روانشناسی

روانشناس خوب در يزد

روانشناس خوب در يزد

روانشناس خوب در يزد

با سلام به همه ی شما دوستداران و همراهان همیشگی سیتی بین. در این پست میخواهیم به شما کمک کنیم تا یک روانشناس خوب در یزد را انتخاب کنید. پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

 

روش های تشخیص دکتر روانشناس خوب

 

1. یک دکتر روانشناس خوب قطعا علم بالایی دارد.

یک دکتر روان درمانگر خوب قطعا باید از نظر آکادمیک صلاحیت کافی را داشته باشد و این موضوع را می توانید با داشتن پروانه سازمان نظام روانشناسی بررسی کنید. البته قطعا این موضوع برای اینکه تشخیص دهید یک روان درمانگر خوب است یا نه کافی نیست، اما حتما یکی از حداقلی هاست. در ضمن روان درمانگر خوب همیشه در حال کسب اطلاعات است. دنیای پیرامون ما به سرعت پیشرفت می کند پس یک دکتر روان درمانگر خوب نیز نباید از دنیا عقب باشد، بلکه باید دائم خودش و اطلاعاتش را بروز کند و با زمانه اطلاعات خود را به جلو ببرد.

2. شما باید با یک دکتر روانشناس خوب احساس درک شدن و تفاهم را بکنید.

یکی از موثرترین مسائل در روان درمانی درک متقابل است. اگر تفاهمی نباشد و دکتر روان درمانگر نتواند شما را درک کند، اگر شما به او اعتماد نکنید قطعا روند درمان به خوبی پیش نخواهد رفت. پس حتی اگر او بهترین روانشناس در تهران هم باشد نمی تواند به شما کمک کند. بهتر است به دنبال یک روان درمانگر جدید باشید.

 

3. شما به سادگی می توانید با یک روانشناس خوب صحبت کنید.

معمولا بسیار طبیعی است که در جلسه های اول یک مشاوره، احساس کنید که اضطراب دارید، حرف زدن برای شما سخت است یا حس عجیبی دارید. اینجاست که روانشناس خوب به کمک شما می آید. او کمک می کند شما بتوانید راحت تر صحبت کنید، احساس راحتی بکنید و بتوانید راحت احساسات خود را بروز دهید. البته به این موضوع داشته باشید که شما باید با روانشناس خود صحبت بکنید و نه اینکه در مقابل او هم دائم از مشکلات خود با شما بگوید. شما در جلسه مشاوره هستید و نه او.

 

4. یک دکتر روان درمانگر خوب همیشه روان درمانگر شما باقی می ماند.

یک دکتر روان درمانگر خوب هیچ گاه به دنبال صمیمی شدن بیش از حد به شما، و همچنین تغییر رابطه به دوستی نیست. بلکه یک درمانگر همیشه باید به عنوان درمانگر باقی بماند. هدف شما و هدف مشاور شما درمان است و باید هر دو به این هدف پایبند باشید. شما نباید از روان درمانگر خود پول قرض بگیرید و یا اینکه با او به فکر راه انداختن یک شغل باشید. معمولا یک روانشناس خوب با شما بیرون از مطب قرار دوستانه نمی گذارد. برای شما کادو نمی گیرد. راجع به بدن و وزن شما نظر نمی دهد و حد و مرز شما را رد نمی کند. پس اگر با روان درمانگر خود وارد رابطه دوستانه شدید، بدانید که او دیگر روان درمانگر شما نیست و دوست شماست. در حقیقت دکتر روان درمانگر خوب نباید هدفی جز درمان داشته باشد. اگر او به دنبال تامین هر یک از اهداف خود بود، یا برای مثال از جزئیاتی از زندگی خود گفت که برای شما هیچ ارزشی به همراه ندارد، احتمالا نمی تواند دکتر روان درمانگر خوبی برای شما باشد.

روانشناس خوب در يزد

فائزه مورکیان

مطب 1

آدرس مطب فائزه مورکیان

یزد – میدان عالم – به طرف نعل اسبی – جنب کافی شاپ درکه – مرکز مشاوره مهربان


شماره تلفن مطب فائزه مورکیان

خدمات

  • مشاوره فردی
  • درمان اختلالات فردی (افسردگی، اضطراب، وسواس فکری و عملی، نشخوارهای فکری، رهایی از خاطرات تلخ گذشته، شکست عاطفی، مشکلات تصمیم گیری، اهمال کاری)
  • رویکرد درمانی:
    – PTC (درمان پاردوکسیکال تایم)
    طرحواره درمانی
    – ACT

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *