آموزشی

دبستان دخترانه دکتر حسابی شیراز، استان فارس

دبستان دخترانه دکتر حسابی شیراز، استان فارس

دبستان دخترانه دکتر حسابی شیراز، استان فارس

دبستان دخترانه دکتر حسابی شیراز، استان فارس

درود خدمت شما بازدیدکنندگان عزیز شیرازیاب.ممنون که سایت ما را انتخاب کردید.  دراین پست قصد معرفی این دبستان واطلاعاتی اعم ازآدرس,شماره تلفن و… این مدرسه را تقدیم تان کنم.

امیدوارم بتوانم هرآن چه که به دنبال آن هستید را خدمت شما عزیزان بگذارم.

 

دبستان دولتی دخترانه دکتر محمود حسابی

این مدرسه درمنطقه 4 شیراز واقع شده است و این مدرسه دولتی است.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: دبستان دخترانه دکتر حسابی شیراز،استان فارس در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



آدرس  وشماره تلفن دبستان دخترانه دکتر حسابی شیراز، استان فارس

آدرس:شیراز، بلواراستقلال، بلوار سیاحتگر، خیابان شهید اعتمادی، بعدازمیدان آبیاری، نبش کوچه ۱۲ اعتمادی

موقعیت روی نقشه:

[mappress mapid=”156″]

شماره تلفن:07138205959

 

دبستان یا مدرسهٔ ابتدایی (به فارسی دری : مَکتَب ، جمع:مکاتب ؛ همچنین: صفوف اساسی ، در تاریخِ اسلامی : مَدرَسَه ) آموزشگاهِ کودکان و نوآموزان است که در آن آموزش ابتدایی درس داده می‌شود. گذراندنِ دبستان نخستین گامِ آموزش رسمی است که در کشورهای گوناگون دورهٔ آن ۵ یا ۶ تا ۱۱ سال است. دبستان‌ها در بعضی از کشورها مدرسه است و آموزش‌های پیش دبستانی یا دبیرستان ممکن است در آن انجام گیرد. هر سال تحصیلی دبستان یک مرحله (صف ، کلاس) شمرده می‌شود که درجهٔ دانش آموز را با عدد ترتیبی روشن می‌کند. در کلاسِ اوّل ، توانایی خواندن و نوشتن آموزش داده می‌شود و در کلاس‌های بعدی متون بیشتر و آشنایی با مقدّمات علوم درس داده می‌شود تا دانش آموز به دبیرستان یا راهنمایی راه پیدا کند.

تاریخ دبستان‌ها در کشورهای اسلامی با مَدرَسَه‌ها پیوند دارد و شغل آموزگاری کودکان (به عربی: معلم الصّبیان) رایج بوده‌است. از جمله این معلّمان در تاریخ ایران، ابومنصور ثعالبی بود. نخستین دستور اسلام برای آن معلّم‌ها، «برابر انگاشتنِ همهٔ دانش آموزان» در زمینهٔ درس دادن بود. بزرگان دین اسلام و نویسندگان برجستهٔ آن‌ها کتاب‌های زیادی دربارهٔ شیوه‌های درس دادن نوشته‌اند که نام کلّی آن‌ها کتاب‌های آداب المتعلّمین می‌باشد که مشهورترین آن‌ها از خواجه نصیرالدین طوسی است. آداب المتعلّمین‌ها کتاب‌هایی دربارهٔ آداب آموزش و پرورش به شیوهٔ توصیه شدهٔ دین اسلام، رسم علم آموختن و دانستنی‌های دانش آموز و مراتب اخلاقی آنان هستند که معمولاً به زبانِ عربی نوشته می‌شدند.

منبع:ویکی پدیا

 

سپاس ازاین که تا آخر پست با شیرازیاب همراه بودید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *