روانشناسی

روانشناس خوب در خرم آباد

روانشناس خوب در خرم آباد

روانشناس خوب در خرم آباد

سلامی دوباره به زیبایی آرزوهایتان همراهان همیشگی سیتی بین. در این پست قصد معرفی روانشناس خوب در خرم آباد و ضمن آن قصد بیان نکاتی مهم و مفید را داریم که خواندن و مطالعه آن کمک زیادی به شما خواهد کرد پس با ما همراه باشید.

ضرورت مراجعه به روانشناس

همه ما در مقاطعی از زندگی خود استرس، اضطراب، نوسانات خلقی و انواع دیگر ناراحتی های ذهنی را تجربه می کنیم. ممکن است این تجربیات ممکن است به دلیل چالش های شغلی، قبول نشدن در امتحانی مهم، مشکلات اقتصادی، رابطه، از دست دادن شخصی عزیز یا … باشد. بیشتر اوقات، بعد از گذشت مدتی ناراحتی هایمان به پایان می رسند و به زندگی گذشته ی خود بازمی گردیم اما مواقعی وجود دارند که نمی توانیم به تنهایی از این چالش ها عبور کنیم و به کمک تخصصی نیاز داریم.

ممکن است در این شرایط احساس کنیم تهی یا بی ارزش هستیم و در منجلاب بحران ها دست و پا می زنیم و یا شاید خصوصیات منفی در خود مشاهده می کنید که توانایی اصلاح کردن آن ها را ندارید. گاهی اوقات ناراحتی های روانی علائمی آشکار دارند و در زمان های دیگر، به سختی قابل تشخیص هستند.

دکتر لیندسی گیلر، روانشناس بالینی در مرکز اختلالات خلقی در نیویورک، می گوید:

“احساسات، افکار و اعمال ما تأثیر مستقیمی بر انرژی، بهره وری و سلامت روانی و جسمی ما دارد.”

او می گوید: “مراقبت از سلامت روان، توانایی مقابله با استرس های روزمره و مقابله موثرتر با چالش ها را بهبود می بخشد.” به همین دلیل بسیار مهم است که به سلامت روان خود توجه کنید و در صورت نیاز به روانشناس و متخصصین بهداشت روان مراجعه کنید.

چرا باید از روانشناس کمک بگیریم؟

هیچ یک از ما نمی توانیم درباره ی مسائل زندگی و تجربیات خود به طور کاملا عینی و منطقی رفتار کنیم. زمانی که هیجانات شدیدی را تجربه می کنیم، توانایی انتخاب بهترین مسیر را نداریم و اغلب اشتباه رفتار می کنیم ویا دچار سردرگمی می شویم. بنابراین بهتر است از فردی متخصص راهنمایی بگیریم تا مرزهای سالم روانی را ایجاد کنیم.

ممکن است تصور کنیم درمانگران فقط در مواقع ضروری می توانند به ما کمک کنند و تنها هنگام مواجه با بحران ها دست به دامن کلینیک های مشاوره و روان درمانی می شویم. فردی را تصور کنید که برای داشتن اندامی سالم به باشگاه می رفته است، آیا او هنگامی که به هدف مورد نظر می رسد، دست از ورزش و تمرین و باشگاه رفتن بر می دارد؟ و یا فقط زمان بحران را از مربی خود کمک می گیرد؟ فردی که می خواهد سلامت جسمی و اندام متناسبی داشته باشد، به طور مدوام از توصیه های مربی خود پیروی می کند، نه تنها در شرایط سخت.

خدمات مربوط به سلامت روان نیز به همین صورت است. شما می توانید برای ارتقا شخصیت خود، برای رشد مهارت ها، فراگیری استراتژی های جدید، اصلاح رفتاری نادرست، تقویت و بهبود توانایی حل مسئله و … از روان درمانی و روانشناسی کمک بگیرید.

دکتر عظیم دارایی فاضلی

مشاور خانواده| مشاور ازدواج| نوروفیدبک، نوروتراپیست| روانشناس نوجوان

خدمات

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *