روانشناسی

روانشناس در شاهرود

روانشناس در شاهرود

روانشناس در شاهرود

سلام و درود به شما همراهان گرامی و دوستداران همیشگی سیتی بین. در این پست قصد معرفی روانشناس در شاهرود را به شما داریم و قصد داریم دراینباره نکات مهمی را به شما گوشزد کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

روانشناس کیست و چه کمکی می تواند به ما میکند؟

در موارد بسیار متفاوت یک مشاور روانشناس وظیفه درمان را به عهده دارد. درمان اختلالات شخصیتی و بیماری های روانی که دسته بندی مشخص خود را دارند نیز وظیفه یک روانشناس است که می تواند با تشخیص اولیه صحیح و پس از آن مبادرت در درمان مراجع را به سمت بهبود ببرد.

یک روانشناس با تشخیص صحیح می تواند درمان درستی را آغاز کند و مراجع خود را به سمت سلامت روانی و بهبود بکشاند.

مشاور روانشناس در زمینه مشاوره فردی و همچنین زوج یک وظیفه مهم دیگر را هم ایفا میکند، مشاور روانشناس می تواند با راهنمایی دقیق و مهم و بجا افراد را از گمراهی و یا سردرگمی دور کرده و یک راه مناسب و یا یک نگرش و بینش مناسب جلوی پای مراجع خود بگذارد.

مراجعی که همیشه یک بینش داشته و مسئله خود را سال های سال از یک جهت دیده و هیچ راهی را نمی تواند برای بهبود مسئله خود پیدا کند، لازم است با مشاوره گرفتن از یک روانشناس با مهارت راه جدید تری را امتحان کند و یا بشناسد، که همان تغییر نگرش و ایجاد بینش جدید است. که به وسیله آن هر چند که مسئله هنوز در جای خود باقی است اما با تغییر نگرش یکباره بهبود پیدا می شود.

که تنها یک روانشناس از پس آن بر می آید. روانشناس ها با گذراندن دوره های درمانی و شناخت دوره هاو گذراندن واحد های درسی مربوطه، با این علم آشنا می شوند و به نوعی با میل قلبی و زمینه روانی که باعث می شود به درمان های روانی کشش پیدا کنند، به درمان مراجعین می پردازند.

همانطور که یک متخصص قلب و یا مغز می تواند فردی را از مرگ نجات دهد، یک روانشناس با مهارت می تواند افراد زیادی را از احساس گناه، افسردگی، میل به خودکشی و یا دیگر کشی، نجات دهند. در واقع وظیفه خطیر یک روانشناس بالینی در بهبود وضعیت اجتماع و یک شهر و یا یک جهان بسیار چشم گیر است.

یک اجتماع پیش از آنکه به آسیب رسیدگی کند باید فردی را در خود داشته باشد که آسیب ها را بشناسد و از پیدایش آن جلوگیری کند. هر چقدر افراد یک جامعه آسیب ها را بهتر بشناسند و بدانند که چگونه می توانند از آن دور باشند (که وظیفه روانشناس آن جامعه است) جامعه سالم تر و رو به رشد تری خواهیم داشت.

مسئله زندان، طلاق، خودکشی از مسائلی هستند که با وجود یک روانشناس بالینی در بستر جامعه و در خانواده ها باعث می شود به درصد کم تری برسند و سلامت روان و روابط را در افراد یک جامعه به وجود بیاورد و روانشناس ها آموزگاران روان و رشد آن هستند و با تلاش آن ها جامعه می تواند سلامت روان را بشناسد و به راه هایی که منجر به سلامت روان و آرامش فردی و اجتماعی می شود دست پیدا کند.

چرا باید به روانشناس مراجعه کنیم؟

هرفردی در طول زندگی ممکن است مشکلات زیادی را تجربه کند، همچنین ممکن است دچار اختلالات خلقی و رفتاری شود یا اختلال شخصیت داشته باشد. مراجعه به روانشناس می تواند به حل این مشکلات کمک کند.

  • افسردگی و اختلالات خلقی: افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات خلقی است. افراد مبتلا به افسردگی احساس غم و ناامیدی شدیدی دارند و همچنین ممکن است اضطراب را نیز تجربه کنند؛ روانشناس می تواند به افراد در بهبود افسردگی کمک کند.
  • اختلالات شخصیت: اختلالات شخصیت پیچیدگی های خاص خودشان را دارند و درمان آن ها نیز زمان زیادی لازم دارد؛ یک روانشناس حرفه ای می تواند اختلالات را تشخیص و درمان کند.

شاخه های مختلف روانشناسی در دانشگاه ها

دکتر لادن مقدم

متخصص روانپزشکی
    • متخصصشماره نظام : ۶۱۰۱۶
شاهرود
خیابان 22 بهمن – کوچه 12 – ساختمان پزشکان فاتح – طبقه سوم – واحد 9

حسین صائمی   

دکترای تخصصی(Ph-D) روانشناسی و مشاوره روان درمانگر
شاهرود
میدان امام – خیابان امام – بعد از پارکینگ شهرداری – نبش خیابان هفتم

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *