محصولات ارایشی

ضد آفتاب ووکالی

ضد آفتاب ووکالی

***09179681618***

09179681618

وارد کننده و پخش کننده انواع  لوازم ارایشی

خرید عمده و تکی

قیمت ارزان و جنس اصلی

📱09179681618📱

جهت ارتباط با ما و درخواست لیست موجودی و قیمت با این شماره در تماس باشید


وارد کننده و پخش کننده انواع  لوازم ارایشی

سرکار خـــــــــانم جمشیدی:09179681618


 

ضد آفتاب ووکالی

سلام به همه همراهان خوب و دوستان همیشگی سایت سیتی بین.کرم های ضدآفتاب و استفاده از آنها برای مراقبت از پوست و سلامتی آن ضروری و مهم هستند. تقریبا همه پزشکان متخصص پوست بر اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب اذعان داشته اند و استفاده از آن ها را اولین قدم و مهم ترین راه برای سلامت پوست در طولانی مدت می دانند. تا انتها با ما همراه باشید تا به شما ضد آفتاب ووکالی را معرفی کنیم.

ضد آفتاب ووکالی

ضد آفتاب ووکالی

ضدآفتاب و فواید استفاده از آن

استفاده از کرم های ضدآفتاب از ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان پوست جلوگیری می کند. زیرا حدود 85 درصد از مبتلایان به سرطان پوست به علت قرار گیری پوست در معرض اشعه فرابنفش می باشد.

براساس آمارهای منتشر شده، موارد جهانی ابتلا به سرطان پوست ملانوم در حال افزایش می باشد. و عوامل اصلی ابتلا به سرطان ملانوم در افراد با سابقه آفتاب سوختگی مرتبط بوده. و از قرار گرفتن در معرض نور خورشید نشأت می گیرد.

همچنین می توان از ضدآفتاب ها به عنوان قوی ترین کرم‌های ضد پیری پوست نام برد. چون نور آفتاب و اشعه فرابنفش از عوامل اصلی چین‌وچروک و ایجاد کک ‌ومک برروی پوست هستند.

مراقبت از پوست برای انواع پوست ها با هر نوع ژنتیکی بسیار مهم می باشد. همچنین مراقبت از پوست در برابر موجب می شود تا فرد پوستی سالم و شفاف‌تری داشته باشد. و از بروز علائم پیری هم جلوگیری خواهد کرد تا دیرتر این علائم در فرد ظاهر شود.

از دوران قرون وسطی، انسان به ارتباط بین آفتاب و آسیب‌های پوستی پی برده است. با توصیف طیف الکترومغناطیسی، طیف نور ماورا بنفش به عنوان مسئول آسیب پوستی ناشی از تماس ‌طولانی‌مدت پوست با آفتاب شناسایی ‌می‌شود.

ضد آفتاب ووکالی

آگاهی از خطرات مرتبط با اشعه خورشید در قرن اخیر افزایش یافته است. و در نتیجه، علم، فنآوری‌ها و فرمولاسیون به طور قابل توجهی پیشرفت کرده‌اند. استفاده از محصولات ضد آفتاب همچنان رو به افزایش است زیرا سازمانهای مراقبت بهداشتی دولتی به دنبال مهار موارد. در حال افزایش ملانوما ناشی از اشعه UV هستند.

آفتاب گرفتن تفریحی و برنزه کردن پوست به روش مصنوعی خطر ابتلا به این بیماری‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. هدف این مقاله، بررسی مبانی علمی استفاده از ضد آفتاب، ‌طبقه‌بندی، فرمول بندی، کنترل و تنظیم کیفیت آنها در کشورهای مختلف جهان است.

قرار گرفتن مکرر پوست در معرض آفتاب ‌می‌تواند به تغییرات کوتاه مدت و بلند مدت در ساختار پوست منجر گردد. در کوتاه مدت، این مواجهه باعث اریتم (قرمز شدن) پوست می‌شود که معمولا از آن به عنوان آفتاب سوختگی نام برده می‌شود. به دنبال اریتم، ملانوسیت فعال ‌می‌شود که میزان تولید ملانین را افزایش ‌می‌دهد (افزایش ملانیزاسیون) که باعث تیره شدن ظاهر پوست ‌می‌شود.

اثرات تماس مکرر و طولانی با آفتاب شامل از دست دادن قابلیت ارتجاعی پوست است که برگشت ناپذیر بوده و ممکن است. به سرطان‌های پوستی منجر گردد. میزان آسیب پوستی به مدت زمان قرار گیری در معرض آفتاب، تغییر شدت تابش ناشی از تغییرات فصلی، موقعیت جغرافیایی. و عوامل وابسته به میزبان از جمله سن، رنگ پوست، عوامل رفتاری، وضعیت ایمنی و سایر موارد بستگی دارد.

ضد آفتاب ووکالی

ضد آفتاب ووکالی

ضد آفتاب ووکالی

امروزه استفاده از ترکیبات ضد آفتاب برای حفاظت در برابر اثرات مضر اشعه خورشید در چند دهه اخیر افزایش‌ یافته است. این امر ممکن است ناشی از افزایش آگاهی در مورد اثرات مضر بالقوه ناشی از مواجهه مکرر با خورشید باشد. قرار گرفتن مکرر در معرض آفتاب خطر ابتلا به سه نوع سرطان را افزایش ‌می‌دهد: ملانوم، کارسینوم سلول بازال و سرطان سلول سنگفرشی. که همراه با ملانوم باعث مرگ و میر بالاتر ‌می‌شود، در حالی که سرطان‌های پوستی غیر ملانومی شایعه‌تر بود و با آسیب‌های پوستی بیشتری همراه است.

 

فرمولاسیون و علم کرم‌های ضد آفتاب همراه با پیشرفت دانش و فنآوری‌های علمی. برای بهبود ویژگی‌های فرمولاسیون از نظر کارایی، ایمنی و زیبایی تکامل یافته است. افزایش میزان ملانومای پوستی، نگرانی‌های نظارتی در مورد کیفیت محصولات. ضدآفتاب را به دنبال داشته است و باعث افزایش تقاضا از سوی مراجع در مورد بررسی کیفیت فراورده‌های ضد آفتاب شده‌ است.

استفاده از کرم‌های ضدآفتاب به عنوان محافظانی در برابر نور خورشید در چند دهه گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. با افزایش آگاهی در مورد حفاظت ارائه شده توسط ضد آفتاب در برابر آفتاب سوختگی، پیری پوست و ملانوما، تقاضا برای فرمول‌های ضد آفتاب به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش ‌می‌یابد. و یک فرصت قابل توجه برای صنایع دارویی وجود دارد. که با تولید ضد آفتاب‌های با کیفیت، کارآمد، ایمن و از نظر زیبایی، این تقاضا را برآورده کنند.

 

اساس استفاده از ضد آفتاب

 

قرارگیری مکرر پوست در معرض آفتاب با خطر بالای ابتلا به سرطان‌های پوست همراه است.

 

پرتوهای خورشید شامل طیف وسیعی از طول‌موج‌ها است که از نظر فرکانس و مشخصات انرژی با یکدیگر تفاوت دارند. طیف الکترومغناطیسی خورشید به ترتیب کاهش مرتبه انرژی شامل اشعه‌های کیهانی، اشعه گاما، اشعه ایکس، اشعه ماورا بنفش، مایکروویو و امواج رادیویی است.

ضد آفتاب ووکالی

جو زمین از ورود اشعه‌های کیهانی، گاما و ایکس به سطح زمین جلوگیری کرده و بنابراین هیچ پتانسیلی برای ایجاد آسیب ندارند. اشعه ماورا بنفش و طیف‌هایی با انرژی پایین ‌می‌توانند به جو زمین نفوذ کنند. امواج مایکروویو و رادیویی آسیبی به پوست وارد نمی‌کنند.

اشعه UV بخشی از نور مرئی است و طول موج آن در بازه ی 100 تا 400 نانومتر است (شکل 2). طیف UV به سه دسته تقسیم ‌می‌شود که عبارتند از:  320–400 نانومتر (UVA: ماورا بنفش با طول موج بلند)، 290–320 نانومتر (UVB: ماورا بنفش با طول موج متوسط) و 100-290 نانومتر (UVC: ماورا بنفش با طول موج کوتاه). UVB باعث تولید رنگدانه ملانین و تحریک سلولهای پوست برای تولید اپیدرم ضخیم‌تر و در نتیجه برنزه شدن طولانی‌مدت ‌می‌شود.

همچنین علت اصلی آفتاب سوختگی به شمار ‌می‌رود. نور UVA با فعال کردن ملانین موجود در اپیدرم به برنزه شدن کوتاه مدت منجر ‌می‌شود. نفوذ این اشعه در پوست بسیار عمیق‌تر از UVB بوده و ‌می‌تواند باعث آسیب طولانی‌مدت و همچنین پیری پوست گردد که به دلیل از بین رفتن خاصیت ارتجاعی و چروک شدن پوست ایجاد ‌می‌شود.

اثرات UVA در مقایسه با اثرات UVB که حاد هستند، خیلی دیرتر آشکار ‌می‌شوند. نور UVA همچنین با سلول‌های پوستی واکنش نشان ‌می‌دهد و رادیکال‌های آزاد تولید ‌می‌کند که بسیار فعال هستند و ممکن است به طور غیر مستقیم منجر به جهش DNA شوند که در صورت عدم ترمیم ممکن است باعث بروز سرطان شود. افرادی که دارای رنگدانه‌های پوستی روشن هستند نسبتاً بیشتر از آسیب UV رنج ‌می‌برند، زیرا اشعه ماورا بنفش به اپیدرم آنها آسانتر نفوذ کرده و به سلولهای کراتینوسیت و ملانوسیت در لایه‌های عمیق‌تر اپیدرم آسیب ‌می‌رساند.

ضد آفتاب ووکالی

ضد آفتاب ووکالی

ضد آفتاب ووکالی

فیلترکننده‌های اشعه ماورا بنفش که ضدآفتاب نیز نامیده ‌می‌شوند، عناصری هستند که در فرمول‌های محافظ نور خورشید وجود دارند و از طریق جذب، انعکاس یا پراکندگی انرژی مستقیماً با تابش خورشید مقابله ‌می‌کنند. آنها بر اساس مکانیسم عمل خود به دو دسته طبقه بندی ‌می‌شوند.

ضد آفتاب‌های شیمیایی یا آلی و ضدآفتاب‌های پایه معدنی یا غیر آلی. ضد آفتاب‌های شیمیایی، نور ماورا UV بنفش را جذب نموده و آن را به انرژی گرمایی تبدیل ‌می‌کنند که از پوست آزاد ‌می‌شود. نمونه‌های معمول ضد آفتاب‌های شیمیایی شامل اوکتیل سالیسیلات (octisalate) و آووبنزن (avobenzone) است.

آلی در زیبایی فرد تاثیر به سزایی دارند و از این رو مورد استقبال بیشتری قرار ‌می‌گیرند، اما پتانسیل جذب سیستمیک را دارند بنابراین حساسیت و اثرات نامطلوب در این گروه از ضد آفتاب‌ها بیشتر دیده ‌می‌شود. ضد آفتاب‌های معدنی که به صورت کرمهای ضد آفتاب در بازار موجودند، با نور ماورا بنفش را پراکنده و منعکس کرده و در نتیجه از پوست محافظت ‌می‌کنند.

ضد آفتاب ووکالی

نمونه‌های متداول ضدآفتاب‌های معدنی شامل دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی است. فیلترهای غیر آلی دارای کمترین پتانسیل برای ایجاد حساسیت آلرژیک بوده و قابلیت مقاومت بالایی را در برابر نور از خود نشان ‌می‌دهند و بنابراین، برای افراد با پوست حساس مناسب‌ترند. با این حال، خواص بازتابندگی آنها ممکن است باعث درخشش بیش از حد پوست گردد، به طوری که پوست سفید به نظر برسد.

کارایی فیلترهای غیرآلی به اندازه و پراکندگی ذرات آنها مربوط ‌می‌شود. در حال حاضر، فرمولاسیون‌های موجود اغلب حاوی کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی و معدنی هستند. انواع مختلفی از محصولات ضد آفتاب شامل کرم، ژل، اسپری و روغن وجود دارد. انتخاب آنها به نیازها و ترجیحات فردی بستگی دارد.

 

پیشینه تاریخی استفاده از ضدآفتاب

مطالعات اندکی درباره شیوه زندگی جوامع باستانی برای محافظت از خود در برابر نور خورشید وجود دارد. با این وجود، استفاده از ضد آفتابها در زمان قرون وسطی رایج بوده است. در مصر باستان، زنان از محصولات طبیعی مختلفی مانند باقلا، یاسمین، زیتون، روغن نیلوفر آبی، روغن بادام ، پودر کلسیت، خاک رس و عصاره سبوس برنج به عنوان ضد آفتاب استفاده ‌می‌کردند.

جوامع یونانی و سایر جوامع ساکن دریای مدیترانه با کشف اثرات مضر خورشید، کلاه‌های ویژه ای را برای محافظت از خود در برابر اشعه‌های مضر طراحی کردند. شواهد مستندی در مورد استفاده از روغن برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید در طی مسابقات المپیک یونان وجود دارد.

ضد آفتاب ووکالی

نوشته‌های متعدد دیگر حاکی از آگاهی بالای این جوامع در مورد ارتباط بین مواجهه با نور خورشید و پیری یا تغییرات فیزیکی است.

در دوران مدرن استفاده تجاری از ضدآفتاب اولین بار در سال 1928 در ایالات متحده آمریکا و پس از معرفی امولسیون حاوی بنزیل سینامات و بنزیل سالیسیلات گزارش شد. فرمولاسیون حاوی فنیل سالیسیلات در اوایل دهه 1930 در استرالیا ارائه شد. اولئات کینین در اواسط دهه 1930 در ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار گرفت.

پارا آمینو بنزوئیک اسید (PABA) در سال 1943 ثبت اختراع شد و به دنبال آن، ضدآفتاب‌های بسیاری حاوی PABA عرضه شدند. ارتش ایالات متحده در دهه 1950 مشخصاتی را برای محصولات ضدآفتاب تدوین کرد.

چه کسانی باید از ضدآفتاب استفاده کنند؟

آیا استفاده از ضدآفتاب برای شما ضروری است؟ پاسخ به این پرسش برای تمام افراد یکسان است!!! آری !!! همه افراد باید از ضدافتاب استفاده کنند زیرا ضدآفتاب ها از پوست در  برابر اشعه مضر UVA و UVB محافظت کرده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند.

ضد آفتاب ووکالی

ضد آفتاب ووکالی

اثرات اشعه ماورا بنفش بر روی پوست

اشعه ماورا بنفش باعث تاثیرات سودمند و نامطلوب بر روی پوست می‌شود. هدف از محافظت در برابر آفتاب، حداقل‌سازی اثرات ناخواسته است، بدون آنکه اثرات مفید حذف گردند. این اثرات ممکن است به صورت حاد در برخی از افراد مشاهده شود، در حالی که در برخی دیگر در طی دوره‌های طولانی ایجاد ‌می‌شوند و شامل برنزه شدن، افتاب سوختگی، پیری ناشی از صدمه آفتاب و سرطان پوست ‌می‌باشند.

برنزه شدن به رنگ‌گیری تاخیری پوست در اثر آفتاب اشاره دارد که در بسیاری از فرهنگ‌ها مطلوب تلقی می‌شود. عمل برنزه کردن آرایشی در میان سفیدپوستان جوان اهمیت پیدا کرده‌ است و این روند با پیشرفت فناوری‌هایی که تولید نور UV مصنوعی را امکان‌پذیر ‌می‌سازند، افزایش‌ یافته است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) زنگ خطر را برای این عمل به صدا درآورده است زیرا هر کسی با سابقه ‌طولانی‌مدت تماس با آفتاب، مستعد ابتلا به سرطان پوست در ‌طولانی‌مدت است.

ضد آفتاب ووکالی

مواجهه ‌طولانی‌مدت با آفتاب باعث تیرگی یا قرمزی پوست، سوختگی‌های دردناک، تاول و ورم منجر شود. اشکال سرطان پوست عبارتند از: کارسینوم سلول بازال، کارسینوم سلول سنگفرشی و ملانوم بدخیم پوستی.

دو مورد اول شایع‌ترین نوع سرطان‌های پوستی محسوب ‌می‌شوند و هر دو بیشتر در قسمت‌هایی از بدن مانند مانند سر و گردن که در معرض آفتاب قرار دارند، رخ ‌می‌دهند. این دو نوع به عنوان سرطان پوست غیر ملانو‌می ‌دسته‌بندی ‌می‌شوند و با عوارض بالاتری در بیماران همراه هستند و باعث تغییرات گسترده زیبایی در پوست ‌می‌شوند؛ در حالی که مرگ و میر ناشی از سرطان پوست بیشتر به علت ابتلا به ملانوم بدخیم است.

پیری ناشی از صدمه آفتاب شامل تغییرات غیر قابل برگشت در پوست در اثر تماس مزمن و ‌طولانی‌مدت با نور آفتاب است. این عارضه به صورت خشکی، چین و چروک، افتادگی و از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست است. ا

استفاده از ضدآفتاب برای محافظت در برابر آسیب پوستی ناشی از اشعه ماورا بنفش

 

دانشمندان همچنین مشاهده کردند که شیوع ملانوما در جمعیت‌هایی که آفتاب گرفتن در آن رایج است، بیشتر است. مطالعات بیشتر نشان داد که افرادی که از ضدآفتاب استفاده می‌کردند به میزان کمتری دچار آسیب پوستی شدند. تحقیقات گسترده‌ای در مورد علل سرطان پوست انجام شده‌ است و سازمانهای متعدد، اشعه فرابنفش را به عنوان یکی از سرطانزای مهم معرفی کرده اند.

فعالیت‌های اطلاع‌رسانی عمومی از آن زمان به پذیرش و استفاده بیشتر از کرم‌های ضد آفتاب منجر شده‌ است. تلاش‌های اولیه برای تولید محصولات ضد UVA به طور خاص انجام شد. اخیراً بیشتر فرمول‌های ضد آفتاب حاوی عوامل ضد UVA و ضد UVB هستند.

آیا استفاده از ضد آفتاب در پاییز و زمستان ضرورت دارد؟

استفاده از ضدآفتاب ها فقط مختص به تابستان نمی باشد زیرا مضرات نور آفتاب در فصول سرد نیز تاثیرگذارند و پدیده آفتاب سوختگی نیز در این فصول رخ خواهد داد.

 

پرتوهای خورشید همان اندازه که در تابستان می توانند مضر باشند به همان اندازه نیز در زمستان بر روی پوست تاثیر گذارند بنابراین استفاده از ضدآفتاب ها در ماه های سرد امری بدیهی و ضروری است. دلایل استفاده از ضدآفتاب در پاییز و زمستان به شرح زیر است:

پاییز:

  • پرتوهای فرابنفش با هوای سرد از بین نمی روند و سردی هوا از تأثیرآنها بر پوست نمی کاهد.
  • هوای ابری مانع عبور همه‌ی پرتوهای UVB نمی‌شوند زیرا ابرها نمی توانند از تابیدن اشعه های فرابنفش جلوگیری کند.
  • اشعه‌ی UVA از شیشه‌ ها عبور می‌کنند ماندن در خانه و یا شیشه بالای ماشین از شما در مقابل مضرات اشعه های فرابنفش محاحفظت نمی کند.
  • خشکی پوست در هوای سرد بیشتر می شود بنابراین مضرات پرتوهای خورشیدی بیشتر خواهد شد به همین دلیل استفاده از ضدآفتاب دارای روغن های طبیعی در کنار مرطوب کننده ها منجر به حفاظت بیشتر از پوست خواهد شد.

زمستان:

  • برف بیشتر از 80% از اشعه های ماوراء بنفش را منعکس می کند و مضرات این پرتوها بر پوست دو برابر خواهد شد.
  • به علت رقیق بودن جو در ارتفاعات اشعه های فرابنفش در آنجا بیشتر می شوند تقریبا به ازای هر 300 متر ارتفاع از سطح 4% به این اشعات اضافه خواهد شد.
  • در فصل زمستان و بیشتر در اواسط فصل زمین کمترین فاصله را با خورشید دارد بنابراین تاثیرگذاری مضرات پرتوهای خورشیدی نیز افزایش می یابد.

خواص ضد آفتاب ایده‌آل

صفات شیمیایی مطلوب عبارتند از: بی اثر بودن، عدم تحریک‌پذیری، قابلیت پایداری و سازگاری با سایر مواد. خصوصیات فیزیکی شامل ویسکوزیته پایین برای تقویت قابلیت پخش‌پذیری خوب، جاذبه زیبایی، اندازه ذرات کوچک، قابلیت ضدآب بودن، حلالیت مناسب و بی بو بودن است.

خصوصیات عملکردی شامل توانایی تامین حفاظت طیف وسیعی از طول موج و جذب سطحی محدود از طریق پوست به منظور حداقل سازی حساسیت است. محصولات همچنین باید به راحتی در دسترس، ارزان و بدون آلودگی باشند.

 


***09179681618***

09179681618

وارد کننده و پخش کننده انواع  لوازم ارایشی

خرید عمده و تکی

قیمت ارزان و جنس اصلی

📱09179681618📱

جهت ارتباط با ما و درخواست لیست موجودی و قیمت با این شماره در تماس باشید


وارد کننده و پخش کننده انواع  لوازم ارایشی

سرکار خـــــــــانم جمشیدی:09179681618


 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *