روانشناسی

روانپزشک کودک در تهران

روانپزشک کودک در تهران

روانپزشک کودک در تهران

سلام و درودی دوباره به همه ی شما همراهان خوب و دوستان همیشگی سیتی بین. امروز در این پست قصد داریم تا به شما بهترین روانپزشک کودک در تهران را معرفی کنیم. پس تا پایان این پست با ما همراه باشد . ادامه ی این مطلب را از دست ندهید.

 

 

 ویژگی های روانپزشک خوب

خوبه که روان پزشک از یک روش جامع به یک بیمار نگاه کنه و از بیمار در مورد رژیم ، ورزش ، خواب ، روابط ، سیستم های پشتیبانی و استرس زای مختلف در زندگی خود سؤال کند تا یک ارزیابی آگاهانه و یک ارزیابی درست انجام دهد.

همچنین برای روان پزشک مهم است که در هنگام صحبت با بیمار ، تا حدی از فروتنی برخوردار باشد ، حتی اذعان کند که در صورت بروز این مسئله چیزی را نمی داند و به بیمار می گوید که او به این موضوع توجه خواهد کرد. این نشان از مشارکت و همکاری با بیمار دارد که در پایان موفقیت بیشتری به همراه خواهد داشت.

(همچنین ناگفته نماند که روان پزشک باید بتواند واقعاً به بیمار خود گوش دهد و نگرانی معتبر را منتقل کند ، همیشه به احساسات بیمار احترام بگذارد.)

 

تشخیص بیماران

از آنجا که روان پزشکان پزشک هستند، آنها می توانند طیف کاملی از آزمایشگاههای پزشکی و آزمایشهای روانی را انجام دهند، که همراه با بحث و گفتگو با بیماران، به ارائه تصویری از وضعیت جسمی و روانی یک بیمار کمک می کند.

روانپزشکان از چه درمانی استفاده می کنند؟

روانپزشکان بسته به نیاز هر بیمار ، از انواع مختلفی از درمان ها – از جمله اشکال مختلف روان درمانی ، داروها ، مداخلات روانی- اجتماعی و سایر روش های درمانی استفاده می کنند.

روان درمانی، که بعضاً گفتگوی درمانی نامیده می شود، درمانی است که شامل رابطه گفتگو بین یک درمانگر و بیمار است. می توان از آن برای درمان طیف گسترده ای از اختلالات روانی و مشکلات عاطفی استفاده کرد. هدف روان درمانی. از بین بردن یا کنترل علائم ناتوان کننده یا نگران کننده است تا بیمار بتواند عملکرد بهتری داشته باشد.

بسته به میزان مشکل، درمان ممکن است فقط در طول یک یا دو هفته چند جلسه طول بکشد یا ممکن است در طی یک سال از جلسات زیادی طول بکشد. روان درمانی می تواند به صورت جداگانه و به صورت  فرد و زوج، با خانواده یا گروه انجام شود.

انواع بسیاری از روان درمانی وجود دارد. روان درمانی وجود دارد که به بیماران کمک می کند تا رفتارها یا الگوهای فکری را تغییر دهند، روان درمانی که به بیماران کمک می کند تا تأثیر روابط و تجربیات گذشته بر رفتارهای فعلی را کشف کنند، و روان درمانی هایی که برای کمک به حل سایر مشکلات به روش های خاص وجود دارد.

 

رفتار درمانی شناختی، درمانی است که بر حل مسئله متمرکز است. روانکاوی نوع فشرده روان درمانی است که نیاز به جلسات مکرر طی مدت قابل توجهی دارد. بیشتر داروها توسط روانپزشکا.ن به همان روشی که داروها برای درمان فشار خون بالا یا دیابت استفاده می شود، استفاده می شود. پس از انجام ارزیابی های دقیق، روانپزشکان می توانند داروهایی را برای کمک به درمان اختلالات روانی تجویز کنند.

داروهای روانپزشکی می توانند به اصلاح عدم تعادل در شیمی مغز که تصور می شود در برخی از اختلالات روانی نقش دارند، کمک کنند. بیماران تحت درمان با داروهای طولانی مدت برای نظارت بر اثربخشی. دارو و هرگونه عوارض جانبی احتمالی، باید به طور دوره ای با روان پزشک خود ملاقات کنند.


روانشناس در مقابل روانپزشک

متخصصین روانپزشکی و روانشناسی نیز از نظر آموزش تفاوت زیادی دارند. روان پزشکان در دانشکده پزشکی تحصیل می کنند و در دوره پزشکی عمومی آموزش می بینند. آنها پس از دریافت مدرک دکترای پزشکی ، چهار سال آموزش در حوزه روان پزشکی را کسب می کنند. تجربه آنها به طور معمول شامل کار در بخش روان پزشکی بیمارستان با انواع مختلف بیماران ، از کودکان و نوجوانان دارای اختلالات روانی تا بزرگسالان با موارد شدید بیماری روانی است.

 

دکتر میترا حکیم شوشتری 

فوق تخصص روانپزشک (اعصاب و روان) کودکان و نوجوانان در تهران
شماره نظام : 52670

آدرس و تلفن دکتر میترا حکیم شوشتری

88975719 – 88971756

تهران

خیابان دکتر فاطمی، میدان گلها، خیابان هشت بهشت، پلاک 19، واحد 6

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *