روانشناسی

دکتر روانشناس در یزد

دکتر روانشناس در یزد

دکتر روانشناس در یزد

با سلام و خسته نباشید به همه ی شما همراهان و و دوستداران همیشگی سیتی بین. امروز در این پست به شما کمک میکنم تا با این راهنمایی یک انتخاب خوب برای دکتر روانشناس در یزد داشته باشید.

 

1. روانشناس خدا نیست

انتظار نداشته باشید که روانشناس شما همه چیز را بداند. روانشناس خوب هیچ گاه نمی گوید که همه چیز را می داند و یا طوری رفتار نمی کند که انگار بهترین است و تمامی پاسخ ها را دارد. اگر روانشناسی گاهی اعتراف کرد که پاسخ یک سوالی را نمی داند و یا نمی تواند به یک سوالی پاسخ بدهد، این نشانه ضعف او نیست و بلکه نشان صداقت اوست. روانشناس هم مانند ما انسان است و ممکن است پاسخ برخی سوالات را نداند. اما یک دکتر روانشناس خوب همیشه به دنبال یادگیری، آموختن تجربه های جدید و استفاده از این تجربه ها برای کمک کردن به مراجعین می باشد. پس در نهایت در آینده بهتر می تواند به شما و همچنین مراجعین دیگر کمک کند.

 

2. روان درمانگر خوب شما را قضاوت نمی کند.

یک دکتر روان درمانگر خوب به جای این که شما را قضاوت کند، با شما همدل است، به شما راهکار می دهد و سعی می کند به جای قضاوت کردن و یا بازخواست شما، با شما همدل باشد. همچنین او می کوشد تا شما بعد از مدتی نسبت به خود، اطرافیان و زندگی حس بهتری داشته باشید.

 

 

3. یک درمان خوب باید بر اساس سابقه و همچنین مخصوص به زندگی هر فرد باشد.

همه ما از یک راهی آمده ایم تا به اینجا رسیده ایم. چه بسا اتفاق های کوچکی که راه زندگی ما را بسیار عوض کرده اند. بنابراین یک درمان خوب باید با توجه به بیوگرافی مراجعه کننده باشد.  یک دکتر درمانگر خوب باید با توجه به گذشته، حال و همچنین با توجه به اتفاقاتی که ممکن است در آینده بیوفتد، به درمان بپردازد. البته این به این معنا نیست که ما در گذشته غرق می شویم و از حال غافل، بلکه به این معنیست که باید به گذشته هم توجه کنیم و آن را نادیده نگیریم تا با فهم تجربیات گذشته شخص بتوانیم حال افراد و دلیل تصمیم گیری ها و رفتار های او را به خوبی بفهمیم.

 

4. یک روانشناس خوب در صورت نیاز شما را به فرد دیگری ارجاع می دهد.

هیچ روانشناسی در دنیا وجود ندارد که در تمامی اختلالات و همچنین شاخه های روانشناسی تبحر کامل داشته باشد. اگر یک روانشناسی را دیدید، که تمامی مراجعه کننده ها را می پذیرفت و هیچ کدام را به شخصی ارجاع نمی داد، از کودک تا بزرگسال از مشکلات فردی تا زوج درمانی و سکس تراپی و غیره … بدانید که جایی از این کار مشکل دارد. دقیقا به همین دلیل است که پیشنهاد ما همیشه یک کلینیک روانشناسی است. حتی ممکن است کلینیک روانشناسی هم در صورت نیاز شما را به یک روانپزشک ارجاع دهد که این امر هم طبیعی است.

 

5. روانشناس خوب باید به شخصیت و اعتقادات شما احترام بگذارد.

مهم نیست که چه اعتقادی دارید، چه فرهنگی دارید، از چه قومیتی هستید و یا به چه دین و مذهبی اعتقاد دارید. در هر صورت روانشناس شما این وظیفه را دارد که به تمامی باور ها و اعتقادات شما احترام بگذارد. البته ممکن است در مواردی این اعتقاداتی که شما دارید یا آداب و رسومی که شما به آن عمل می کنید تاثیر منفی روی زندگی شما بگذارد و باعث تشدید برخی اختلالات در شما شود. در این صورت روانشناس می تواند به این مسائل بپردازد اما باز هم حق این که شما را بخاطر داشتن باورهایتان بازخواست کند و یا زیر سوال ببرد را ندارد.

دکتر روانشناس در یزد

اعظم جوکار

آدرس مطب اعظم جوکار

یزد – میدان عالم – به طرف نعل اسبی – مرکز مشاوره هوشیار


شماره تلفن مطب اعظم جوکار

خدمات

  • مشاوره فردی (درمان افسردگی، اضطراب و وسواس)

 

 

 

 

  • رویکرد درمان: CBT

سوابق تحصیلی و حرفه‌ای

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *