روانشناسی

روانشناس زن در قائمشهر

روانشناس زن در قائمشهر

سلام و درود به شما دوستان خوبو همراهان همیشگی سیتی بین از اینکه باز هم با ما هستید خوشحالیم. روانشناس زن در قائمشهر موضوع و عنوانی است که در این پست قصد داریم درمورد آن به شما اطلاعات مفیدی بدیهم و در نهایت یکی از بهترین روانشناسان را معرفی کنیم.

 

 مراجعه به روانشناس

مراجعه به روانشناس، اغلب اولین و معمولاً یکی از بهترین سلاح هایی است که ما در برابر طیف وسیعی از مسائل روانشناختی مانند افسردگی، اندوه و اضطراب داریم.  شما می توانید همه کارها را به درستی انجام دهید، زندگی عادی داشته باشید، تمام مواد مغذی موردنیاز خود را در رژیم غذایی خود استفاده کنید، اما هیچ چیز کاملاً نمی تواند مزایای حاصل از تعامل واقعی انسان را جایگزین کند. مراجعه به روانشناس، یک منبع واقعی پشتیبانی بی نظیر است.

سلامت روان غالباً موضوعی تابو بوده است، اما اکنون مردم شروع به صحبت کردن در مورد سلامت روان می کنند. اما مشاوره فقط برای مشکلات سلامت روان نیست، بلکه برای مواردی مانند مشکلات رابطه، وقایع دشوار زندگی و مشکلات رفتاری نیز مفید است.

فواید و لزوم مشاوره

  • افکار خود را از منظری متفاوت می بینید

صحبت با صدای بلند، به شما اجازه می دهد تا افکار و احساسات خود را از یک چشم انداز جدید ببینید. همچنین مراجعه به روانشناس باعث می شود كه شما بدانید نظر حرفه ای روانشناس چیست، به این معنی كه می توانید راه های جدیدی در مورد مشكلات خود بیابید. در یک روش مشابه، نگه داشتن دفترچه خاطرات یا ژورنال برای بسیاری از افراد کمک بزرگی است. دیدن مشکلات شما بر روی کاغذ نوشته شده به شما اجازه می دهد تا آن ها را از دور بررسی کنید.

 

  • زمانی برای کنار آمدن با احساسات پیدا می کنید

امروزه ما از گذشته شلوغ تر هستیم، زیرا توجه ما از لحظه بیدار شدن از خواب تا لحظه خوابیدن كمتر به خودمان جلب مي شود. این بدان معنی است که ما به ندرت می توانیم زمان نشستن و پردازش احساس گناه، پشیمانی، اندوه یا غم را داشته باشیم. مراجعه به روانشناس، به معنای این است که شما زمانی را برای مواجهه با مسائل خود اختصاص دهید.

  • زوجین می توانند داور و کمک کننده ای منصف داشته باشند

یکی از دلایل مهم مراجعه به روانشناس برای زوجین می باشد. افراد در روابط اغلب از مراجعه به روانشناس، مزایای بسیار مثبتی را می بینند. اگر زوج نتوانند آشکارا درمورد مسائل و گذر از آن ها صحبت کنند، مشکلات در روابط عمیق تر می شود. وقت گذاشتن برای صحبت کردن در مورد چنین موضوعاتی با شخص ثالث خنثی بدان معنی است که هر دو طرف می توانند نظر خود را منتقل کنند در حالی که شخصی در آن جاست تا میان آن ها میانجیگری کند و به هر دو کمک کند تا استدلال ها را از دیدگاه شخص دیگری ببینند.

  • با مشکلات خود احساس تنهایی نمی کنید

غالباً مردم نمي توانند احساسات و مسائل خود را با افراد زندگی خود به اشتراک بگذارند. يكي از مهمترين دلايل مراجعه به روانشناس، داشتن کسی است که یک غریبه است، شما را نمی شناسد و در مورد شما قضاوت نمی کند، می تواند به شما این آزادی را بدهد که درمورد چیزهایی صحبت کنی که معمولاً به دوستان و خانواده خود نخواهيد گفت. این بسیار کمک می کند تا افراد احساس تنهایی و انزوا در رنج های خود  را كمتر احساس کنند، به خصوص  اگر چیزی را در ذهن خود داشته باشید که در صحبت كردن در مورد آن خجالت می کشید ، مراجعه به روانشناس می تواند بسیار کمک کننده باشد.

  • پیدا کردن راه آسانتر برای مقابله در زندگی روزمره پیدا می کنید 

به اشتراک گذاشتن و تخلیه احساسات خود از طریق مراجعه به روانشناس و صحبت کردن به این معنی است که می توانید  مقابله با مشکلات را آسانتر کنید. صحبت با روانشناس یک چرخه مفید ایجاد می کند که می تواند تمرکز شما را افزایش دهد. امکان تمرکز بر زندگی روزمره به این معنی است که افراد تغییراتی مثبت در زندگی خود ایجاد می کنند که به نوبه خود روحیه شان را بالا می برد. برخی حتی به مسیر تحقق رویاهای خود برمی گردند.

  • بهزیستی جسمی خود را بهبود می بخشید

غالباً در این زمینه، تمام تمرکز بر روی ذهن است، اما به عنوان موجودات جسمی، فیزیولوژی و سلامت کلی ما نیز در این معادله نقش دارد. برخی از چنین مزایایی که افراد در نتیجه مراجعه به روانشناس دریافت می کنند، اطلاع می دهند. آن ها می توانند انرژی بیشتر، خواب سالم و اشتهای بهتری داشته باشند. از فواید مراجعه به روانشناس این است که افراد را فعال تر می کند، و احساس مثبت بودن را بالا می برد.

  • به درجه بزرگتری از خودآگاهی می رسید

سرانجام، بررسی احساسات خود با مراجعه به روانشناس، به شما این امکان را می دهد تا خود را از بیرون مشاهده کنید، در نتیجه احساس افزایش هوشیاری به وجود می آید. و پس از پردازش، می تواند اثرات بسیار مفیدی در ایجاد احساس آرامش بیشتر مردم با خود داشته باشد.

مراجعه به روانشناس
مریم رنجبر

مریم رنجبر

مشاور ازدواج| زوج درمانگر| مشاور فردی

خدمات

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *