روانشناسی

روانشناس در میدان ونک

روانشناس در میدان ونک

روانشناس در میدان ونک

با سلام به همه ی شما دوستان عزیر و همراهان همیشگی سیتی بین. امروز در این پست به شما برای پیدا کردن یک روانشناس در میدان ونک کمک کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید. پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

تفکیک انواع روانشناس بر اساس تکنیک درمانی

اگر به دنبال مشاوره با یک روانشناس هستید، باید بدانید روان‌شناسان از تکنیک‌های مختلف و روش‌های متفاوتی برای درمان استفاده می‌کنند. در ادامه نگاهی به انواع متداول درمان و انتخاب بهترین روش برای بیماران می‌اندازیم.

۱. روانشناس رفتار درمانگر

این روش یک رویکرد متمرکز و اقدام محور است. برخی رفتارها از چیزهایی که درگذشته آموخته‌اید، منشأ می‌گیرد. رفتاردرمانی به بیمار در تغییر واکنش‌های رفتاری کمک می‌کند. در جلسه مشاوره زمان زیادی صرف صحبت در مورد دلایل رفتار نمی‌شود. بلکه روش‌هایی برای تغییر واکنش‌ها و الگوهای رفتاری ارائه می‌شود.


2. روانشناس رفتاری شناختی (CBT)

این رویکرد کوتاه‌مدت بوده و شبیه به رفتاردرمانی است. اما در این روش الگوهای فکری و افکار مشکل‌ساز هم بررسی می‌شود. در جلسات مشاوره روی شناسایی الگوها کار می‌شود و در مورد چگونگی تأثیر منفی آن‌ها اطلاعات به دست می‌آید.

روانشناس کودک در هشتگرد


۳. طرح‌واره درمانگر

طرح‌واره درمانگر روشی مؤثر برای مفهومی‌سازی و درمان اختلالات شخصیت است. در این روش به رابطه درمانگر و بیمار و پتانسیل آن برای تأثیر اصلاحی تأکید می‌شود. روانشناس در این روش از تکنیک‌های تجربی برای تغییر احساسات منفی نسبت به خاطرات بد کودکی استفاده می‌کند.


۴. واقعیت درمانگر

در این روش رفتارها ارزیابی می‌شود. در واقع این روان‌شناسان معتقدند علائم روانی به دلیل وضعیت روانی نیست و مربوط به انتخاب رفتارها برای برآورده کردن نیازها است. هدف درمانگر در این روش درمانی این است که بیمار مسئولیت رفتارهای خود را بپذیرد و اقدامات مطلوب‌تری را انتخاب کند.


۵. روایت درمانگر

در این تکنیک بر داستان‌های بیمار تأکید می‌شود. رویدادها می‌توانند بر دیدگاه افراد نسبت به خود و جهان تأثیر بگذارند.


۶. درمان سایکودینامیک

این درمان از روانکاوی توسعه یافته است و رویکرد طولانی‌مدتی برای درمان محسوب می‌شود. در این روش بیمار در مورد هر چیزی که در ذهن دارد،. صحبت می‌کند. در نتیجه الگوهای افکار یا رفتاری .که باعث ایجاد ناراحتی شده است، کشف می‌شود. در درمان سایکودینامیک معمولاً صحبت از کودکی، تجارب گذشته و رؤیاها و خیالات بسیار است.

 

دکتر محبوبه بیهقی

تهران
میدان ونک. خیابان گاندی جنوبی. خیابان نوزدهم. پلاک12. واحد12. طبقه سوم

منیژه قدیرزاده

روانشناس بالینی ، مشاور خانواده و اختلالات روانی ، ازدواج 
خیابان ولیعصر، بالاتر از ظفر ، روبروی BRTنیایش ، نبش بهرامی پلاک 81

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *