روانشناسی

روانشناس خوب در همدان

روانشناس خوب در همدان

روانشناس خوب در همدان

با عرض سلام و درود به همه شما دوستداران و عزیزان سیتی بین. امروز در این پست قصد داریم به شما در انتخاب یک روانشناس خوب در همدان کمک کنیم و نکته های بسیار مفیدی در این باره به شما گوشزد کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

 

روانکاو

روانکاوی مجموعه‌ای از نظریه‌های روانشناسی و تکنیک‌های درمانی است که منشأ آن بیشتر به نظریه‌های زیگموند فروید بازمی‌گردد. اساس روانکاوی بر این باور است که همه مردم دارای افکار ناخودآگاه، احساسات، خواسته‌ها و خاطرات هستند. در روانکاوی افراد با واردکردن محتوای ناخودآگاه خود به خودآگاه نسبت به وضعیت روحی فعلی خود بینش پیدا می‌کنند. با این روش فرد از پریشانی روانی نجات پیدا می‌کند.

در تخصص روانکاوی روان‌شناسان معتقدند که رفتار افراد تحت تأثیر انگیزه‌های ناخودآگاه قرار دارد. مشکلات عاطفی و روانی مانند افسردگی می‌تواند ریشه در تعارضات ذهن خودآگاه و ناخودآگاه داشته باشد. تحلیلگران ماهر می‌توانند با استفاده از استراتژی‌های روانکاوی مانند تجزیه‌وتحلیل رؤیاها به افراد کمک کنند تا جنبه‌های خاصی از ذهن ناخودآگاه خود را بیان کنند.

دکتر روانشناس در یزد


روانشناس جنسی (روان‌درمانگر جنسی یا سکس‌ تراپیست)

یکی از انواع روانشناس سکس‌ تراپیست است. همان‌طور که از نام این تخصص مشخص است، روانشناس به مشکلات و مسائل جنسی بیماران می‌پردازد. سکس تراپیست یا درمانگر جنسی روی اختلالات جنسی زنان و مردان کار می‌کند. حتی ممکن است در شرایطی زوجین با هم در جلسات مشاوره شرکت کنند. این نوع روانشناسی تنها به تشخیص و درمان اختلالات جنسی اختصاص ندارد. روانشناس می‌تواند نقش آموزشی در رابطه با مسائل جنسی داشته باشد. برای گفتگو در مورد سلامت جنسی می‌توان به این روان‌شناسان رجوع کرد.

روانشناس رشد

این روان‌شناسان اقدامات خود را بر اساس عواملی انجام می‌دهند که به تکامل شخصی فرد مرتبط است. روانشناس رشد تغییرات فرد در سنین تکامل را بررسی می‌کنند و اطمینان می‌دهند که این تغییرات کاملاً طبیعی است. علاوه بر این، آن‌ها مراحل مختلف رشد و نمو انسان را مطالعه می‌کنند. روانشناسی رشد بر طول عمر انسان، رفتارها، زبان‌ها، معلولیت‌ها و موارد دیگر در مراحل مختلف زندگی تمرکز دارد.

روانشناس رشد سعی می‌کند بفهمد چگونه انسان در محیط زندگی خود رشد می‌کند و چگونه این امر با گذشت سال‌ها دچار تغییر می‌شود؛ بنابراین این روان‌شناسان با بیماران در هر رده سنی مانند کودکی، نوجوانی یا حتی سالمندی کار می‌کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند در فضاهایی کار کنند که مربوط به محدوده سنی خاصی است، مانند دانشگاه یا خانه سالمندان.


روانشناس تربیتی

همان‌طور که از نام این تخصص پیداست، روانشناس تربیتی در زمینه آموزش کار می‌کند. این متخصصان معمولاً در مراکزی که دانش به افراد منتقل می‌شود، فعالیت می‌کنند، مانند مدرسه یا مؤسسه آموزشی.

روان‌شناسان تربیتی دسته‌ای از انواع روانشناس است که بر فرایندهای یادگیری و مسائل مربوط به آن از جمله هرگونه ناتوانی یادگیری تمرکز دارند. آن‌ها همچنین اطمینان می‌دهند که محیط یادگیری برای عملکرد بالاتر افراد مناسب است. برخی از روان‌شناسان تربیتی کار مشاوره را هم انجام می‌دهند.

یکی از اهداف روانشناس مدرسه کمک به ایجاد محیط یادگیری امن و مولد برای همه است. این متخصصان همچنین به دانش‌آموزان دررابطه‌با مشکلات مختلف مانند کنترل عوامل استرس‌زا مشاوره داده و درمان مؤثری ارائه می‌دهند.

 

دکتر مهدی صمدی

متخصص روانپزشکی
همدان
همدان – همدان – همدان – خ بوعلی – ساختمان پزشکان آراد واحد 1

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *