روانشناسی

روانشناس در رودهن

روانشناس در رودهن

روانشناس در رودهن

سلامی دوباره به شما همراهان خوب و دوستداران همیشگی سیتی بین. در این پست قصد معرفی روانشناس در رودهن را به شما داریم و ضمن بیان نکاتی بسیار مهم در این مورد در انتها بهترین ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

مشاوره، یک جریان آموزش هست که از طریق رابطه بین دو نفر صورت میگیرد 

در هرحال کمپانی در جلسات رون درمانی و مشاوره به خصوص برای مواردی مثل ازدواج نه تنها عیب نیست بلکه نشان دهنده درک بالای زوجین هست. اگر شما هم عقیده دارید هرگز هیچکس نیاز به مشاوره ندارد با خواندن این گزارش شاید نظرتان عوض شد.

 

روان‌ درمانی چیست؟

روان‌درمانی یا درمان روان‌شناختی، روشی هست که از طریق درمانگری آموزش دیده به شکل حرفه‌اي، در رابطه با مشکلات و اختلالات روانی انجام گیرد. روان‌درمانی کاربرد آگاهانه و عمدی روش‌هاي بالینی هست و هدف آن کمک به افراد هست تا رفتارها، تشخيص‌ها، هیجان‌ها و یا سایر ویژگی‌هاي شخصی خودرا در جهت محبوب تغییر دهند.

 

ولبرگ روان‌درمانی را نوعی درمان تعریف میکند که هدف آن، معالجت مشکلاتی هست که ماهیت عاطفی دارند. دراین درمان، شخصی تربیت یافته، آگاهانه ارتباطی حرفه‌اي با بیمار برقرار می کند. هدف از ایجاد چنین ارتباطی برطرف ساختن، تعدیل کردن، یا کند ساختن نشانه‌ها و الگوهای آشفته رفتار، و کمک به رشد و نمو مثبت و تعالی بخشیدن به شخصیت بیمار هست.

مراجعه به روان درمانگر طبق معمولً حاوی قضایا متعددی می شود مثلاً اختلالاتی مثل افسردگی، وسواس، استرس‌هاي قطعی مثل استرس امتحان، انواع ترس و فوبیا، احساس غم و اندوه شدید، بازرسی خشم و امثال این ها از جمله مشکلاتی هست که نیاز به روان‌درمانی دارد.

 

اینروزها روش‌هاي درمانی زیادی در روان‌درمانی بهرهگیری می شود. انواع درمان‌هایي که معمول تراست، عبارت‌اند از:

 

مراجعه به روان درمانگر طبق معمولً حاوی قضایا متعددی می شود 

رفتاردرمانی شناختی: درمانگر به شناختن نگرش غير حقیقی تان نسبت بخود، دنيا و آينده کمک میکند. شما الگوهای رفتاری و فکری جديدی پيدا خواهيد کرد که شما رابه سمت زندگي سالم‌تر هدایت می کند.

درمان متمرکز بر درمان‌جو «روان‌درمانی بی رهنمود»: درمانگر به حرف‌هاي شما گوش میدهد و بشما در فهميدن بهتراحساسات کمک میکند.

 

روانکاوی: دراین روش درمانگر هدفش کشف تجربیات و احساسات نيمه آگاه و عميق مرتبط به زمان کودکی شما هست. زمان روانکاوی شما باید درمانگرتان را هر هفته چهار بار يا بيشتر دیدار کنيد.

 

روان‌درمانی پويشی: دراين روش درمانگر بدون بهرهگیری از روانکاوی رسمی، احساسات ناخودآگاه شما رابه آگاهی آورده و آنرا تعبير و تفسير میکند. اين نوع درمان، غالباً متضمن اين هست که هر چه به ذهنت ان می آید، بگوييد. «تداعی آزاد»

 

روان‌درمانی مقدور هست جلسات محدودی وقت بگيرد 

پسيکودرام «نقش گذاری روانی»: از اين نوع درمان براي بيان احساسات مخفی بهرهگیری می شود. از شما خواسته میشود در نقش افراد مختلفی که در زندگی تان وجود دارند، بازی کنيد و خود رابه جای انها قرار دهید. اين روش هم میتواند به صورت گروهی انجام شود و هم به صورت دو نفره.

 

روان‌درمانی مقدور هست جلسات محدودی وقت بگيرد و يا سال‌هاي زيادی طول بکشد. اين مسئله بستگی به وسعت مشکلات شما دارد. شما بايد به طورجدی در مورد اینکه چه مدت تحت درمان باشيد، تصميم بگيريد. شما «نه درمانگر» تصميماتی که می گیرید، روی زندگیتان تأثير مهمی دارد.

 

مشاوره چیست؟

راجرز و پاترسون و تعداد زیادی از مشاوران و روان‌درمانگران معتقدند که بین مشاوره و روان‌درمانی، اختلافی وجود ندارد و این دو اصطلاح را میتوان بجای یک دیگر بکار برد؛ اما مشاوره و روان‌درمانی از نظر آمادگی‌ها و برنامه‌ریزی‌هاي مقدماتی باهم تفاوت دارند. این تفاوت‌ها به لحاظ هدف، نوع مراجع، روش و مکان کاربرد این دو شیوه بررسی میشود.

 

بین مشاوره و روان‌درمانی، اختلافی وجود ندارد

گاستاد، مشاوره را چنین تعریف میکند:

«مشاوره، یک جریان آموزش هست که از طریق رابطه بین دو نفر صورت میگیرد. دراین رابطه، مشاور با داشتن مهارت‌ها و صلاحیت‌هاي علمی و حرفه‌اي، می‌کوشد تا با روش‌هاي منطبق بر نیازمندی‌هاي مراجع، وی را یاری کند تا خودرا بیشتر بشناسد و بینشی راکه به این طریق درمورد خویشتن کسب میکند، در اساس هدف‌هاي معین که آن ها رابه صورت واقع‌بینانه‌اي درک کرده، بطور مؤثری مورد بهرهگیری قرار دهد ودر نتیجه، به فردی خلاق‌تر و شادمان‌تر در جامعه خود تبدیل شود.»

 

مثلاً زمانی که شما میخواهید فرزندتان رابا کمترین درصد اشتباهات پرورش دهید و پیچ و خم هاي رفتار و هیجان‌هایش را بشناسید نیاز به مشاوره دارید. یا در آستانه ازدواج قرار دارید و می خواهید از درست بودن تصمیمتان آگاه شوید، روان‌درمانی مناسب شما نیست. دراین موارد و اتفاقاتی نمونه آن شما باید به مشاور مراجعه کنید.

 

هدف مشاوره، در اصل ارائه یا توصیه کمک به مراجع هست‌، به این ترتیب او در بکار بردن آن، آزاد و مختار هست. در رابطه مشاور و مراجع هیچ اجباری در کار نیست؛ چون دراین صورت این عمل، تحمیل عقاید مشاور هست، نه مشاوره. مشاوره رابطه‌اي مختارانه بین مشاور و مراجع هست که هدف آن، ارائه و توصیه کمک به مراجع هست. مضمون مهم در مشاوره، برقرار شدن ارتباط‌هاي مکرر بین مراجع و مشاور هست، زیرا غالباً به صرف گرفتن اطلاعات یا انجام یک گفت و گو، مشکلات دریک جلسه حل نمیشود، بلکه بعلت پیچیدگی موجود انسانی، اکثر اوقات جلسات مشاوره متعدد ضروری هست.

 

مقدور هست شما با مطالعه یک کتاب، احساس کنید رنج‌هایتان کاهش یافته، ولی چون دراین عمل، ارتباط مستقیم شخص با شخص وجود ندارد، اینکار نمی تواند، مشاوره باشد؛ به عبارت دیگر، دریافت اطلاعات یا تسکین روحی از راه مطالعه کتاب، مشاوره نیست.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *