آدرس و شماره تماس, پزشکی

لیست کلینیک ارتوپدی فنی شیراز

لیست کلینیک ارتوپدی فنی شیراز

لیست کلینیک ارتوپدی فنی شیراز

سلام بر شما همراهان گرامی سایت سیتی بین. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص  لیست کلینیک ارتوپدی فنی شیراز را در اختیار شما قرار دهیم.

کلینیک ارتوپدی فنی شیراز

جراحی ارتوپدی (به انگلیسیOrthopedic Surgery) یا ارتوپدی (ارتوپدی به صورت Orthopaedics هم نوشته می شود)، با مشکلات دستگاه ماهیچه‌ای-اسکلتی سروکار دارد. جراحان ارتوپدی هم از روش‌های جراحی و غیر-جراحی، برای درمان این موارد استفاده می‌کنند: ترومای عضلانی-اسکلتی، بیماری‌های نخاعی، آسیب‌های ورزشی، بیماری‌های زوال، عفونت‌ها، تومورها و اختلالات مادرزادی.

واژه «ارتوپدی» از دو واژه یونانی ارتوس (orthos) به معنای راست و مستقیم و پدی (paideion) یا پدیوس به معنای پرورش کودک تشکیل شده‌است. اصطلاح ارتوپدی در سال ۱۷۴۱ توسط ارتوپد نیکولاس آندری ساخته شد.[۱]



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: لیست کلینیک ارتوپدی فنی شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



کلینیک ارتوپدی فنی توانمهر شیراز

نام مراکز ارتوپدی فنی شیراز آدرس مراکز ارتوپدی فنی شیراز تلفن مراکز ارتوپدی فنی شیراز
کلینیک ارتوپدی فنی کیهان
تجهیزات ارتوپدی و اعضای مصنوعی
شیراز – بلوار زند، خیابان صورتگر (شهید فقیهی)، نبش خیابان هدایت، جنب کالای پزشکی پاسکال 09023608275
کلینیک ارتوپدی فنی بدنسازان شیراز – چهارراه هوابرد، بطرف بلوار استقلال (زرهی)، بعد از کوچه 32، پلاک 71، روبروی بانک صادرات 07136499206
07136499207
09171174939
کلینیک ارتوپدی فنی طب نوین شیراز – چهارراه ملاصدرا، ابتدای رحمت آباد، کوچه 28 قصردشت، پلاک 66، ساختمان مهرگان 09173176163
09177128044
07136263107
07136281519

کلینیک ارتوپدی فنی بدن سازان شیراز

کلینیک ارتوپدی فنی سبز شیراز، بلوار زند، خیابان هفت تیر، چهارراه معدل، ابتدای معدل غربی، ساختمان سینا، طبقه 1، واحد 07132349124
مرکز توانبخشی سعدی شیراز، بلوار ارم، کوچه 13 ( ابوالفتح خانی )، فرعی 13/2، پلاک 259 09171575753

کلینیک ارتوپدی فنی آرام استان فارس، شیراز

بسیاری از پیشرفت‌ها در جراحی ارتوپدی، ناشی از تجربیات دوران جنگ است. در میدان‌های نبرد قرون وسطی، آسیب‌دیدگان با نوار زخم‌های آغشته به خون اسبان درمان می شدند، این نوارها خشک می شدند، گرچه هنوز غیر بهداشتی بوده، برای شکسته بند مورد استفاده قرار می گرفتند.

در اصل، اصطلاح اورتوپدی به معنای تصحیح بدشکلی‌های عضلانی-اسکلتی در کودکان بوده است. نیکولاس آندری، استاد پزشکی در دانشگاه پاریس، این اصطلاح را اولین بار در کتابش با همین موضوع در سال ۱۷۴۱ معرفی کرد. او از تمرینات بدنی، مهارت دستی، و شکسته بندی در درمان بدشکلی‌های کودکان دفاع می کرد. کتابش بیماران را مستقیماً خطاب قرار می داد، در حالی که برخی از موضوعات آن برای اورتوپدهای امروزی آشناست، همچنین کتاب او “عرق زیاد کف دستان” و لکه‌های صورت را نیز شامل می شد.[۲]

کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز

جین-آندری ونال، اولین مؤسسه اورتوپدی را در ۱۷۸۰ تأسیس نمود، که اولین بیمارستان مختص درمان بدشکلی‌های اسکلتی کودکان به شمار می آید. او کفش پا-کج را برای کودکانی با بدشکلی های کف پا ساخت و روش‌های متعددی برای درمان انحنای نخاع ابداع نمود.

کلینیک ارتوپدی فنی در شیراز

پزشکی (به عربیطب) (به انگلیسیmedicine) یک دانش کاربردی است که هدف آن، حفظ و ارتقای تندرستی، درمان بیماری‌ها و بازتوانی آسیب‌دیدگان است. این منظور با شناخت بیماریها، تشخیص، درمان و جلوگیری از بروز آن‌ها به انجام می‌رسد. دانش پزشکی بر روی طیف گسترده‌ای از رشته‌ها از فیزیک و زیست‌شناسی تا علوم اجتماعی، مهندسی و علوم انسانی بنا شده‌است.[ف ۱] امروزه هدف دانش پزشکی، استفاده از فناوری‌های دانش‌مبنا و استدلال قیاسی برای رسیدن به راه‌حل مشکلات بالینی است. اکتشافات در باب ماهیت ژن‌ها و سلول‌ها دریچه‌ای برای تعریف فیزیولوژی بر مبنای سیستم‌های مولکولی، فراهم کرده‌است. این بینش فیزیولوژیکی، راه را برای درک بهتر فرایندهای پیچیده بیماری‌ها و رویکردهای نو درمانی، فراهم کرده‌است.[۱]

کلینیک ارتوپدی فنی طب نوین شیراز

تلاش بشر برای درمان بیماری‌ها و آسیب‌ها از دوران پیش از باستان، و در دوران باستان در کنار دین و گاه به عنوان بخشی از آن، وجود داشته‌است. در یونان باستان، پزشکانی مانند بقراط، پزشکی را به عنوان دانش و فنی مجزا مطرح کردند و بنیان‌گذاران راهی بودند که بعدها توسط پزشکانی همچون ابن‌سینا و رازی، طی شد. در رنسانس با بهره‌گیری از روش علمی پزشکی، پیشرفت‌های قابل توجهی کرد. از قرن ۱۹ آنچه به عنوان پزشکی مدرن، شناخته می‌شود، بنیان گذاشته شد. در اواخر قرن بیستم و دوران معاصر، دانش ژنتیک، رویکرد به درمان و بیماری‌ها را دچار تحول مهمی کرد به‌طوری‌که ژنتیک پزشکی را دارای نقشی متحول‌کننده برای پزشکی از درمان‌محوربودن به حفظ سلامتی دانسته‌اند.

کلینیک ارتوپدی فنی در شهر شیراز

[۲] اهمیت سلامتی در بهره‌وری اجتماع و کیفیت زندگی منجر به تأسیس موسسات و قوانین شده‌است تا مسایلی همچون تحصیل و مجوزدهی به پزشکان تا نحوه استفاده از بودجه‌های درمانی در کشورها قانونمند و تنظیم شوند؛ لذا سازمان‌های پزشکی در کشورهای مختلف برای سازمان دهی و قانونمندسازی فعالیت‌های پزشکی تأسیس شده‌اند.

کلینیک ارتوپدی فنی بدن سازان در شیراز

در حرفه پزشکی، پزشکان با استفاده از قضاوت بالینی، بیمار را برای تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری ارزیابی می‌کنند. در عملکرد بالینی معمولاً مراحل شرح حال، معاینه فیزیکی، تهیه فهرست مشکلات، مشخص کردن تشخیص‌های افتراقی، بررسی‌ها (شامل آزمایش و تصویربرداری و …)، رسیدن به تشخیص و در آخر درمان انجام می‌شود. امروزه پیشرفت‌های روزمره علم و گسترش قابل توجه دامنه دانش پزشکی و شناخت بشر از بیماری‌ها منجر به تخصصی شدن پزشکی و تقسیم آن به رشته‌های مختلف شده‌است. با این حال کماکان ارائه خدمات پزشکی در بیشتر جوامع از سطح مراقبت‌های اولیه بهداشتی، با تمرکز روی عملکرد پزشکان عمومی و پزشکان خانواده شروع می‌شود و بسته به نیاز در سیستم ارجاع بیماران به سطوح دوم و سوم که خدمات پزشکی تخصصی‌تر را ارائه می‌دهند ارجاع می‌شوند.

ادرس کلینیک ارتوپدی فنی در شیراز

پزشکی مدرن با انتقاداتی هم مواجه است از جمله عدم دسترسی مناطق محروم و طبقه کم درآمد بعضی جوامع به خدمات پزشکی گران‌قیمت که در این راه سازمان‌هایی همچون سازمان جهانی بهداشت با تعیین سیاست‌های جهانی و ایجاد مسئولیت در کشورها و سیاستمداران نسبت به سلامت سعی در رفع این نقیصه را دارند.

مطالب بیشتر:

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *