روانشناسی

روانشناس کودک در تهران

روانشناس کودک در تهران

سلام به همراهان همیشگی و خوب سیتی بین.در این پست قصد معرفی روانشناس کودک در تهران را به شما داریم و پیش آن معرفی نکات و مطالب مهمی را برای شما فراهم کرده ایم که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

روانشناس کودک چه کسی است؟

طلایی ترین زمان زندگی هر فردی، دوران کودکی او به حساب می آید. یک انسان در دروان کودکی باید بتواند تمامی مراحل رشد را به درستی و با موفقیت سپری کند. از این رو لازم است تا به یک روانشناس متخصص کودک مراجعه کرد. تا او یک برنامه مناسب برای تمامی مراحل رشد کودک طراحی کند.

Child psychologist در جلسات روانشناسی کودک به والدین کمک می کند تا به شناخت بهتری نسبت به فرزند خود برسند. همچنین کمک می کند تا رابطه ی مستحکم و صمیمانه ای بین دو طرف ایجاد شود.

در مواقع بروز سوالات و چالش های ذهن والدین و یا حتی مشکلات می توانید از یک مشاوره کودک کمک بگیرید. این فرد با دادن راهکارها و راه حل های عملی کمک می کند تا مشکلاتشان را برطرف کنند و هر دو بتوانند زندگی آرام تر و موفق تری را تجربه کنند.

در چه مواقعی باید به مشاور کودک مراجعه کرد؟

همانطور که در مطالب بالاتر نیز اشاره کردیم؛ مراجعه به Psychologist در تمامی زمینه های پرسش و پاسخ حوزه تربیتی کودک می تواند مفید واقع شود. مراجعه به روانشناس در زمینه های زیر نیز ضروری است.

  • در یادگیری اختلالاتی دارند.
  • دارای نقص توجه و عدم توجه
  • اضطراب جدایی والدین را دارند.
  • ناتوانی را در خود احساس می کنند.
  • زمانی که کودک احساس خشم دارد.
  • کودک با همسن و سالان خود تعامل ندارد.
  • از فضا و عوامل مختلف محیطی ترس دارند.
  • وقتی کودک مدتی درگیر افسردگی و انزوا شده است.
  • هنگامی که کودک احساس اضطراب و نگرانی می کند.
  • زمانی که فکر می کنیم کودک درگیر بیماری هایی مثل اوتیسم، عقب ماندگی و… است.

ویژگی های یک روانشناس خوب چیست؟

مهمترین اقدام برای بهره مندی از Child Psychology خوب و مفید، انتخاب یک روانشناس خوب می باشد. یک روانشناس کودک مناسب باید ویژگی های خاصی باید داشته باشد که در ادامه مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد.

هم جهت بودن روند روانشناسی با کودک

دقت داشته باشید که کسی که قرار است در جلسات روانشناسی کودک حاضر شود خود کودک است نه شما. اولین نکته که باید در نظر بگیرید این است که کودک بتواند با روانشناس خود احساس راحتی و امنیت کند.

Child Psychology سعی می کند تا بستری دوستانه برای کودک ایجاد کند تا برای او احساس بی اعتمادی ایجاد نشود. همدلی و همراهی دوستانه روانشناس با کودک بسیار با اهمیت است.

داشتن کودک درون فعال و پویا

اگر چه مشاور کودک باید بتواند ابعاد بزرگسالانه و منطقی خود را حفظ کند؛ اما همزمان هم باید بتواند در زمان های لازم خود را جای کودک بگذارد و او را درک کند.

جلسات روانشناسی کودک گروهی

جلسات روانشناسی گروهی

داشتن کودکی فعال به مشاور کمک می کند تا بتواند دنیا را از چشم کودک ببیند. برقراری ارتباط به با کودک درون به این معنا نیست که مشاور رفتار های بچگانه از خود بروز دهد. بلکه به این معنا است که روانشناس مهارت همراهی کودک را در طول مسیر داشته باشد.

درک کردن کودک و پذیرا بودن

خوب و بد در ذهن کودکان نقش پررنگی به نسبت بزرگسالان دارد. این که کودک در ارتباط با رفتار ها و یا کارهای بدش با کسی صحبت کند به او حساس ناخوشایند عذاب وجدان دست می دهد. در این موارد پذیرا بودن مشاور به کودک آرامش کافی برای تعریف کردن این ماجرا ها را می دهد.

ضرورت برقراری ارتباط والدین با مشاوره کودک

در علم Psychology تا زمانی که روانشناس نتواند با سرپرستان کودک در ارتباط باشد نمی تواند کمک بسازی در بهبود اوضاع داشته باشد. از این رو دقت داشته باشید که روانشناسی را انتخاب کنید که به خوبی شما را درک کند و بتواند با شما نیز ارتباط سالمی برقرار کند.

هزینه روانشناسی کودک

جلسات روانشناسی کودک

یکی از برترین روان درمانگران کلینیک ایران که تمام ویژگی های یک روانشناس خوب کودک را داراست خانم شهلا نوروزیان است که توانایی بسیار خوبی در برقراری ارتباط با کودکان و والدین آنها را دارد.

از سال ۱۳۸۹ افتخار همکاری نزدیک با خانم نوروزیان به عنوان مشاور کودک و والدین داریم. مشاوره تخصصی به صدها پدر و مادر در طول این سالها و برگزاری کارگاه های آموزشی در ده ها مهد کودک و مدرسه از فعالیت های ویژه ی ایشان می باشد که ایشان را به عنوان یک مشاور کودک خوب در تهران معرفی کند. تسلط ایشان بر رفتارها و مشکلات کودکان از ایشان یک مشاور و تسهیلگر قابل اعتماد و باتجربه ساخته است.

اختلالات روانی معمول در کودکان

در کودکان معمولا مشکلات روانی ایجاد شده عبارتند از:

  • اختلال در نحوه یادگیری
  • مشکلات و مسائل مربوط به کمبود محبت
  • بیش فعالی
  • استرس، نگرانی، افسردگی و اضطراب
  • تاخیر در رشد
  • اختلالات مربوط به کودکان اوتیسم

۷ مشکل رفتاری در کودکان

از اختلالات و مشکلات رفتاری رایج در کودکان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مکیدن انگشتان
  2. جویدن ناخن
  3. لجبازی
  4. دروغ گویی
  5. خجالت کشیدن
  6. پرخاش گری
  7. بهانه گیری

مسلما از کدام از ما جایی با کودکی که دارای یک یا چند نمونه از این اختلالات بوده است، برخورد داشته ایم. واقعا این مشکلات می تواند زندگی را برای والدین و اطرافیان این کودکان بسیار تلخ کند.

 

دکتر ساناز فتوره چی

روانشناس کودک و نوجوان

خانم دکتر ساناز فتوره چی دارای پروانه فعالیت از سازمان نظام روانشناسی، موسس کلینیک راز خوشبختی، برگزار کننده جشنواره بازی سانا، پیشگام دوره والدگری مدرن با سابقه بیش از ۷ سال  درمانگری و تدریس همراه خانواده های عزیز هستند.

قیطریه

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *