کتابخانه و کتابفروشی

کتابفروشی محمدی شیراز

کتابفروشی محمدی شیراز

کتابفروشی محمدی شیراز

درود و احترام به شیرازیابی های عزیز، در این پست کتابفروشی محمدی شیراز که از کتاب فروشی های قدیمی و معروف شیراز است به حضور شما عزیزان معرفی می شود، آدرس و شماره تلفن اطلاعاتی است که در ادامه آورده شده است. امیدواریم این اطلاعات مورد توجه شما همراهان همیشگی قرار گیرد.

کتابفروشی محمدی شیراز

 

کتابفروشی محمدی شیراز

كتابفروشي محمدي شيراز با بيش از يك سده فعاليت در حوزه انتشار و فروش از سوي خانه كتاب ايران در تهران به عنوان كتابفروشی برتر كشور معرفي شد.
محمد هادي محمدي معروف به شيرازي در سال ١٢٧٠خورشيدي يعني ١٢٥ سال پيش فعاليت خود را آغاز و در زمان قاجاريه چاپخانه سنگي را از بمبئي هندوستان به شيراز وارد كرد كه در آن روزگار كاري بسيار دشوار و طاقت فرسا بود.
كار چاپ، نشر و كتابفروشي از آن زمان آغاز شد و هم اينك چاپخانه سنگي، سنگ هاي مربوط به آن، دستخط هاي خوشنويسان و تذهيب كاران آن زمان و همچنين آثاري كه در اين دوره به چاپ رسيده موجود است.

آدرس کتابفروشی محمدی شیراز

آدرس: شيراز، ميدان نمازی، ابتدای خيابان ملاصدرا، روبروی خيابان ارديبهشت



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: کتابفروشی محمدی شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



شماره تلفن کتابفروشی محمدی شیراز

شماره تلفن: 07136473412

 

 

کتابفروشی محمدی شیراز اینستاگرام

اطلاعاتی در این رابطه یافت نشد!

سایت کتابفروشی محمدی شیراز

اطلاعاتی در این رابطه یافت نشد!

ساختار و اجزای کتاب

به صفحه اول هر کتاب، جلد و به صفحه بعدی آنْ آستر بدرقه گفته می‌شود. به اولین برگ از هر کتابْ پیشواز گفته می‌شود که نام کتاب و نویسنده نوشته شده‌اند.

کاغذ و اصول نگهداری

کاغذ اولین بار ۲۰۰ سال قبل از میلاد در چین یا مصر ساخته شد. مسلمانان آن را به سرزمین خود برده و کاغذ را کامل کردند.

سپس از طریق داد و ستد، استفاده از کاغذ گسترش یافت و واردِ اروپا شد و از میان مرزهای مسلمانان به اروپا راه یافت. کاغذهای ابتدایی از ورق‌های نازک ساقه‌های بامبو (در چین) و پاپیروس (در مصر) ساخته می‌شد. با آنکه ساخت کاغذ در حدود قرن یازدهم در اروپا آغاز شد، اما تا حدود قرن شانزدهم هنوز استفاده از کاغذ پوست رواج داشت.

مراحل چاپ کتاب

کتاب پس از آماده شدن توسط نویسنده توسط انتشارات تایپ حروفچینی و صفحه آرایی شده برای گرفتن شابک راهی خانه کتاب می‌شود.
پس از اختصاص شابک، کتاب به کتابخانه ملی برای گرفتن فیپا فرستاده می‌شود که پس از دریافت فیپا که اطلاعات کامل کتاب در آن جمع شده کتاب به وزارت ارشاد برای دریافت مجوز چاپ فرستاده می‌شود تا مجوز چاپ برای کتاب صادر شود.
بعد از اتمام تمام مراحل، کتاب آماده چاپ است و توسط ناشر برای لیتوگرافی، چاپ و صحافی فرستاده می‌شود. حالا کتاب شما آماده است. تمام این مراحل ممکن است بین ۱ ماه تا ۳ماه طول بکشد.
منبع: ویکیپدیا

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *