روانشناسی

روانشناس خوب در پیروزی

روانشناس خوب در پیروزی

روانشناس خوب در پیروزی

سلام به همه دوستان و همراهان خوب سیتی بین.از اینکه باز هم با ما هستید خوشحالیم. در ادامه قصد داریم تا روانشناس خوب در پیروزی را به شما معرفی کنیم و نکات مفیدی را در این باره به شما بیان کنیم که امیدواریم مورد استفاده برای یک تصمیم بهتر قرار گیرد.

کاربرد روانشناسی در ایجاد انگیزه

عدم وجود انگیزه موضوعی بسیار استرس آور در بین مردم است. گاه همه چیز سر جایش است اما انگیزه ای وجود ندارد! این را می توان درست زمانی که ساعت زنگ می خورد و قرار است از رختخواب دل بکنیم، متوجه می شویم، زمین و زمان به ما می گوید بخواب! فرقی نمی کند چه هدفی دارید، قصد ترک سیگار دارید، قصد کاهش وزن دارید و یا قرار است یک زبان جدید یاد بگیرید، کاربرد روانشناسی در یک یک این موارد مشخص است.

بالا بردن سطح انگیزه دارو ندارد، همه چیز با تکنیک های درست حل می شود و به نوعی نکات زیادی در این زمینه وجود دارد که می تواند آغاز خوبی برای یک مسیر دل انگیز باشد. کاربرد روانشناسی به این شکل است که کمک می کند سطح علاقه خود را بالا نگه دارید و عناصر جدید را به خوبی شناسایی کنید.

اگر از کار روزمره خود خسته هستید می توانید تناوب کار را تغییر دهید تا انگیزه شما بیشتر شود. روانشناسی یاد میدهد چطور چیزهای جدید کشف کنیم تا اهداف مشخصی تعیین شود و ارتباط درستی با اهداف صورت بگیرد. کاربرد روانشناسی این است که برای انجام یک کار مثبت، هر چقدر کوچک، به خودمان پاداش دهیم.

کاربرد روانشناسی در ارتقای مهارت رهبری

مدیریت بحران موضوعی حساس و دشوار در دنیای مدیریت است. فرقی نمی کند مدیر یک شرکت بزرگ هستید، مدیر یک دفتر کوچک هستید و یا یک کلوپ مخصوص جوانان به دست شما اداره می شود. داشتن مهارت های خوب سبب می شود که مدیریت و رهبری برای نقطه ای از زندگی شما مناسب به نظر برسد.

 
موضوع این است که همه آدم ها رهبر به دنیا نمی آیند، اما تکنیک های ساده ای وجود دارد که سبب می شود یادگیری مدیریت برای شخص آسانتر شود. در دنیای روانشناسی، سه سبک مدیریتی مهم وجود دارد.
  • راهنماگر خوبی باشید اما نظرات افراد را سرکوب نکنید و اجازه دهید صحبت کنند.

  • اگر مشکلی رخ می دهد، راهکارهای موجود را با اعضای خود در میان بگذارید گاه یک نظر کوچک بسیار ارزشمند است.

  • ایده باید با تمرکز و تقویت همراه باشند و در صورتی که نظری خلاق بود نیاز است که برای ان پاداش در نظر گرفته شود.

کاربرد روانشناسی در رشد ارتباط عمومی

اینکه بتوانیم حرف بزنیم و بنویسیم، به معنی ارتباط عمومی قوی نیست! تحقیقات اینطور نشان می دهد که یک سری نشانه های غیر کلامی وجود دارد که بخش مهمی از رشد ارتباط عمومی را به خود اختصاص می دهد. شما از طریق روانشناسی یاد می گیرید که چطور پیام خود را به فرد مقابل برسانید، یاد می گیرید که گاه بدون کلام نیز احساس مثبتی در افراد ایجاد کنید. اشارات غیر کلامی یک بخش مهم از روابط عمومی را تشکیل می دهند.

کاربرد روانشناسی در روابط عمومی این است که به شما کمک می کند ارتباط چشمی قوی تری داشته باشید. نشانه های غیر کلامی افراد را تشخیص دهید و خودتان از آن استفاده کنید. برای تقویت پیام ها می توانید تن صدایتان را تنظیم کنید.

کاربرد روانشناسی در درک متقابل

درک کردن شاید ساده به نظر برسد اما بسیاری از افراد قدرت درک درستی از شرایط ندارند و این موضوع سبب می شود همیشه تنها باشند. به همان اندازه که ارتباط غیر کلامی مهم است، اینکه چقدر توانایی دارید تا احساسات اطرافیانتان را درک کنید نیز موضوع مهمی در دنیای شغلی شما محسوب می شود. در دنیای روانشناسی اصطلاح ” هوش احساسی” بارها و بارها مورد مطالعه قرار گرفته است و اهمیت زیادی دارد.

هوش احساسی برای درک احساسات خودتان و دیگران اطلاق می شود و اهمیت آن، به حدی زیاد است که سبب می شود واکنش های احساسی خود و شخص مقابل را به دقت مورد ارزیابی قرار دهید. تجربیات و احساساتتان را یادداشت کنید و مرور کنید. به شما این مکان را می دهد که بتوانید موقعیت های متفاوت را از نظر خود و دیگران بررسی کنید.

دکتر حسین زارع

مطب 1

آدرس مطب دکتر حسین زارع

تهران – خیابان پیروزی – بعداز چهارراه کوکاکولا – به سمت اتوبان امام علی – جنب بانک پارسیان – پلاک ۵۱۱ – مرکز روانشناسی و مشاوره گوهر ثمین


فاطمه ثمنی

مشاور فردی| مشاور ازدواج| مشاور خانواده| روان درمانگر

مطب 1

آدرس مطب فاطمه ثمنی

تهران – خیابان پیروزی – نرسیده به متروی نیرو هوایی – بین خیابان سوم و چهارم نیرو هوایی – پلاک 93 – طبقه 1 – واحد 1 – کلینیک روانپزشکی دکتر بزرگی راد


نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *