روانشناسی

روانشناس در قرچک

روانشناس در قرچک

سلامی دوباره به شما همراهان خوب سیتی بین. در این پست قصد داریم تا ابتدا با بیان نکاتی مهم در حوزه روانشناسی شما را به سمت انتخاب بهتری هدایت کنیم و در پایان نیز روانشناس در قرچک به شما معرفی خواهیم کرد.

 

چه کسانی باید به جلسات مشاور مراجعه کنند؟

همانطور که پیش از این گفته شد، پیشگیری همیشه بهتر، آسان تر و کم هزینه تر از درمان است. امروزه در جوامع تحصیلکرده و پیشرفته مراجعه به روانشناس مختص افرادی که معضل و مشکل روحی دارند نیست بلکه عموما مراجعه به مشاور و مشورت با وی امری عادی تلقی می شود و همه ی مردم و به خصوص کسانی که دارای دغدغه ی روزانه هستند، هر چند وقت یک بار با مراجعه به یک مشاور از دل مشغولی های خود کاسته و درباره مسائل روزانه خود سخن می گویند. آنها در مراحل مختلف زندگی خود از بلوغ گرفته تا انتخاب همسر و پرورش فرزندان از متخصصین این زمینه مشورت می گیرند.

در حالی که متاسفانه در برخی جوامع که فرهنگ استفاده از خدمات روانشناسی هنوز جا نیفتاده است، تصور می شود که فقط روانی ها به روانشناس مراجعه می کنند و انسان ها عموما در مراحل مختلف زندگی از خاله و دایی و عمه و عمو و همسایه و همکار مشورت می گیرند.

 

چه نکاتی در استفاده از خدمات روانشناسی و در جلسات مشاوره باید رعایت شوند؟

هر مشاور تخصص ویژه ای دارد

سوالی از شما می پرسم: هنگامی که دندان درد دارید اگر بهترین پزشک متخصص زنان و زایمان در نزدیکی شما باشد، آیا برای درد دندانتان به او مراجعه می کنید؟ سوال عجیبی بود؟ افرادی که برای مشورت و یا حل مشکلات خود به اولین مشاور یا روانشناسی که سراغ دارند مراجعه می کنند مصداق همین مثال هستند. روانشناسان نیز هرکدام علاوه بر دانش عمومی که دارند در یک یا چند زمینه ی خاص دارای تخصص هستند.

بنابر این اگر برای موضوع زوج نیاز به کمک روانشناس دارید درست این است که به یک زوج درمان گر مراجعه کنید نه کسی که در فرزندپروری تخصص دارد. (اطلاعات بیشتر در ارتباط با مشاوره زوج درمانی ) نیازی به توضیح نیست که در این جا هم مانند مراجعه به پزشک باید تجربه و تخصص روانشناس را حتما در نظر گرفت و به هر کسی که صرفا نام روانشناس را به دنبال اسم خود می کشد مراجعه نکرد.

در جلسات مشاوره عجول نباشید

نکته ی بسیار مهم دیگر در امر مشاوره و روانشناسی این است که نباید عجول باشید. گاهی اوقات حل برخی مسایل نیازمند صبر و شکیبایی در استمرار جلسات مشاوره است. تجربه ی مشترک بسیاری از کسانی که برای حل مشکل به روانشناس مراجعه می کنند این است که بعد یکی دو جلسه که احساس بهتری نسبت به قبل پیدا می کنند، جلسات را رها می کنند.

این کار بسیار اشتباهی است و معنی ساده ی آن این است که تمام وقت و هزینه ای که تا به این مرحله صرف کرده بودند را با این کار هدر می دهند. البته همیشه هم این طور نیست که جلسات مشاوره یا روانشناسی به صورت دوره های بلند مدت باشد، گاهی تنها یک یا دو جلسه کفایت می کند که این مورد بستگی به موضوع مورد مشاوره و روش حل آن دارد و با توجه به نظر روانشناس متخصص روشن می شود.

هر مشکلی درمان خود را دارد

فراموش نکنید که یک روانشناس خوب لزوما کسی نیست که به شما مشق و تکلیف زیاد بدهد. روش های مختلف و متفاوتی برای حل مشکلات مختلف وجود دارد که در برخی از آنها روانشناس به مراجع تکلیف و مشق می دهند و در برخی خیر. این تصور نادرست را متاسفانه خیلی ها در مراجعه به پزشک هم دارند.

در نگاه آنها پزشکی کاردرست است که آنها را با یک کیسه پر از دارو روانه ی خانه کند. بعلاوه نباید تصور کرد که اگر در یک جلسه ی مشاوره، مشاور تنها به سخنان شما گوش داد و صحبتی نکرد آن جلسه مفید فایده نبوده. بسیاری از افراد این گله را می کنند که به مشاور مراجعه کردم، پول دادم و فقط خودم حرف زدم. تاکید می کنم، یکی از ویژگی های یک روانشناس و مشاور خوب این است که شنونده ی خوبی باشد. چرا که از راه شنیدن است که می تواند مسائل شما را به درستی ریشه یابی و حل کند

دکتر سیدعلیرضا گنجه

شماره نظام پزشکی: 3082.

حوزه فعالیت شامل:
مشاوره در زمینه ازدواج (پیش، حین و پس از ازدواج)
مشاوره خانواده
زوج درمانگر
والدگری
مشاوره فردی در زمینه وسواس، اضطراب، افسردگی و ….

دکتر مونا نعمتی

10 سال تجربهشماره نظام پزشکی: 11586

مطب دکتر مونا نعمتی

تهران – تهران . میدان فاطمی. میدان گلها. خ گلها.خ مرداد روبروی رستوران عرشیا سپهر پلاک7 طبقه همکف واحد یک

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *