روانشناسی

دکتر روانشناس در ولیعصر

دکتر روانشناس در ولیعصر

دکتر روانشناس در ولیعصر

با سلام و آرزوی بهترین ها برای شما دوستدارن همیشگی سیتی بین. اگر به دنبال یک دکتر روانشناس در ولیعصر می گردید حتما تا پایان با ما همراه باشید و از مطالب این پست بهره ببرید.

 

انواع روانشناس در بخش‌های فرعی

موارد ذکر شده شامل انواع روانشناس در دسته‌بندی اصلی بود. بسیاری از افراد برای حل مشکلات خود به این متخصصان رجوع می‌کنند. اما باید گفت روانشناسی شاخه‌های بسیار زیادی داشته و این متخصصان در حوزه‌های مختلفی به افراد، سازمان‌ها و جامعه کمک می‌کنند. در ادامه تعدادی از انواع روانشناس که احتمالاً با آن‌ها آشنایی ندارید را معرفی می‌کنیم.

۱. روانشناس رفتاری

هدف روانشناس رفتاری درک اساسی‌ترین شکل رفتار در انسان است. این روان‌شناسان روی درک اینکه چه چیزی رفتار انسان را هدایت می‌کند، کار می‌کنند. همچنین در مورد این که چگونه ذهن و رفتار با هم در ارتباط هستند، تحقیق می‌کنند. روانشناس رفتاری می‌تواند به بهبود رفتارهای منفی در بیماران مانند افراد معتاد به مواد مخدر کمک کنند.


۲. روانشناس شناختی

روانشناسی شناختی شامل درک نحوه تفکر افراد است. این روان‌شناسان می‌توانند نحوه تصمیم‌گیری و حل مشکلات افراد را مورد بررسی قرار دهند. همچنین دررابطه‌با موضوعات دیگر مانند توسعه زبان، حافظه و ادراک هم تخصص دارند. این روان‌شناسان ناتوانی‌های یادگیری را هم موردمطالعه قرار می‌دهند.


۳. روانشناس مقایسه‌ای

روانشناسی مقایسه‌ای یا تطبیقی به شباهت‌ها و تفاوت‌های رفتارهای انسان‌ها و حیوانات مشابه آن‌ها می‌پردازند. کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ممکن است نحوه رفتار حیوانات و واکنش به محرک‌ها و موقعیت‌های خاص را ارزیابی کنند. از این نتایج برای درک بهتر رفتار انسان استفاده می‌شود.


۴. روانشناس محیط

روانشناسی محیط در واقع مطالعه رابطه بین انسان‌ها و محیط زندگی آنها می‌پردازد. این تخصص به تعاملات افراد با محیط می‌پردازد. این روان‌شناسان همچنین می‌خواهند درک کنند که چگونه رفتار انسان بر محیط تأثیر می‌گذارد. محیط می‌تواند طبیعی یا ساختگی باشد. اغلب روان‌شناسان محیطی به سازمان‌های دولتی مشاوره می‌دهند و به تدوین سیاست‌های مستقیم و مرتبط با محیط‌زیست کمک می‌کنند.


۵. روانشناس انتقادی

روانشناس انتقادی یکی از انواع روانشناس است. روانشناسی انتقادی در واقع مطالعه خود رشته روانشناسی است. در روانشناسی مانند هر حرفه و رشته‌ای به یادگیری و رشد نیاز است. اکثر صنایع به طور مداوم در حال پیشرفت هستند. روانشناسی انتقادی همین شانس را به روان‌شناسان می‌دهد. روان‌شناسان انتقادی به چگونگی پیشرفت در این زمینه دقت داشته و هرگونه روند مرتبط را شناسایی می‌کنند.

روانشناسان انتقادی به مطالعه روانشناسی پرداخته و باعث پیشرفت این تخصص می‌شوند.

مرکز مشاوره و روانشناسی دکتر رحیمی نژاد


Address: خیابان ولیعصر، بالاتر از ظفر نرسیده به چهارراه نیایش، روبروی ایستگاه بی آرتی نیایش، خیابان شهید بهرامی پلاک ۸۱

Phone: 021 8820 8364

دکتر سپیده رحیمی نژاد

Address: ۸۱واحد ۸ خیابان ولیعصر،بالاتر از ونک،روبروی ایستگاه بی آرتی نیایش، ابتدای خ بهرامی، پلاک

Phone: 021 8820 2476

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *