روانشناسی

روانشناس در سعادت آباد

روانشناس در سعادت آباد

روانشناس در سعادت آباد

درود و سلامی دوباره به همه ی شما همراهان همیشگی سیتی بین. در این پست قصد معرفی روانشناس در سعادت آباد را به شما داریم و سعی در راهنمایی شما برای یک انتخاب بهتر را داریم پس تا پایان با ما همراه باشید و از نکات جمع آوری شده استفاده کنید.

 

روانشناس کیست و چه کارهایی انجام می دهد؟

اینکه بدانیم روانشناس کیست کمک زیادی می کند تا به بهترین شکل ممکن است از خدمات علم روانشناسی استفاده کنیم. به طور عمومی بسیاری از مردم دقیقا نمی دانند روانشناس کیست و چرا باید به او مراجعه کنند یا اصلا روانشناس چه کاری انجام میدهد؟ خب همراهان عزیز سایت روانشناسی ویکی روان در این مطلب به این پرسش پاسخ می دهیم که روانشناس خوب کیست و چه کمک هایی می تواند به ما کند؟

می دانید روانشناس کیست؟

روانشناس کسی است که فرآیندهای ذهنی و رفتار انسانی را با مشاهده و تفسیر بررسی می ‌کند و چگونگی ارتباط افراد با یکدیگر و محیط را ثبت می ‌کند

برخی روانشناسان به طور مستقل کار می‌ کنند، تحقیق انجام می دهند یا فقط با بیماران یا مشتریان سر و کار دارند.

برخی دیگر به عنوان مشاور روانشناس بخشی از یک تیم مراقبت درمانی کار می‌ کنند و با پزشکان، مددکاران اجتماعی و دیگران همکاری دارند تا بیماری را درمان و رفاه کلی را ترویج دهند.

در واقع مهم ترین وظیفه روانشناس در جامعه این است که علم خود را بومی سازی کند و بر اساس فرهنگ، سنن و شرایط اجتماعی آن را بهینه کرده و در بین مردم ترویج دهد.

روانشناس خوب کیست؟

شاید خیلی عجیب باشد که بپرسیم روانشناس خوب کیست و چه ویژگی هایی دارد؟ بالاخره هر پرسشی جوابی دارد.

روانشناس یک متخصص بخش‌ های سلامت (Allied Health professional) است که متخصص درمان مشکلات بهداشت روانی و رفتار انسانی است.

تفاوت میان روانشناس و روانپزشک این است که یک روانشناس در درجه اول، به بیمار افسرده از طریق مشاوره و روان ‌درمانی (گفتار درمانی هم به آن می گویند) کمک می‌کند.

بسیاری از روانشناسان در رشته روانشناسی بالینی آموزش می ‌بینند. این رشته از روانشناسی شامل آموزش تخصصی مشکلات سلامتی ذهنی و مشکلات روانی است. روانشناسان بالینی می‌ توانند در حوزه‌ های

تخصص داشته باشند.

حالا که متوجه شدیم روانشناس کیست بد نیست بدانید روانشناسی بالینی یک رشته بسیار جذاب برای کار است. سه زیر شاخه اصلی روانشناسی بالینی

  1. رفتار شناختی
  2. رویکرد سایکودینامیک
  3. و دیدگاه انسانی

هستند.

زیگموند فروید، ایوان پاول اوف و کارل یونگ از روانشناسان مشهور هستند. این روانشناسان اکتشافات مهمی در زمینه روانشناسی مانند روانشناسی تحلیلی و رفتارگرایی داشتند.

پیشنهاد می کنیم مطلب تعریف مشاور روانشناسی چیست را حتما در سایت ویکی روان مطالعه نمائید.

روانشناس ها کجا کار می کنند؟

محل کار روانشناسان در مطب خصوصی و یا در بیمارستان‌ ها می باشد. آنها در صنعت خصوصی (مانند کلینیک های روانشناسی، بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه ها)، زندان‌ ها و یا در نیروی دفاعی کار می‌ کنند.

در زمینه ‌های آموزش و تحقیقات نیز موقعیت ‌هایی برایشان وجود دارد

روانشناسان می ‌توانند تست‌ هایی مانند تست‌ های شخصیت، استعداد، آموزش حرفه‌ ای و اطلاعاتی را انجام دهند تا از این طریق بهتر با مراجعین خود ارتباط برقرار نمایند.

افرادی که برای این تست ‌ها به روانشناس مراجعه می ‌کنند، ممکن است برایشان بسیار مفید باشند، بخصوص اگر مطمئن نیستند چه نوع کاری از خدمات یک روانشناس برایشان مناسب است.

کار روانشناس خوب چیست؟

روانشناسان به بیمارانی که از

  • اختلال تغذیه
  • وابستگی دارو یا الکل
  • اضطراب
  • افسردگی
  • وسواس
  • مشکلات در روابط
  • و یا انواع استرس

رنج می ‌برند، کمک می ‌کنند تا این مرحله سخت از زندگی را طی کنند و یا بیماریشان را درمان کنند.

یک روانشناس بالینی به مشکلات بیمار گوش می ‌دهد و وضعیت او را درک می ‌کند که چگونه بیمار از نظر احساسی، ذهنی و فکری عمل می ‌کند.

او علت ریشه ‌ای این مشکل و احساسات و افکاری که بیمار تجربه می ‌کند را تشخیص می دهد. سپس روانشناس به فرآیندهای فکری می پردازد که بیمار می تواند از آنها استفاده کند تا با مشکلات خود به روشی مؤثرتر مقابله کند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *