ادرس آموزشگاه موسیقی شاورک
سلام بر شما همراهان گرامی سایت سیتی بین. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص ادرس آموزشگاه موسیقی شاورک را در اختیار شما قرار دهیم.
آموزشگاه موسیقی شاورک شیراز
در آموزشگاه موسیقی شاورک با استفاده از باتجربه ترین مربیان ، تمامی سازهای ایرانی ، کلاسیک و پاپ آموزش داده می شود . کلاس های آواز سنتی و پاپ ، همچنین آموزش تئوری موسیقی ، وزن خوانی و سلفژ و تاریخ موسیقی از دیگر امکانات آموزشگاه میباشد .
کلاس های ارف (موسیقی کودکان) از مواردی است که مسئولین آموزشگاه روی آن حساسیت و توجه خاصی دارند . این کلاس ها برای رده سنی 4 تا 11 سال است تا بعد از این دوره کودک بتواند با آگاهی و شناخت ، ساز تخصصی مورد علاقۀ خود را انتخاب نماید .
آموزشگاه موسیقی شاورک استان فارس، شیراز
شاورک نام قدیمی نیشابورک میباشد که امروزه از گوشه های مهم دستگاههای نوا و ماهور محسوب می شود .
مهدی ستایشگر در “واژه نامۀ موسیقی ایران زمین” در بارۀ نیشابورک می نویسد:
” نیشابورک در موسیقی معاصر، از گوشه های دستگاه نوا و ماهور به شمار می آید .
نیشابورک امروز از درجه اول گام نوا آغاز و با استقرار شاهد ِ آن بر درجه سوم نوا، تداوم یافته و در نهایت به فرود مخصوص نوا می پیوندد .
نیشابورک در ماهور، معرفی است جهت گام کوچک تئوریک، دارای دو نیم پرده که محسوس برای آن وجود ندارد . ”
آموزشگاه موسیقی صبا شیراز
شماره تلفن : 07136310770
آدرس : شیراز – میدان معلم – روبروی پمپ بنزین – آموزشگاه موسیقی شاورک
زمینه فعالیت : آموزش تمام سازهای ایرانی ، پاپ ، کلاسیک – آموزش تخصصی موسیقی کودک ( ارف ) – آموزش آواز و سلفژ – تئوری موسیقی آموزش پن فلوت – برگزاری دوره ای کنسرت های هنرجویی و گروه های ارکستر هنرجویان
آموزشگاه موسیقی چنگ
موسیقی (از عربی) یا موزیک (از زبانهای اروپایی) یا آنچه در پارسی باستان خُنیا گفته میشد، یک نوع از هنر است که مادهٔ اصلی تشکیلدهندهٔ آن، صدا و سکوت است. عناصر اصلی تشکیلدهندهٔ موسیقی شامل زیروبمی (نَواک) (تعیینکنندهٔ ملودی و هارمونی) و ضربآهنگ (ریتم) است. موسیقی را هنر بیان احساسات به وسیلهٔ آواها گفتهاند که مهمترین عوامل آن صدا و ریتم هستند و همچنین دانش ترکیب صداها به گونهای که خوشآیند باشد و سبب انبساط و انقلاب روان شود.
آموزشگاه موسیقی صبا
واژهٔ موسیقی یک وامواژه از زبان عربی است که به ایران و زبان فارسی راه یافته[۱] و تلفظ درست آن در عربی «موسیقا» است همانند «عیسی»، «موسی»، «طوبی» و حتی املای «موسیقا» تاحدودی در متون عربی رواج دارد[۲] چراکه در عربی دو حرف «ي» (با دو نقطه در زیر) و «ی» (ألف مقصوره، بدون نقطه) تلفظ و کارکرد متفاوت دارند، ریشهٔ اصلی واژه از زبان یونانی و برگرفته از واژهٔ (Mousika) μουσική و مشتق از واژهٔ Μοῦσαι است.[۳][۴] براساس مدارک موجود، واژە «موسیقی» و همخانوادههای آن در «مفاتیح العلوم» خوارزمی و رسالهٔ موسیقی اخوان الصفاء دیده میشود که هر دو متعلق به قرن چهارم هجری قمری هستند.[۴]
آموزشگاه موسیقی پژواک
قبل از ورود اسلام به ايران، در زبان فارسی به جای «موسیقی» از «خُنیا» و به جای «موسیقیدان» یا «مُطرِب» از «خُنیاگر» استفاده میشد که با واژگانی نظیر «خونیاک» در پارسی میانه و «هونواک» در اوستایی نیز از آن یاد شدهاست.[۵] همچنین واژههایی نظیر «گوسان»، «کوسان» و «رامشگر» نیز برای موسیقیدان و خواننده به کار میرود.[۶][۷][۸][۹]
آموزشگاه موسیقی چنگ قم
پیشینیان موسیقی را چنین تعریف کردهاند: معرفت الحان و آنچه التیام الحان بدان بود و بدان کامل شود. ارسطو موسیقی را یکی از شاخههای ریاضی میدانسته و فیلسوفان اسلامی نیز این نظر را پذیرفتهاند، همانند ابن سینا که در بخش ریاضی کتاب شفا از موسیقی نام بردهاست ولی از آنجا که همه ویژگیهای موسیقی مانند ریاضی مسلم و غیرقابل تغییر نیست، بلکه ذوق و قریحهٔ سازنده و نوازنده هم در آن دخالت تام دارد، آن را هنر نیز میدانند. در هر صورت موسیقی امروز دانش و هنری گسترده است که بخشهای گوناگون و تخصّصی دارد.
آموزشگاه موسیقی باران شیراز
صدا در صورتی موسیقی نامیده میشود که بتواند پیوند میان اذهان ایجاد کند و مرزی از جنس انتزاع آن را محدود نکند.
- افلاطون: موسیقی یک ناموس اخلاقی است که روح به جهانیان، و بال به تفکر و جهش به تصور، و ربایش به غم و شادی و حیات به همه چیز میبخشد.
- ارسطو: موسیقی حکمتی است که نفوس بشر از اظهار آن در قالب الفاظ عاجز است بنابراین آن را در قالب اصوات ظاهر میسازد.
- ابونصر فارابی: موسیقی علم شناسایی الحان است و شامل دو علم است؛ علم موسیقی عملی و علم موسیقی نظری.
آموزشگاه موسیقی صبا قم
- ابوعلی سینا: موسیقی علمی است ریاضی که در آن از چگونگی نغمهها از نظر ملایمت و سازگاری، و چگونگی زمانهای بین نغمهها بحث میشود.
- افلاطون: موسیقی روح انسان را مناسب و هماهنگ میکند و استعداد پذیرش عدالت را در وی برمیانگیزد.
- بتهوون: موسیقی مظهری است عالیتر از هر علم و فلسفهای. موسیقی هنر زبان دل و روح بشر و عالیترین تجلی قریحهٔ انسانی است.
- بتهوون: آنجا که سخن از گفتن بازمیماند موسیقی آغاز میشود.
- لئوپددوفن: ریشه موسیقی به عهد کهن ارتباط دارد. در واقع همان روزی که انسان توانست برای نخستین بار خوشیها ورنجهای خود را با صدا نمایش دهد، مبدأ موسیقی بهشمار میآید.
آموزشگاه موسیقی چنگ کرمان
- ابن خردادبه (به نقل از یحیی بن خالد بن برمک): موسیقی آن است که تو را شاد کند و برقصاند و بگریاند و اندوهگین کند و جز آن هر چه باشد رنج و بلاست.[۱۰]
- ابن خردادبه: موسیقی ذهن را لطیف و خوی را ملایم و جان را شاد و قلب را دلیر و بخیل را بخشنده میکند، آفرین بر خردمندی که موسیقی را پدیدآورد.[۱۰]
- هگل: آنچه موسیقی متعلق به خود میداند همان اعماق زندگانی درون شخص است موسیقی هنر خاص روح است و بهطور مستقیم به روح خطاب میکند.
- واگنر: من موسیقی را تنها وسیله لذت گوش بهشمار نمیآورم بلکه آن را محرک قلب و مهیج احساسات میدانم. موسیقی عالیترین هنرهاست. موسیقی متعلق به دل است و جایی که دل نیست موسیقی هم وجود ندارد.
- نیچه: تمام پدیدهها در مقایسه با موسیقی تنها نمادند «زایش تراژدی»
-
نیچه: زندگی بدون موسیقی اشتباهی بزرگ بودهاست.
مطالب بیشتر: