روانشناسی

روانشناس کودکان در ارومیه

روانشناس کودکان در ارومیه

روانشناس کودکان در ارومیه

سلام و درود به همه شما همراهان خوب سیتی بین. روانشناس کودکان در ارومیه موضوعی است که در این پست میخواهیم به آن بپردازیم پس اگر هنوز انتخابی نداشته اید تا پایان با ما همراه باشید و از مطالب ذیل استفاده ببرید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

جامعه شناسی کودکان

شاید این کلمه کمی عجیب به نظر برسد اما شناخت رفتارهای کودکان در جامعه مربوط به جامعه شناسی آنها می شود و اطلاعات بسیار دقیقی در اختیار روانشناسان فعال در روانشناسی کودکان قرار می دهد. برخی از مهم ترین مفاهیمی که در بحث ارزیابی و آنالیز روانشناسی رشد باید در نظر داشته باشیم شامل:

محیط اجتماعی از مهم ترین نکات روانشناسی کودکان است

روابطی که ما با دیگران داریم بر روی افکار، یادگیری و رشد کودک تاثیر بسیار زیادی دارند. خانواده، مدرسه، گروه های دوستانه همه و همه بر روی رشد اجتماعی کودک مان تاثیر زیادی خواهند داشت.

نقش محیط فرهنگی در روانشناسی بچه ها

فرهنگی که کودک در آن زندگی می کند، در بردارنده ارزش ها، رسوم، باور ها و روش های زندگی خاصی می باشند که در تمام طول عمر بر روی رشد کودک تاثیر دارند. فرهنگ حتی بر روی چگونگی رفتار کودک با پدر و مادر، نوع آموزشی که می بیند و نوع مراقبتی که از او می شود نیز تاثیر دارد.

زمینه اجتماعی-اقتصادی در روانشناسی بچه ها

سطح اجتماعی که کودک در آن زندگی می کند نیز در رشد وی تاثیر دارد. وضعیت اجتماعی – اقتصادی بر اساس فاکتور های مختلف دیگری نیز بنا شده اند. مانند میزان تحصیلات خانواده و حتی افراد آن جامعه، وضعیت درآمد، شغل و وضعیت زندگی مردم. کودکانی که در شرایط اجتماعی اقتصادی بهتری بزرگ می شوند، شانس موفقیت بهتر و بالاتری دارند.

اما کودکانی که در خانواده های فقیر و ناتوان بزرگ می شوند و به خدمات سلامتی و پزشکی، مواد غذایی مناسب، و آموزش دسترسی کمتری دارند، متعاقبا شانس کمتری برای دستیابی به راه های رسیدن به موفقیت خواهند داشت. این فاکتور ها در روانشناسی کودک تاثیر بسیار زیادی دارند. به یاد داشته باشید که این ۳ فاکتور با یکدیگر در تعامل نیز می باشند. مثلا اگر یک کودک شرایط اجتماعی و اقتصادی بدی داشته باشد، با غنی سازی فرهنگ و اجتماعی که در آن زندگی می کند می توان شانس موفقیت او را افزایش داد.

مشاور-روانشناس-کودک

مهم ترین نکات روانشناسی کودک چیست؟

خب سوال این است که چه چیزهای مهمی را باید در نظر بگیریم؟؟؟ با توجه به تعریف روانشناسی کودک که در بالا بیان شد، پاسخ به این سوال چندان دشوار نیست!

روانشناسی بچه ها شامل موضوعات و فاکتور های بسیار گوناگونی می باشد، از تاثیر ژنتیک بر رفتار او گرفته تا فشارهای اجتماعی وارد شده بر روی رشد. از جمله موارد و فاکتور هایی که در روانشناسی کودک (روانشناسی بچه ها) ضروری هستند شامل:

  • ژنتیک
  • تاثیرات محیطی
  • رشد والدین
  • اجتماعی
  • شخصیت
  • زبان
  • نقش های جنسیتی
  • رشد شناختی
  • جنسی

روانشناسی کودک ممکن است برای کمک به بچه ها در مشکلات مربوط به رشد در زمینه های مختلف خیلی تخصصی باشد و فرد شاید به روانشناسی عمومی تری نیاز پیدا کند. در هر دو شرایط، متخصصان به شیوه های مخصوص خود با کودکان برخورد می کنند.

برای مثال رشته روانشناسی کودک می تواند به شیوه های مراقبت از کودک و نتیجه عالی آن و یا با صحبت و تمرین با کودک به رشد آن ها کمک کند.

دکتر محمد جنگ گو   

ارومیه
خیابان حسنی – نبش کوچه پنجم- ساختمان پزشکان دی – طبقه دوم
 مسیریابی

دکتر راضیه زرین فرد   

متخصص اعصاب و روان – روانپزشک
سکس تراپیست

کلینیک تخصصی اعصاب و روان دکتر زرین فرد (کلینیک رازی)
ارومیه
خیابان حسنی – ساختمان رازی ( جنب مرکز خرید ژابیز) – طبقه 3 – واحد 304

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *