطرناک‌ترین محله‌های شیراز به شمار می‌رود.

سعدی:

شما با تاکسی به جایی در شهر دعوت شده‌اید. در حوالی خیابان سعدی، راننده تاکسی‌ای با شخصی مختلف درگیر می‌شود. در میان درگیری‌ها و فرار از صحنه‌های خطرناک، می‌فهمید که محله‌ای گره خورده و پر از واقعه‌های غیرمنتظره است. سعدی از ده پیاله هم یکی از خطرناک‌ترین محله‌های شیراز به حساب می‌آید.

ده پیاله از خطرناک ترین محله های شیراز:

در مسیر به سوی هتل، با راننده تاکسی در محله ده پیاله قرار می‌گیرید. اینجا یک جایگاه برای انجام معاملات غیرقانونی و درگیری‌های خطرناک است. حتی راننده خود تاکسی نیز درگیر یک واقعه ناگوار می‌شود. این محله نیز جزء خطرناک‌ترین مناطق شیراز است.

امیدواریم با آشنایی با این محله‌ها، به ویژگی‌ها و وضعیت‌های آنها بیشتر آگاه شده باشید.

محله های خوب شیراز:

در این متن، به بررسی 6 محله برجسته شیراز می‌پردازیم.

خطرناک ترین محله های شیراز

خطرناک ترین محله های شیراز

محله قصر دشت:

این محله در شمال غربی شیراز واقع شده و در گذشته با نام‌های مسجد بردی و شربت‌خانه شناخته می‌شد. این نام‌ها به دلیل وجود مسجد سنگی و باغ‌های میوه در این محله برگزیده شده بودند. اکنون خانه‌های باغی زیادی در این منطقه ساخته شده و محله قصر دشت به یکی از گران‌ترین مناطق شیراز برای سرمایه‌گذاری و خرید خانه تبدیل شده است. با امکانات زیبا، آب و هوای خوب و چشم‌اندازهای دلنشین، این محله جذابیت زیادی دارد.

محله معالی آباد یا مالی آباد:

معالی آباد یکی از پرطرفدارترین محله‌های شیراز است و دارای امکانات متنوعی از جمله مجتمع‌های تجاری، دانشگاه، هتل، سینما، بوستان، درمانگاه و خطوط مترو است. این محله با خیابان‌های دکتر شریعتی و چمران همراه است و یک پل طبقاتی زیبا به نام “پل معالی آباد” دارد که بلوار شهید چمران را به قصر دشت متصل می‌کند.

در محله معالی آباد، خانه‌های نوساز و لوکس با ارتفاعات مختلف وجود دارند. این منطقه دارای بافت نوساز است و بیشتر خانه‌های آن آپارتمان هستند. علاوه بر آپارتمان‌ها، خانه‌های ویلایی نیز در معالی آباد وجود دارند. این منطقه به دلیل مکانی مناسب و امکانات فراوان، جذابیت زیادی دارد و از جمله مقاصد پرطرفدار برای سکونت در شیراز محسوب می‌شود.

محله شهرک گلستان:

شهرک گلستان در شیراز، یکی از محله‌های برجسته این شهر محسوب می‌شود. این منطقه به دلیل نزدیکی به کوه دراک از جمله نواحی با آب و هوای خوب و سرد شیراز شناخته می‌شود. شهرک گلستان دارای پاساژ‌های تجاری مهمی است که افراد زیادی را از مناطق مختلف شهر برای خرید محصولات متنوع به سوی خود جذب می‌کند. ویژگی‌هایی همچون دانشگاه پیام نور شیراز، ایستگاه راه‌آهن، نمایشگاه بین‌المللی شیراز و بیمارستان اعصاب و روان پرتو از جمله مزایای این شهرک است.

در صورتی که به دنبال منطقه‌ای با زمستان‌های پربرف و آرام برای سکونت هستید، شهرک گلستان یک گزینه عالی برای شما خواهد بود.

محله عفیف‌آباد:

با وجود رستوران‌ها و کافه‌های زیاد، عفیف‌آباد به عنوان یکی از محله‌های لوکس شیراز شناخته می‌شود. باغ عفیف‌آباد، یکی از زیباترین باغ‌های ایرانی، اهمیت و شهرت این منطقه را افزوده است. اگر به دنبال منطقه‌ای لوکس با دسترسی آسان هستید، سکونت در عفیف‌آباد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته این محله به دلیل وجود مجتمع‌های تجاری و رستوران‌های متعدد، شلوغ به حساب می‌آید.

محله آستانه:

اگر به زندگی در مناطق شلوغ و دارای بافت قدیمی علاقه دارید، محله آستانه گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود. در مقایسه با مناطق شمالی شهر، قیمت اجاره یا خرید مسکن در این منطقه مناسب‌تر است.

محله بلوار ارم:

این بلوار یکی از بلوارهای شمالی شیراز است و جزو منطقه یک شهرداری شیراز محسوب می‌شود. خانه‌های موجود در این بلوار اغلب ویلایی هستند و دارای متراژ بالا می‌باشند. اگر به دنبال زندگی در منطقه‌ای لوکس و گران‌قیمت هستید، بلوار ارم یک گزینه‌ی مناسب خواهد بود.

ممنون از اینکه با ما همراه هستید برای دیدن دیگر پست ها از سایت زیر دیدن فرمائید.

کمپ ترک اعتیاد ستارخان

بهترین محله های شیراز

شیراز ضایعات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *