روانشناسی

روانپزشک عالی در مشهد

روانپزشک عالی در مشهد

سلام به همراهان خوب سیتی بین. در این پست قصد داریم به شما برای پیدا کردن روانپزشک عالی کمک کنیم و براب شما نکات مهمی درباره ویژگی های روتپزشک خوب بازگو کنیم. امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

 

ویژگی روانپزشک خوب چیه؟

روانپزشک

 

۱- فروتنی داشته باشه

کسی که متقاعد شده، تمام اطلاعات موجود در زمینه روانپزشکی رو در اختیار داره و به این فکر نمیکنه که روانپزشکی توی ۲۰ سال گذشته کلی تغییر کرده و باید همیشه به روز باشه. وقتی یک پزشک بدونه که میتونه از کسی که اون طرف میزش نشسته میتونه کلی اطلاعات جدید یاد بگیره همیشه میتونه موفقیت بیشتری رو کسب کنه و اشکالی نداره که یه روانپزشک بگه ” واقعا نمیدونم… بذار بیشتر بررسیش کنم ” . پس اگر روزی این جمله رو از یک پزشک یا روانپزشک شنیدین خوشحال بشید، چون اون نمیخواد با دانش و اطلاعات قدیمی برای شما دارو تجویز کنه بلکه میخواد تمام جوانب رو طبق موارد علمی روز بررسی کنه.

روانپزشک خوب

۲- عاقلانه تجویز میکنه

یک روانپزشک متوسط یا بد، به علائم بیماری یک فرد گوش میده، کمی فکر میکنه و یهو یه نسخه ای با توجه به نمونه های قبلی که داشته تجویز میکنه، مخصوصا اگه یه دوست داروساز داشته باشه و باهاش قرار داد بسه باشه. پس تمام اطلاعاتی که باعث میشن یه روانپزشک دارو تجویز کنه باید از تحقیقات و صحبت های زیادی باشه که با میکنه نه قرارداد های کاری که بسته.

 

۳- تمام شرایط رو بررسی کنه

یک روانپزشک خوب ممکنه قبل از تصمیم گیری در مورد برنامه درمانی برای بیمار، مجموعه ای از آزمایش ها رو روی بیمار انجام بده. مثلا بررسی کنه که آیا عوامل مؤثری مثل کمبود ویتامین D یا کم‌کاری تیروئید وجود داره که توی افسردگی بیمار نقش داره یا نه و یا درباره همه شکایات یا علائم ذکر شده توسط بیمار بررسی کنه و بعد از با توجه به تمام بررسی و آزمایش های انجام شده نسبت به تجویز دارو اقدام کنه.

۴- از پزشکان دیگه هم استفاده کنه

یک روانپزشک مؤثر نه تنها در شناسایی علائم بیماری های مؤثر خوبه، بلکه باید با پزشکان در سایر تخصص هایی که مرتبط با رشته اون هستن در تماس باشه تا زمان هایی که لازمه بتونه برای درمان بهتر بیماران رو به اونها ارجاع بده و همیشه لیستی از بهترین پزشکان مثل: درمانگران ازدواج و خانواده، درمانگران شخصی (حمایتی) و شناختی-رفتاری، درمانگران کودکان و رواندرمانگر ها داشته باشه.

۵- کلی نگر باشه

به عنوان بخشی از هر ارزیابی، یک روانپزشک خوب از بیماران خودش در مورد الگوهای خواب، رژیم غذایی، ورزش و عوامل استرس زای بیمار باید به طور خاص سوال کنه. یا حتی بخشی از جلسه رو به معرفی روش های غیردارویی بپردازه مثل: یوگا، نور درمانی یا روانکاوی. ای یعنی اینکه روانپزشک از نقاط قوت کلیدی هر بیمار آگاهه و بر اساس این نقاط قوت برنامه بهبودی رو پیشنهاد میده.

 

۶- در دسترس باشه

وقتی شما دارید دارو مصرف می کنید، ممکنه گاهی عوارض دارو رو یادتون بره، دچار استرس بشید و یا اینکه دارو در دسترس شما نباشه و نیاز باشه نوع داروتون رو تغییر بدید. پس حتما باید بتونید با روانپزشکتون تماس داشته باشید و اون در درسترس باشه، حالا این دسترسی می تونه از طریق تلفن، پیام رسان ها، شبکه های اجتماعی و یا حتی ایمیل باشه.

 

۷- سوابق درمانی خوبی داشته باشه

یه روانپزشک خوب باید تمام دز مصرفی دارو های شما، مدت مصرف، دارو های مصرف شده شما و تمامی علائم بیماری شما رو به خوبی یادداشت کنه تا هر بار که شما مراجعه کردید نیاز نباشه همه چیز رو توضیح بدید یا دوباره بنویسید. تصورکن، انقدر افسرده هستی که یادت نمیاد ماشینتو کجا پارک کردی، حالا با این شرایط باید اسم دارو هاتو یادت بیاد و هر چیزی رو که توضیح دادی و دوباره بگی، تو باید به یک روانپزشک اعتماد کنی، اما وقتی میبینی که اون اصلا یادش نیست که برات چه دارویی نوشته چطور میتونی راحت بهش اعتماد کنی و رازهاتو باهاش در میون بزاری؟ پس حتما باید به این نکته دقت کنی.

 

۸- بهت امید بده 

یه روانپزشک خوب، باید همیشه بهت امیدواری بده و این یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام بده، چون اگر شما انکیز  امید کافی نداشته باشی، نمیتونی داروهات رو به موقع و درست مصرف کنی. البته این امید دادن باید منطقی باشه و قول های غیر واقعی به شما نده که مثلا ” با این دارو ها تا یکماه دیگه خوب میشی”. پروسه درمان زمان بره و ممکنه شما رو خسته کنه برای همین یک روانپزش خوب  باید همیشه بهت امید و انگیزه بده و روی پیشرفت بهبودی شما تمرکز داشته باشه تا شما خسته نشید و توی روند درمان کم نیارید.

روانپزشک خوب رو از کجا پیدا کنم؟

اولین گام در پیدا کردن یک روانپزشک خوب، توجه کردن به سابقه پژوهشی اوست . این کار را می توانید از طریق وب سایت ها انجام دهید.بر اساس نام دکتر، تخصص و..

اولین گام برای پیدا کردن یک روانپزشک خوب توجه به سابقه پژوهشی او است

اما آنچه که حائز اهمیت است این است که قبل از رفتن به مطب روانپزشک خود اطلاعاتی را در مورد روانپزشک خود کسب کنید که این اطلاعات قبل از رفتن شما پیش روانپزشکتان به شما کمک می کنند.

کلینیک روانشناسی و روانپزشکی بوجیکا بزرگترین مرکز ارائه دهنده خدمات مشاوره ای و روانپزشکی در شمال تهران می باشد که روانشناسان،روانپزشکان آن بیشترین تلاش خود را در جهت جلب اعتماد شما و ایجاد محیطی امن و آرام انجام می دهند.

روانپزشک خوب چه کسی است؟

 

سوالاتی که ممکن است از روانپزشک خود بپرسید

۱-آیا شما روان درمانی انجام می دهید؟ نظر شما در مورد دوقطبی و روان درمانی چیست؟
۲-نظر شما در مورد درمان های مکمل و رواندرمانی چیست؟
۳- دوره درمان شما چگونه است؟
۴-چند وقت یکبار برای ادامه درمان باید مراجعه کنم؟

علاوه بر اینها ممکن است سوالاتی دیگر در مورد داروهای خاص، درمان ها و چیزهایی دیگر که راجع به آنها چیزهایی می دانیم بپرسیم. در واقع این سوالات برای روشن کردن مشکلات مربوط به شما است. این موضوع قضاوت کردن درمانگر نیست. سعی کنید از درمانگرتان نترسید زیرا او یک روانپزشک است.

روانپزشک خوب

 روانپزشک عالی دارای این ویژگی ها است

۱-در یک زمان مناسب و کافی سوالات هدفمند را از بیمار خود می پرسد و قادر است با حداقل زمان، تشخیص و برنامه درمان را فراهم کند.
۲- به نگرانی های بیمار احترام می گذارد و به احساسات آن ها اهمیت می دهد.
۳-درک خوبی از داروها و بی خطر بودن و اثربخشی خوب آنها دارد.
۴-اگر بعد از آزمایش معقول دارو اثربخش نبود آن را متوقف می کند.
۵-اگر دارو عوارض جانبی داشته باشد احترام به خواسته بیمار می گذارد، دوز آن را کاهش داده یا دارو را تغییر می دهد. البته زمانی که این کار معقول و مناسب است (گاهی اوقات، اما نه همیشه).
۶- آگاهی لازم از احتمال اینکه خطر دارو ممکن است از مزایای آن بیشتر باشد را دارد.
۷-در صورت لزوم با پزشکان و درمانگران دیگر ارتباط برقرار می کند.
۸-سلامت روانی خود روانپزشک: آنها قادرند خشم خود را کنترل کنند و جلسات درمان را ادامه دهند.
۹-برپایی جلسات درمانی و تجویز دارو تا پایان درمان بیمار.

 

روانپزشک عالی در مشهد

دکتر سیده نرجس رودبارکی

بلوار احمدآباد، خیابان عارف، بین عارف 1و3، ساختمان پزشکان ایران، طبقه سوم
اطلاعات تکمیلی دکتر سیده نرجس رودبارکی
دکتر سیده نرجس رودبارکی دارای بورد تخصصی اعصاب و روان و فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی مشهد و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد مشهد می باشد.
ایشان خود را در زمینه درمانهای روانپزشکی جدید و مبتنی بر شواهد علمی که در کشورهای پیشرفته استفاده میشود به روز نگه میدارند و برای درمان مراجعه کنندگان عزیز از آنها بهره میبرند .
تاکید ایشان بر حداقل دارو است و تا حد ممکن از داروهای چاق کننده و خواب آور استفاده نمیکنند و در پشتیبانی بیماران در حین مصرف دارو اهتمام می ورزند و علاوه بر درمانهای دارویی از درمانهای غیر دارویی شامل درمانهای روانشناختی و درمانهای نوین تکنولوژیک ( نظیر تحریک مغزی با دستگاه tDCS ) بهره میگیرند.

درمان دارویی در زمینه های:
 افسردگی (افسردگی فصلی – افسردگی بعد زایمان)
 اضطراب – پانیک
 وسواس
 اختلالات خلقی و اختلالات روان پریشی و هذیانی
 انواع سردرد ها و میگرن
اعتیاد و ترک سیگار
 اختلالات خواب
 مشکلات جنسی
 اختلالات خوردن (بی اشتهایی عصبی – پرخوری)
 مشکلات حافظه و تمرکز
 تیک
 بیماریهای کودکان ( بیش فعالی – شب ادراری )
 بیماریهای سالمندان ( افسردگی – اضطراب – آلزایمر )
 بیماریهای روان تنی (سندرم خستگی مزمن – فشارخون عصبی – بیماری های معده ای روده ای عصبی – دردهای عصبی)
^
*** درمانهای غیر دارویی :
مشاوره پیش از ازدواج و مشکلات زوجین
روان درمانی ( افسردگی – اضطراب – وسواس )
 درمانهای تکنولوژیک ( تحریک مغزی با دستگاه tDCS ) جهت افسردگی، اضطراب، وسواس، ولع مصرف بعد ترک اعتیاد، سردرد های میگرنی و …

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *